  • 31. Data: 2011-01-10 19:00:34
    Temat: Re: Namierzanie piratow drogowych przez cywilne samochody policyjne.
    Od: "niusy.pl" <d...@n...pl.invalid>

    Użytkownik "scream" <n...@p...pl>

    > Nie łamie. Kontratyp.

    Ale, że co bo nie rozumiem. Mogą namierzać zgodnie z prawem.

  • 32. Data: 2011-01-10 19:02:17
    Od: "niusy.pl" <d...@n...pl.invalid>

    Użytkownik "januszek" <j...@p...irc.pl>

    > Są kraje, w których taki delikwent zostałby wyciągnięty z auta, rzucony
    > na drogę, zakuty i potem trafił by do aresztu, z którego i owszem mógłby
    > wyjść za kaucją a ostateczną karę wymierzył mu dopiero Sąd. Do tego
    > wszystkiego poniósł by jeszcze koszty holowania i postoju auta na
    > policyjnym parkingu. Na koniec straciłby wszystkie zniżki w
    > ubezpieczeniu. IMO dużo lepiej to działa niż jakieś tam punkty karne ;)

    U nas nawet do takich strzelają :-)

  • 33. Data: 2011-01-10 19:06:38
    Od: "niusy.pl" <d...@n...pl.invalid>

    Użytkownik " 666" <j...@g...pl>

> [...]
    > Było to jednym z ulubionych zajęć cywilnego samochodu zaraz po wjeździe do
    > Radomia od strony W-wy.
    > J...a biała tablica na dwupasmówce, najbliższe domy z pół kilometra.
    > Jak mi siadł na zderzaku (po zmroku, światła w moją klapę tylną), to
    > naturalnie zwiększyłem z 60 km/h do 80 km/h, żeby się odczepił.
    > A tu niebieskie światełko i lizaczek.
    >
    > Akurat to przykład chamstwa policyjnego napędzanego zapewne przez władze
    > miasta (mandaty, głównie dla Warszawiaków), ale z drugiej strony
    > nieoznakowanych radiowozów powinno być więcej, bo buractwo na drogach mamy

    I wszystkie miałyby przekraczać prędkości ???

  • 34. Data: 2011-01-10 19:42:07
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    On 1/10/2011 11:19 AM, Ajgor wrote:

    > A tak z ciekawosci... Moge prosic o jakis przepis na potwierdzenie tego?

    taki sam jak to ze wolno im zastrzelić gościa i nie być ukaranym za
    morderstwo.

  • 35. Data: 2011-01-10 20:19:43
    Od: scream <n...@p...pl>

    Dnia Mon, 10 Jan 2011 20:00:34 +0100, niusy.pl napisał(a):

    > Ale, że co bo nie rozumiem.

    Skoro nie rozumiesz, to po co sie wypowiadasz?

    --
    best regards,
    scream

  • 36. Data: 2011-01-10 22:06:16
    Od: "niusy.pl" <d...@n...pl.invalid>

    Użytkownik "scream" <n...@p...pl>

    > Skoro nie rozumiesz, to po co sie wypowiadasz?

    1. Bo tak mi się podoba
    2. Bo tak mi się podoba
    3. Bo tak mi się podoba

  • 37. Data: 2011-01-11 08:30:00
    Od: to <t...@a...xyz>

    begin Ajgor

    > Ogladalem dzis sobie "Uwaga pirat" na TVN Turbo, i tak sie
    > zastanawiam... Policjanci jezdzacy nie oznakowanymi samochodzami z
    > radarami, zeby namierzyc pirata, musza jakis czas jechac za nim z ta
    > sama predkoscia. Wiec czy oni sami w tym momencie nie lamia przepisow?
    > Jaka jest podstawa prawna do tego, zeby nie oznakowany samochod
    > policyjny jechal za piratem z predkoscia wieksza od dopuszczalnej?

    Żadna.

    > Tak
    > sobie poszperalem, i gdzies w sieci znalazlem dyskusje na ten temat.
    > PODOBNO (zaznaczam - PODOBNO!!) gdzies z Bydgoszczy byla sprawa w
    > sadzie, gdzie kierowca odmowil zaplacenia mandatu. Sad dowalil kierowcy
    > za przekroczenie, a policjantom... tez :) Jak to wlasciwie wyglada od
    > strony prawnej?

    I bardzo dobrze.

    To w ogóle kuriozum, że policjant próbując zatrzymać kogoś za wykroczenie
    polegające na przekroczeniu dopuszczalnej prędkości popełnia to samo
    wykroczenie i dodatkowo nie zachowuje bezpiecznego odstępu, a większość
    społeczeństwa uważa, ze to jest ok.

  • 38. Data: 2011-01-11 08:32:54
    Od: to <t...@a...xyz>

    begin scream

    > Nie łamie. Kontratyp.
    > Pozatym napisano już na ten temat ze 2 tysiące postów, tu na grupie.

    Ładnie łykasz te historyjki... To powiedz w takim razie po co są w ogóle
    pojazdy uprzywilejowane w policji i przepisy dotyczące ich
    wykorzystywania, skoro rzekomo policjant może jechać jak mu się podoba
    czymkolwiek z dowolnego powodu?

  • 39. Data: 2011-01-11 08:34:12
    Od: to <t...@a...xyz>

    begin witek

    > taki sam jak to ze wolno im zastrzelić gościa i nie być ukaranym za
    > morderstwo.

    Co do tego są akurat bardzo konkretne przepisy.

  • 40. Data: 2011-01-11 08:35:09
    Od: to <t...@a...xyz>

    begin BK

    > Rozumiem, ze analogicznie policjanci poruszajacy sie pieszo Twoim
    > zdaniem nie powinni w pogoni za zlodziejem przebiegac na czerwonym albo
    > w niedozwolonym miejscu? :)

    Analogiczny przypadek byłby, gdyby policjant chcąc zatrzymać kogoś, kto
    przeszedł na czerwonym świetle sam też przeszedł na czerwonym świetle i
    dodatkowo jeszcze naśmiecił na pasy.