  • 61. Data: 2019-09-14 18:21:45
    Temat: Re: Najmici Greenpeace zostali zatrzymani
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 14.09.2019 o 16:44, J.F. pisze:
> [...]
    eenpeace-aktywisci-zeszli-z-dzwigow
    > Czy nie przesadzila ?

    Ten sposób policzenia strat moim zdaniem jest niedorzeczny. Chyba, ze
    one pracują 24 h na dobę i przez 7 dni w tygodniu. Statek mógł przybyć z
    jakiegoś pwoodu później i wówczas doliczyliby do węgla te koszty?

  • 62. Data: 2019-09-14 18:30:11
    Temat: Re: Najmici Greenpeace zostali zatrzymani [KK-288 w związku z KK-294.1]
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 14.09.2019 o 17:17, A. Filip pisze:

    > Podanie wysokiej wartości urządzeń ma sens jako uzasadnienie KK-288 [A]
    > *w związku* z KK294.1 [B]
    >
    > Jak wygląda kwestia KK-288 w świetle "zablokowania pracy na jeden dzień
    > bez uszkodzenia"? Bez przykładów orzecznictwa po tej linii jak dla mnie
    > nie jest to (oczywiście) bezzasadne ale jest dyskusyjne.
    >
    > [A] KK-288 https://www.arslege.pl/zniszczenie-cudzej-rzeczy/k1/
    a328/
    > [B] KK-294 https://www.arslege.pl/obostrzenie-odpowiedzialnosci
    -karnej/k1/a334/

    Ale przyjęło się, że straty, to koszty naprawy. To "ślepa uliczka".

    W Polsce nie ma tradycji do ścigania strajkujących za realne spowodowane
    straty. Bierze się to stąd, że strajkami wiele rzeczy wymuszano. Jakby
    gości z Greepeace pociągnąć za to do odpowiedzialności, to trzeba by
    było kilku aktywistów również zamknąć. Nie będę o konkretach pisał, bo
    nam się tu polityczna pyskówka zaraz zrobi.

    Moim zdaniem przede wszystkim ich działanie spełnia wyrażoną w art.
    115§20 kk definicję przestępstwa terrorystycznego. Pomalowanie statku,
    to po prostu uszkodzenie mienia. Wdarcie się do portu i na dźwigi, to
    naruszenie miru. A to daje dość szerokie możliwości.

    Należy ścigać wszystkich, którzy to finansowali (art. 165a§1 kk). Cała
    ta organizacja podlega ściganiu z art. 258§4 kk. No i jej członkowie - z
    zasady.

  • 63. Data: 2019-09-14 20:11:06
    Od: "A. Filip" <a...@p...pl>

    Robert Tomasik <r...@g...pl> pisze:

> [...]
    > było kilku aktywistów również zamknąć. Nie będę o konkretach pisał, bo
    > nam się tu polityczna pyskówka zaraz zrobi.

    A mówisz o _legalnych_ czy nielegalnych strajkach?
    Jeśli procedura legalizacji strajku będzie upierdliwa+ ale naprawdę do
    przejścia to karanie za straty spowodowane przez _nielegalne_ strajki
    powinno być egzekwowane IMHO.

> [...]
    >
    > Należy ścigać wszystkich, którzy to finansowali (art. 165a§1 kk). Cała
    > ta organizacja podlega ściganiu z art. 258§4 kk. No i jej członkowie - z

    Może+ masz rację. Tylko że karanie po takiej linii jest sensowniej i
    bezpieczniej _zacząć_ od znacznie bardziej oczywistych przypadków.

    KK-258 https://www.arslege.pl/udzial-w-zorganizowanej-grupi
    e-lub-zwiazku-przestepczym/k1/a294/

    --
    A. Filip

  • 64. Data: 2019-09-14 20:11:30
    Od: nadir <n...@h...org>

    > Ten sposób policzenia strat moim zdaniem jest niedorzeczny. Chyba, ze
    > one pracują 24 h na dobę i przez 7 dni w tygodniu. Statek mógł przybyć z
    > jakiegoś pwoodu później i wówczas doliczyliby do węgla te koszty?

    No przecież to jest port, a nie Lidl w pierwszą czy drugą niedzielę
    miesiąca. Tam się 24/7 pracuje, nawet w święta państwowe jak trzeba.

  • 65. Data: 2019-09-14 21:01:46
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 14.09.2019 o 20:11, nadir pisze:

    > No przecież to jest port, a nie Lidl w pierwszą czy drugą niedzielę
    > miesiąca. Tam się 24/7 pracuje, nawet w święta państwowe jak trzeba.

    Wiesz, ja z rzadka w portach bywam i upierać się nie będę, ale
    przeważnie tam dość pustawo.

  • 66. Data: 2019-09-14 21:50:25
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 14 Sep 2019 18:30:11 +0200, Robert Tomasik napisał(a):

> [...]
    > było kilku aktywistów również zamknąć. Nie będę o konkretach pisał, bo
    > nam się tu polityczna pyskówka zaraz zrobi.

    Strajki sa na podstawie ustawy i te przestoje sa dopuszczalne ... pod
    warunkiem spelnienia warunkow.

    > Moim zdaniem przede wszystkim ich działanie spełnia wyrażoną w art.
    > 115§20 kk definicję przestępstwa terrorystycznego.

    Z grubej rury :-)
    Tylko czy aby na pewno pomalowanie statku jest zagrozone kara do 5
    lat?

    > Pomalowanie statku, to po prostu uszkodzenie mienia.

    Taa, jakby na weglowcu piekny lakier mial jakies istotne znaczenie :-)

    > Należy ścigać wszystkich, którzy to finansowali (art. 165a§1 kk). Cała
    > ta organizacja podlega ściganiu z art. 258§4 kk. No i jej członkowie - z
    > zasady.

    A potem trzeba bedzie przepraszac, jak upalne lata nie ustapia :-)

    Ale zaraz ... organizacja jest szeroka - czy mozna scigac wszystkich
    czlonkow organizacji, za to, ze paru jej czlonkow dopuscilo sie czynow
    karygodnych ?

    No dobra - pozostaje kwestia finansowania, skladek, i czy taki
    szeregowy czlonek wie na co skladki ida ...

    J.

  • 67. Data: 2019-09-15 21:35:53
    Temat: Re: Najmici Greenpeace zostali zatrzymani [brak "francuskich metod" (1985)]
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Taki tam rutynowy wpierdol za zawracanie d... podczas kebaba:
    www.fakt.pl/wydarzenia/polska/bialystok/nowe-fakty-w
    -sprawie-smierci-37-latka-podczas-interwencji-policj
    i-w-elku/dkvqvp8

    -----

  • 68. Data: 2019-09-15 21:39:28
    Od: u2 <u...@o...pl>

    W dniu 15.09.2019 o 21:35, ąćęłńóśźż pisze:
> [...]
    > www.fakt.pl/wydarzenia/polska/bialystok/nowe-fakty-w
    -sprawie-smierci-37-latka-podczas-interwencji-policj

    ano, trza uważać na portale randkowe i przypadkowe b*rdele, zwłaszcza na
    słynnych Mazurach

    --
    I love love

  • 69. Data: 2019-09-16 10:59:04