  • 11. Data: 2003-11-21 20:06:03
    Temat: Re: Nakaz Zaplaty+ spolka cywilna+ rach tel.
    Od: "Arczi" <a...@i...pl>

    > Na nakazie zapłaty powinno być zresztą informacja. Czy ten termin został
    > przekroczony?

    Nie dostalem ten nakaz dzisiaj rano.

  • 12. Data: 2003-11-21 21:26:31
    Od: "bronek" <b...@g...pl>

    "Arczi" <a...@i...pl> wrote in message

    > Nie dostalem ten nakaz dzisiaj rano.

    Jak już wspominałem rachunek prawdopodobnie jest przedawniony.
    Okres przedawnienia to trzy lata.
    Jeżeli więc rachunek był za rok 1998 przedawnił się w 2001r.
    Bieg przedawnienia mógł zostać przerwany (czyli przedawnienie zaczęło biec
    na nowo) jeżeli w tym czasie:
    - zostało wszczęte postępowanie sądowe,
    - roszczenie zostało przez was uznane
    (to tak w uproszczeniu)
    Jeżeli rzeczywiście się przedawniło powinieneś w ciągu 2 tygodni wnieść
    zarzuty na specjalnym formularzu sądowym.
    W takim wypadku firma windykująca prawdopodobnie wycofa powództwo. Tego typu
    nakazy zapłaty wystawiane są często tylko po to by wykorzystać niewiedzę
    prawną pozwanego.
    Chciałbym tutaj wskazać np.sławną firmę Intrium Iustitia, którą uwielbiam,
    a któa skupuje różne dziwaczne wierzytelności i stara się wydusić z nich
    trochę grosza. Może to oni kupili tę wierzytelność i się z tobą sądzą?

    pozdrawiam
    Tomek

    Art. 123. § 1. Bieg przedawnienia przerywa się:
    1) (37) przez każdą czynność przed sądem lub innym organem powołanym do
    rozpoznawania spraw lub egzekwowania roszczeń danego rodzaju albo przed
    sądem polubownym, przedsięwziętą bezpośrednio w celu dochodzenia lub
    ustalenia albo zaspokojenia lub zabezpieczenia roszczenia;
    2) przez uznanie roszczenia przez osobę, przeciwko której roszczenie
    przysługuje.

  • 13. Data: 2003-11-21 21:26:31
    Od: "bronek" <b...@g...pl>

  • 14. Data: 2003-11-22 16:25:42
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Przy nakazie zapłaty nie ma żadnej rozprawy, więc iść na nią nie mogli.

  • 15. Data: 2003-11-22 16:26:20
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    A na dole nakazu nie ma pouczenia? Składasz zarzut, że się przedawniło. I
    to by było na tyle.