  • 1. Data: 2007-03-14 15:18:47
    Temat: PKD/EKD niezgodnosc z rzeczywistoscia sankcje i podstawy prawne
    Od: "Mach" <mstrzelbicki(malpa)gazeta(kropka)pl>

    Witam
    przewertowalem podstawe prawna i nic nie znalazlem, ale nie jestem
    prawnikiem, wiec moze nie wiem jak szukac.
    Chodzi o glupia rzecz, prowadze dzialalnosc gospodarcza na podstawie wpisu
    do ewidencji gospodarczej. W tym ze wpisei mam oczywiscie okreslony i
    sklasyfikowany (PKD) rodzaj dzialalnosci.

    W ktorejs z ustaw znalazlem, ze musze aktualizowac tylko zmiane miesca
    zamieszkania i prowadzenia dzialalnosci ani slowa o klasyfikacji.

    Pytanie moje dotyczy sytuacji, kiedy robie rzeczy nie zgloszone we wpisie,
    nie podlegajace koncesji oczywiscie.
    Co i na jakiej podstawie moze mi grozic?

    Dzieki
    Maciek

  • 2. Data: 2007-03-15 07:29:02
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    Dnia Wed, 14 Mar 2007 16:18:47 +0100, Mach napisał(a):

> [...]
    > nie podlegajace koncesji oczywiscie.
    > Co i na jakiej podstawie moze mi grozic?

    Teoretycznie to samo co za prowadzenie działalności nie zgłoszonej.
    Praktycznie raz spotkałem się z wypadkiem gdy kontrola z US uznała, że to
    czego nie było zgłoszonego to była działalność wykonywana osobiście a nie
    działalnośc gospodarcza. I oczywiście wyrzuciła z kosztów uzyskania
    przychodów wszystko co było z tą niezgłoszoną działalnością związane.