  • 51. Data: 2019-09-13 22:29:40
    Temat: Re: Najmici Greenpeace zostali zatrzymani [brak "francuskich metod" (1985)]
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Mniej więcej tak jak zabijanie taserem.

    -----
    > Sądzisz, że zatapianie statków torpedami ma cokolwiek wspólnego z pilnowaniem
    porządku?

  • 52. Data: 2019-09-14 00:06:57
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 13.09.2019 o 22:29, ąćęłńóśźż pisze:

    > Mniej więcej tak jak zabijanie taserem.

    Mniej więcej, ale raczej mniej. Użycie tasera rzadko prowadzi do
    śmierci. Oczywiście to nie powód, by go nadużywać, ale mimo wszystko.

    Torpeda ma ponad 500 kg ładunku materiału wybuchowego. Służy do
    zatopienia dużej jednostki pływającej. W wypadku kutra, czy żaglówki
    szanse na przeżycie kogokolwiek z obecnych na pokładzie oceniam na dość
    iluzoryczne.

  • 53. Data: 2019-09-14 00:08:05
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 13.09.2019 o 21:22, u2 pisze:

    > nie potrafisz podać sankcji za niszczenie mienia lub bezprawne
    > wtargniecie lub zablokowanie przepływu, cienki jesteś:)))))))))))

    Jakiej sankcji? Ty jeszcze pamiętasz, o czym my piszemy? O co sam zapytałeś?

  • 54. Data: 2019-09-14 10:28:36
    Od: u2 <u...@o...pl>

    > Jakiej sankcji?

    karnej:)

    --
    I love love

  • 55. Data: 2019-09-14 12:06:41
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 14.09.2019 o 10:28, u2 pisze:
    > karnej:)

    A pytałeś o procedure zatrzymania. Dziwisz sie, że dostałeś odpowiedź na
    ten temat? Sankcji karnych, to tam z tuzin dla nich można wymyślić.

  • 56. Data: 2019-09-14 12:35:38
    Od: "A. Filip" <a...@p...pl>

    Robert Tomasik <r...@g...pl> pisze:

    > A pytałeś o procedure zatrzymania. Dziwisz sie, że dostałeś odpowiedź na
    > ten temat? Sankcji karnych, to tam z tuzin dla nich można wymyślić.

    A na jak duży wyrok z prawa karnego *realistycznie* oczekujesz?

    AFAIR dostali sprawę z paragrafu zagrożonego karą od 10 lat pierdla.
    [ AFAIR dziennikarzyny nie podały numeru paragrafu ]
    Tylko że szanse że dostaną te 10 lat bez zawieszenia są czysto
    teoretyczne IMHO szczególnie jak nawet nie dostali aresztu.

    Jak dla mnie wygląda na najbardziej prawdopodobne że dostaną rok/dwa w
    zawieszeniu a potem (jak sugerowałeś) groźbę odwieszenia jak nie pokryją
    strat finansowych powstałych przez ich akcję/protest.

    --
    A. Filip

  • 57. Data: 2019-09-14 12:55:05
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 14.09.2019 o 12:35, A. Filip pisze:

    > A na jak duży wyrok z prawa karnego *realistycznie* oczekujesz?
    >
    > AFAIR dostali sprawę z paragrafu zagrożonego karą od 10 lat pierdla.
    > [ AFAIR dziennikarzyny nie podały numeru paragrafu ]

    W kodeksie karnym są dwa takie przestępstwa. Jedno związane z użyciem
    środków masowego rażenia, zaś drugi z próbą oderwania kawałka Polski.
    Żaden na pierwszy rzut oka nie pasuje.

    > Tylko że szanse że dostaną te 10 lat bez zawieszenia są czysto
    > teoretyczne IMHO szczególnie jak nawet nie dostali aresztu.

    Jeśli ta kwalifikacja prawna się utrzyma, to nie ma możliwości
    warunkowego zawieszenia. Wynika to z art. 60§5 kk.

    > Jak dla mnie wygląda na najbardziej prawdopodobne że dostaną rok/dwa w
    > zawieszeniu a potem (jak sugerowałeś) groźbę odwieszenia jak nie pokryją
    > strat finansowych powstałych przez ich akcję/protest.

    Znając sprawę tylko z mediów, to mnie przychodzą do głowy zarzuty
    uszkodzenia mienia (pomalowanie statku) oraz wdarcia się na ogrodzony
    teren portu. Obydwa mogą skończyć się zawiasami.

    Może w grę wchodzić postawienie im zarzutu w/w przestępstw w związku z
    działalnością terrorystyczna, ale nadal tu nie ma zagrożenia 10 lat.

  • 58. Data: 2019-09-14 16:44:04
    Temat: Re: Najmici Greenpeace zostali zatrzymani
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Thu, 12 Sep 2019 21:06:31 +0200, u2 napisał(a):
    > https://wpolityce.pl/polityka/463566-koniec-cyrku-gr
    eenpeace-aktywisci-zeszli-z-dzwigow
    > Wartość urządzeń rozładunkowych, jeśli chodzi o żurawie, to kwota
    > przekraczająca 4 mln euro. Wartość lei rozładunkowych to prawie 3 mln
    > zł. Uniemożliwienie bieżącej eksploatacji skutkuje stratą związaną z
    > unieruchomieniem urządzeń nie mniejszą niż 490 tys. zł na szkodę Portu
    > Północnego

    Czy nie przesadzila ?
    7mln euro w amortyzacji na 10 lat daje jakies 2 tys euro dziennie.

    Mozna sie spierac, czy 10 lat jest zasadne, ale moga tez byc
    zamortyzowane kompletnie :-P

    Mozna tez liczyc inaczej ... ale wtedy chyba lepiej nie wspominac o
    wartosci :-)

    J.

  • 59. Data: 2019-09-14 17:17:43
    Temat: Re: Najmici Greenpeace zostali zatrzymani [KK-288 w związku z KK-294.1]
    Od: "A. Filip" <a...@p...pl>

    "J.F." <j...@p...onet.pl> pisze:
> [...]
    > zamortyzowane kompletnie :-P
    >
    > Mozna tez liczyc inaczej ... ale wtedy chyba lepiej nie wspominac o

    Podanie wysokiej wartości urządzeń ma sens jako uzasadnienie KK-288 [A]
    *w związku* z KK294.1 [B]

    Jak wygląda kwestia KK-288 w świetle "zablokowania pracy na jeden dzień
    bez uszkodzenia"? Bez przykładów orzecznictwa po tej linii jak dla mnie
    nie jest to (oczywiście) bezzasadne ale jest dyskusyjne.

    [A] KK-288 https://www.arslege.pl/zniszczenie-cudzej-rzeczy/k1/
    a328/
    [B] KK-294 https://www.arslege.pl/obostrzenie-odpowiedzialnosci
    -karnej/k1/a334/

    --
    A. Filip

  • 60. Data: 2019-09-14 17:36:29
    Od: u2 <u...@o...pl>

    > A pytałeś o procedure zatrzymania. Dziwisz sie, że dostałeś odpowiedź na
    > ten temat? Sankcji karnych, to tam z tuzin dla nich można wymyślić.

    bzdura pytałem o konkretne przepisy przeciwko piratom, ale nie z
    Karaibów, ty się wymigujesz jakimiś ustawkami, których zapewne nigdy nie
    przeczytałeś:)

    --
    I love love