  • 21. Data: 2011-01-10 13:39:03
    Temat: Re: Namierzanie piratow drogowych przez cywilne samochody policyjne.
    Od: " 666" <j...@g...pl>

    Ba, potrafią Ci usiąść na zderzaku i w ten sposób "wywieźć" poza dozwoloną
    prędkość.
    Było to jednym z ulubionych zajęć cywilnego samochodu zaraz po wjeździe do
    Radomia od strony W-wy.
    J...a biała tablica na dwupasmówce, najbliższe domy z pół kilometra.
    Jak mi siadł na zderzaku (po zmroku, światła w moją klapę tylną), to
    naturalnie zwiększyłem z 60 km/h do 80 km/h, żeby się odczepił.
    A tu niebieskie światełko i lizaczek.

    Akurat to przykład chamstwa policyjnego napędzanego zapewne przez władze
    miasta (mandaty, głównie dla Warszawiaków), ale z drugiej strony
    nieoznakowanych radiowozów powinno być więcej, bo buractwo na drogach mamy
    straszne.

    -----

    > Prawde mowiac jest logiczne, ze oni nie powinni przekraczac predkosci.
    > Bo pomimo calej "szlachetnosci" ich postepowania - sami stwarzaja
    identyczne zagrozenie, jak ten pirat.

  • 22. Data: 2011-01-10 13:50:08
    Od: "Ajgor" <n...@...pl>

    Użytkownik "januszek" napisał w wiadomości

    > Są kraje, w których taki delikwent zostałby wyciągnięty z auta, rzucony
    > na drogę, zakuty i potem trafił by do aresztu, z którego i owszem mógłby
    > wyjść za kaucją a ostateczną karę wymierzył mu dopiero Sąd. Do tego
    > wszystkiego poniósł by jeszcze koszty holowania i postoju auta na
    > policyjnym parkingu. Na koniec straciłby wszystkie zniżki w
    > ubezpieczeniu. IMO dużo lepiej to działa niż jakieś tam punkty karne ;)

    No i dobrze. ja akurat jezdze przepisowo (wiem - w Polsce trudno w to
    uwierzyc, ale jestem chorobliwie wrecz uczciwy, i ZAWSZE jezdze z przepisowa
    predkoscia),
    i mnie by nie przeszkadzalo, jak by takiego delikwenta rzucili na ziemie,
    skuli, zamkneli itp. Byle to zrobili NATYCHMIAST, jak tylko zauwaza, ze
    stwarza zagrozenie, a nie dopoiero jak im punktow nabije.

    I tu pytanie. Wiem. Skrajne, ale nie niemozliwe. Zalozmy, ze jada za takim
    piratem. Wyprzeczil na trzeciego, przekroczyl predkosc, a ni go caly czas
    kreca. W pewnym mmomencie gosc przejezdza na czerwonym, i... kolizja. Dwa
    samochody skasowane, itd... Oczywiscie ten kierowca jest winny. Ale... Czy
    oni nie powinni byc wspolwinni, ze jada za nim od dluzszego czasu i sobie
    filmuja, zamiast go zatrzymac od razu? Przeciez policja nie jest od tego,
    zeby robic kase, tylko usuwac zagrozenia. NATYCHMIAST.

    A juz calkiem na marginesie i poza tematem. Co sadzicie o tych jajach, jakie
    sobie policja zrobila z sejmu? Po uchwaleniu ustawy o likwidacji atrap
    radarow (czy jak tam sie ta ustawa nazywa), policja oglosila, ze te puszki,
    ktore stoja przy drogach to... nie sa atrapy :) No to ja sie pytam... A
    dwa-trzy tygodnie wczesniej (przed wprowadzeniem ustawy) nie mogli
    powiedziec, ze tak to interpretuja? Tylko dopiero dzien po jej wejsciu?
    Czyste jaja. Skad ja - jako uczciwy obywatel, moge wiedziec, czy jakis
    patrol na moj widok nie postanowi sobie z nudow ZINTERPRETOWAC po swojemu
    ustawy o nietykalnosci cielesnej, i mnie nie spaluje ot tak dla zabawy?
    Chyba trzeba bardziej bac sie takiej policji, niz kiboli i innych karkow.

  • 23. Data: 2011-01-10 13:53:05
    Od: "Ajgor" <n...@...pl>

    Użytkownik " 666"napisał w wiadomości news:igf25m$ptg$1@inews.gazeta.pl...

> [...]
    > miasta (mandaty, głównie dla Warszawiaków), ale z drugiej strony
    > nieoznakowanych radiowozów powinno być więcej, bo buractwo na drogach mamy

    na buractwo powinno byc wiecej radarow. Ale PRAWDZIWYCH. Dobrze
    oznakowanych. Bo powiedzmy szczerze - widzac tabliczke "Uwaga radar" o wiele
    czesciej kierowcy zwalniaja, niz widzac sam radar. Tym bardziej, ze radar z
    reguly widzi sie w ostatnim momencie, jak juz za pozno na zwalnianie.
    Radary nie maja wiekszego wplywu na bezpieczenstwo. Tabliczki dialaja o
    wiele lepiej.

  • 24. Data: 2011-01-10 15:31:51
    Od: ąćęłńóśźż <a...@i...pl>

    Cywilna radiolka też jest potrzebna.
    Chociażby na "nauczycieli", którzy jadącego i tak 15-20 km/h ponad ograniczenie
    wyprzedzą tylko po to, żeby później kilka kilometrów
    jechać tuż przez Tobą, lub za chwilę skręcić w lewo do zagrody, lub hamować Ci
    chamsko przed nosem.

    -----

  • 25. Data: 2011-01-10 15:55:13
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    On 1/10/2011 5:45 AM, Ajgor wrote:
    > Użytkownik "Misiek" napisał w wiadomości

    > Owszem. Chyba są. Ale chodzi o to, ze inni kierowcy tego nie widza.
    > Wiec moze to innych kierowcow wprowadzac w blad, i stwarzac zagrozenie.

    moze, ale to nie zmienia faktu, ze wolno im przekroczyć prędkośc bez
    bycia ukaranym.

  • 26. Data: 2011-01-10 15:56:18
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    On 1/10/2011 5:49 AM, Ajgor wrote:
    > Użytkownik "BETON"<b...@m...pl> napisał w wiadomości

    > No wlasnie. Czyli.... Lamie prawo namierzajac pirata (i jadac z taka sama
    > predkoscia, jak on), czy nie lamie?

    Nie nie łamie prawa, bo mu wolno.

  • 27. Data: 2011-01-10 15:59:07
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    On 1/10/2011 5:52 AM, Ajgor wrote:
    > Użytkownik "Ajgor"<n...@...pl> napisał w wiadomości

    > Upa. Ale mi tekst powycinało. Mialo byc:
    >
    > A czy ten policjant jest w mundurze? Bo jesli nie jest, to nie powinien. A
    > nawet jak bedzie w mundurze.
    > Wyobrazz sobie, ze jedziesz z przepisowa predkoscia. I nagle tuz przed
    > nosem wypada Ci
    > na droge policjant w mundurze ktory kogos goni. (znaczy sie nie mundur
    > goni, tylko policjant :)
    > Uderzasz w niego, bo nie masz mozliwosci zahamowac. I co w tedy?

    i wtedy winny jest policjant, niezależnie od tego czy był w mundurze czy
    nie. winny jest spowodowania wypadku poprzez wtargniecie, ale nie
    wykroczenia polegajacego na przechodzeniu na czerwonym świetle.
    mundur, tudzież koguty na dachu nie zwalniają od myślenia.
    Pojazdy na sygnale tez bezmyślnie na skrzyzowanie wieżdżać nie mogą.

  • 28. Data: 2011-01-10 16:06:16
    Temat: OT (czas) Re:
    Od: Maruda <n...@c...pl>

    W dniu 2011-01-11 13:18, Maddy pisze:

    Madziu - ustaw sobie zegar w komputerze, bo robisz b...l od paru dni.

    --
    Dziękuję. Pozdrawiam. Ten Maruda.

  • 29. Data: 2011-01-10 16:07:29
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    On 1/10/2011 7:50 AM, Ajgor wrote:
    > i mnie by nie przeszkadzalo, jak by takiego delikwenta rzucili na ziemie,
    > skuli, zamkneli itp. Byle to zrobili NATYCHMIAST, jak tylko zauwaza, ze
    > stwarza zagrozenie, a nie dopoiero jak im punktow nabije.

    tu sie zagdzam,
    ogladając te filmiki, policjanci czasami dosyc mocno sami przeginają, bo
    jadą za gościem przez 15 minut bez sygnałów, sami jadąc jak pirat lub
    gorzej.

    to powinno byc na zasadzie rejestrujemy wykroczenie i włączamy koguty
    lub rejestrujemy dalej, pod warunkiem, ze mamy możliwośc bezpiecznej jazdy.
    Czasami tej możlwiosci bezpiecznej jazdy brak, a policjanic dalej sobie
    leca po lewej stronie wysepki.

  • 30. Data: 2011-01-10 17:19:24
    Od: "Ajgor" <n...@...pl>

    Użytkownik "witek" napisał w wiadomości news:igfa4q$f7h$5@inews.gazeta.pl...

    > moze, ale to nie zmienia faktu, ze wolno im przekroczyć prędkośc bez bycia
    > ukaranym.

    A tak z ciekawosci... Moge prosic o jakis przepis na potwierdzenie tego?