  • 1. Data: 2019-09-12 21:06:31
    Temat: Najmici Greenpeace zostali zatrzymani
    Od: u2 <u...@o...pl>

    https://wpolityce.pl/polityka/463566-koniec-cyrku-gr
    eenpeace-aktywisci-zeszli-z-dzwigow

    Koniec cyrku Greenpeace! Protestujący aktywiści zeszli z dźwigów.
    Wszyscy zostali zatrzymani przez policję i usłyszą zarzuty

    opublikowano: 3 godziny temu ? aktualizacja: 3 godziny temu
    autor: Twitter/Greenpeace Polska

    Wszyscy protestujący aktywiści Greenpeace zeszli około godz. 16 z
    dźwigów - poinformowała PAP gdańska policja. W czwartek było to 10 osób,
    w środę 18. Wszyscy zostali zatrzymani przez policję i usłyszą zarzuty w
    prokuraturze.

    Około godz. 16 w czwartek wszyscy protestujący aktywiści Greenpeace,
    czyli łącznie 10 osób, zeszli z dźwigów w wyniku policyjnych działań i
    mediacji - poinformował PAP nadkom. Maciej Stęplewski z Zespołu
    Prasowego Komendy Wojewódzkiej Policji w Gdańsku. Aktywiści zostali
    zatrzymani przez policję i będą odprowadzeni do prokuratury, gdzie
    usłyszą zarzuty.

    CZYTAJ WIĘCEJ: Kolejna prowokacja Greenpeace w Gdańsku! Ekoaktywiści
    wspięli się na żurawie i rozwiesili transparent: ,,Polska bez węgla"

    Dwa dźwigi zostały odblokowane. Policja sprawdza dźwigi pod kątem
    bezpieczeństwa. Zeszli już wszyscy aktywiści. W sumie 28 osób zostało
    zatrzymanych

    --dodał policjant.

    W środę rano ponad 20 działaczy Greenpeace wspięło się na dźwigi w
    terminalu węglowym portu w Gdańsku i zatrzymało ich pracę. Tego samego
    dnia wieczorem 18 z nich zeszło z dźwigów i oddało się w ręce policji,
    zaś 10 kontynuowało protest przez całą noc ze środy na czwartek. W
    czwartek wczesnym popołudniem Greenpeace poinformował o zakończeniu
    protestu. Fundacja Greenpeace Polska podała w komunikacie, że aktywiści
    zakończyli protest, ,,wzywając Polki i Polaków do dalszej mobilizacji na
    rzecz ochrony klimatu". Zaapelowała o dołączenie do strajków dla
    klimatu, które odbędą się 20 września.

    Pokojowy protest rozpoczął się w poniedziałek wieczorem od
    namalowania na burcie statku węglowego ogromnego napisu +Węgiel stop+. W
    tym samym czasie żaglowiec Rainbow Warrior wpłynął do portu i rzucił
    kotwicę przy terminalu węglowym, wstrzymując import węgla do Polski.
    Później grupa aktywistek i aktywistów wspięła się na dźwigi
    przeładunkowe w porcie węglowym i zablokowała wyładunek transportu
    węgla. Aktywiści rozwiesili na dźwigach terminala węglowego portu w
    Gdańsku flagi z hasłem +Polska bez węgla 2030+

    --czytamy w komunikacie Greenpeace.

    CZYTAJ WIĘCEJ: Hucpa aktywistów z Greenpeace! Zablokowali statek z
    węglem w gdańskim porcie, interweniowała Straż Graniczna. Dwie osoby
    zatrzymane

    W czwartek policja zatrzymała 28 aktywistów. Wszyscy usłyszą w
    prokuraturze dwa zarzuty. Pierwszy dotyczy naruszenia miru domowego,
    drugi uczynienia niezdatnymi do użytku urządzeń rozładunkowych -
    poinformowała PAP w czwartek rzecznik prasowy Prokuratury Okręgowej w
    Gdańsku Grażyna Wawryniuk.

    Naruszenie miru domowego to przestępstwo z art. 193 Kodeksu karnego.

    Jest to wdarcie się na ogrodzony teren pirsu rudowego należącego do
    Portu Północnego, gdzie znajdowały się urządzenia przeładunkowe i pomimo
    wielokrotnego żądania osób uprawnionych, aby opuścić to miejsce, te
    osoby tego nie uczyniły

    --wskazała Wawryniuk. To przestępstwo jest zagrożone karą grzywny,
    ograniczenia albo pozbawienia wolności do roku.

    Drugi zarzut dotyczy uczynienia niezdatnymi do użytku urządzeń
    rozładunkowych, czyli żurawi portowych oraz lei rozładunkowych poprzez
    uniemożliwienie ich bieżącej eksploatacji w związku z wejściem na te
    żurawie i na leje rozładunkowe

    --powiedziała prokurator.

    Wartość urządzeń rozładunkowych, jeśli chodzi o żurawie, to kwota
    przekraczająca 4 mln euro. Wartość lei rozładunkowych to prawie 3 mln
    zł. Uniemożliwienie bieżącej eksploatacji skutkuje stratą związaną z
    unieruchomieniem urządzeń nie mniejszą niż 490 tys. zł na szkodę Portu
    Północnego

    --dodała Wawryniuk.

    CZYTAJ WIĘCEJ: Straż Graniczna na żaglowcu aktywistów Greenpeace.
    Zobacz, jak wyglądała akcja polskich funkcjonariuszy. WIDEO

    Jest to przestępstwo z art. 288 kk, w związku z art. 294 paragraf 1 kk
    zagrożone karą od roku do 10 lat pozbawienia wolności.

    Mamy surową karę dotyczącą uczynienia niezdatnym do użytku tych
    urządzeń, z uwagi na wartość tych urządzeń, których uniemożliwiono
    eksploatację, jak również skutkującą taką szkodą ze względu na
    uniemożliwienie ich użytkowania

    --wyjaśniła prokurator.

    Jak dodała, ze względu na liczbę zatrzymanych może zajść potrzeba
    kontynowania czynności w prokuraturze w piątek.

    CZYTAJ WIĘCEJ: Totalna aberracja! Spurek broni działaczy Greenpeace
    blokujących statek z węglem i pisze nieprawdę: ,,Wiemy, że użyto broni
    palnej"

    kk/PAP
    Zdjęcie Zespół wPolityce.pl
    autor: Zespół wPolityce.pl

    --
    I love love

  • 2. Data: 2019-09-12 21:51:06
    Temat: Re: Najmici Greenpeace zostali zatrzymani na 48h [sukces na miarę możliwości?]
    Od: "A. Filip" <a...@p...pl>

    u2 <u...@o...pl> pisze:
> [...]
    >

    > Koniec cyrku Greenpeace! Protestujący aktywiści zeszli z
    > dźwigów. Wszyscy zostali zatrzymani przez policję i usłyszą zarzuty

    A taki artykuł i to bez słowa komentarza nadaję się na grupę PRAWO czy
    POLITYKA?

    1. Ja nie obstawiam (skutecznego) wniosku a areszt ale *WYSOKA* kaucja
    będzie jak najbardziej na miejscu jeśli będą mieli prawo (po paru
    tygodniach) wyjechać z Polski
    2. IMHO odpowiedzialność karna (KK/KW) będzie "śmiesznawa"
    3. Odpowiedzialność cywilna (odszkodowanie) może być wysoka tyle że
    proces (bez ugody) potrwa ze dwa lata w wersji optymistycznej.
    Więc cały pic będzie polegał na wyborze kto ma się z organizacją
    Greenpeace i poszczególnymi "aktywistami" wozić po sądach cywilnych o
    bardzo wysokie odszkodowanie

    --
    A. Filip

  • 3. Data: 2019-09-12 22:02:14
    Temat: Re: Najmici Greenpeace zostali zatrzymani
    Od: u2 <u...@o...pl>

    W dniu 12.09.2019 o 21:51, A. Filip pisze:
    > A taki artykuł i to bez słowa komentarza nadaję się na grupę PRAWO

    zostali zatrzymani i postawiono im zarzuty, jakie, to możesz sobie
    doczytać, jeśli potrafisz:)

    --
    I love love

  • 4. Data: 2019-09-12 22:19:55
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Thu, 12 Sep 2019 21:51:06 +0200 (CEST), A. Filip napisał(a):

> [...]

    Głupek Filip zaserwował prasówkę o Greenpeace w której dał wyraz swojemu
    wstrętowi do tej skądinąd bardzo pożytecznej organizacji. Konia z rzędem
    temu co zrozumie fobie Filipa :)
    --
    Jacek
    I hate haters.

  • 5. Data: 2019-09-13 00:57:36
    Od: PiotRek <b...@g...pl>

    > Głupek Filip zaserwował prasówkę o Greenpeace w której dał wyraz swojemu
    > wstrętowi do tej skądinąd bardzo pożytecznej organizacji. Konia z rzędem
    > temu co zrozumie fobie Filipa :)

    u2 ma na imię Filip? Skąd ta informacja?

    --

    P.

  • 6. Data: 2019-09-13 05:58:50
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2019-09-13 o 00:57, PiotRek pisze:

    > u2 ma na imię Filip? Skąd ta informacja?

    ... a wiarę w to, że GP to "pożyteczna organizacja" mogą już mieć tylko
    idioci lub zdrajcy.

    --
    Liwiusz

  • 7. Data: 2019-09-13 06:46:17
    Od: "A. Filip" <a...@p...pl>

    Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl> pisze:

    > ... a wiarę w to, że GP to "pożyteczna organizacja" mogą już mieć
    > tylko idioci lub zdrajcy.

    Ależ ktoś z takich działań Greenpeace jak w 3mieście odnosi szybką
    korzyść (gospodarczą). Więc "dla kogoś" Greenpeace jest pożyteczne.
    Węglowi *z Mozambiku* (i Australii) rzucono dość skutecznie kłody pod
    nogi, nawet komuś w Polsce kto nie (koniecznie) jest idiotą lub zdrajcą
    mogło to pasować. Np. temu kto jest przekonany że "Polska bez węgla (do 2030)"
    ma wyłącznie teoretyczne szansę przejść.

    Na grupie polityka miałbyś zagwarantowane sugestie że była to perfidna
    przedwyborcza zagrywka by zwrócić uwagę na import węgła pod rządami PiS
    "już nawet z Mozambiku". Górnicy/zainteresowani niby przegapili ten
    "detal"? :-)

    --
    A. Filip

  • 8. Data: 2019-09-13 08:42:07
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Fri, 13 Sep 2019 05:58:50 +0200, Liwiusz napisał(a):

    > ... a wiarę w to, że GP to "pożyteczna organizacja" mogą już mieć tylko
    > idioci lub zdrajcy.

    Liwiusz nie dość że antysemita to jeszcze na dodatek głupi, bo węszy
    wszędzie spisek. I to z piedestału narodu. Zaprawdę, powiadam wam że gdy
    ktoś mówi "naród" bierzcie nogi za pas.
    --
    Jacek
    I hate haters.

  • 9. Data: 2019-09-13 09:04:33
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Fri, 13 Sep 2019 00:57:36 +0200, PiotRek napisał(a):

    > u2 ma na imię Filip? Skąd ta informacja?

    Sorry, pomyliłem poziomy cytowania, oczywiście powinno to być do u2,
    inna rzecz że u2 bym w ogóle nie odpowiedział bo to głupek do kwadratu.
    --
    Jacek
    I hate haters.

  • 10. Data: 2019-09-13 09:22:47
    Od: u2 <u...@o...pl>

    W dniu 13.09.2019 o 08:42, Jcek Maciejew pisze:
    > Liwiusz nie dość że antysemita to jeszcze na dodatek głupi, bo węszy
    > wszędzie spisek. I to z piedestału narodu. Zaprawdę, powiadam wam że gdy
    > ktoś mówi "naród" bierzcie nogi za pas.

    oczywiście poza narodem wybranym jcka:))))))))))))))))
    --
    I love love