    From: Bogusław Szostak <a...@u...agh.edu.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Nakaz Zaplaty+ spolka cywilna+ rach tel.
    Date: Fri, 21 Nov 2003 12:24:41 +0100

    Arczi wrote:

    > Witam.
    >
    > Sytuacja jest dosyc ciekawa. Dostalem wlasnie z sadu nakaz zaplaty w
    > trybie upomnienia o zaplacenie rachunku tel. Rachunek najprawdopodobniej
    > jest z roku 97/98 /nie wiem bo nie widzialem go na oczy/ i tyczy sie
    > spolki cywilnej w ktorej bylem udzialowcem w latach 96/98.
    > Nakaz zaplaty dotyczy wszystkich wspolnikow ,ktorzy wtedy byli w
    > spolce
    > czyli 5ciu. po 98 spolka dalej istnieje pod ta sama nazwa tylko z mniejsza
    > iloscia wspolnikow.

> [...]

    Wlasciwie sam an odpowiedzial na swe pytanie..

    Nakaz dotyczy WSPOLNIKOW, a nie spolki...
    jest za okres w ktorym byl Pan wspolnikiem spolki,
    wiec odpowiada Pan za zobowiazania z tamtego okresu.

    Odpowiada SOLIDARNIE...to znaczy, ze gdyby Pan zaplacil,
    przysluguje panu roszczenie wobec pozostalych (juz bylych)
    wspolnikow odpowiadajacej im czesci.

    Boguslaw