  • 1. Data: 2006-06-28 20:42:21
    Temat: Najczęściej Zadawane Pytania
    Od: "nzp" <n...@o...eu>

    Buduję stronę (www.nzp.pl), która w zamierzeniu ma zawierać linki do najczęściej
    zadawanych pytań (i oczywiście odpowiedzi do nich) z różnych dziedzin. Prawo
    jest mi niestety obce - możecie coś podsunąć?

    Marek

  • 2. Data: 2006-06-28 20:57:51
    Temat: Re: Najczęściej Zadawane Pytania
    Od: witek <w...@s...gazeta.pl.invalid>

    nzp wrote:
    > Buduję stronę (www.nzp.pl), która w zamierzeniu ma zawierać linki do najczęściej
    > zadawanych pytań (i oczywiście odpowiedzi do nich) z różnych dziedzin. Prawo
    > jest mi niestety obce - możecie coś podsunąć?

    Pytanie:
    Dlaczego z prawnego punktu widzenia nie da się zbudowac strony www.nzp.pl

    Odpowiedź.
    Bo nawet identycznie zadane pytanie generuje różne odpowiedzi w
    zależności od sytuacji.

  • 3. Data: 2006-06-28 21:06:47
    Od: n...@o...eu

> [...]
    >
    > Odpowiedź.
    > Bo nawet identycznie zadane pytanie generuje różne odpowiedzi w

    Zmartwiłeś mnie. A nie ma nawet jakiś kanonów, które są niezmienne?
    http://www.nzp.pl

    Marek

  • 4. Data: 2006-06-28 21:19:54
    Od: witek <w...@s...gazeta.pl.invalid>

    n...@o...eu wrote:

    > Zmartwiłeś mnie. A nie ma nawet jakiś kanonów, które są niezmienne?
    > http://www.nzp.pl
    >
    > Marek

    Są. Ale jest ich tak niewiele, ze naprawde nie da sie sensownie
    odpowiedziec na pytanie, bez zadania dodatkowych 1000 pytań.

    Nawet na głupie pytanie, np. czy pracownikowi na umowe o pracę należy
    się urlop nie ma odpowiedzi.
    Tzn. Jest odpowiedź. Brzmi: to zależy.

    Zależy, czy dany delikwent jest na umowie próbnej,na czas określony,
    niekoreślony jak długo pracuje, czy to jest jego pierwsza praca, czy
    przenosił się z innej, kiedy się przenosił, jak długo pozostawał bez
    pracy, ile ma lat itp itd.

    To będzie www nie pytanie-odowiedź, a pytanie - elaborat prawny na kilka
    stron, który i tak nie wyczerpie możliwości, a będzie tak trudny do
    zrozumienia, że niefachowcy nic z tego nie zrozumieją.

  • 5. Data: 2006-06-28 21:37:04
    Od: Paweł Sakowski <p...@s...pl>

    witek wrote:

    > Są. Ale jest ich tak niewiele, ze naprawde nie da sie sensownie
    > odpowiedziec na pytanie, bez zadania dodatkowych 1000 pytań.

    Ale te niewiele generuje sporą część ruchu. Spokojnie możnaby zaFAQować
    przynajmniej:

    - obowiązek meldunkowy a prawo do lokalu, i dlaczego nie mają ze sobą
    nic wspólnego
    - możliwe drogi reklamacji dla niezadowolonego konsumenta (ustawa o
    szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej, ustawa o ochronie
    niektórych praw konsumentów) -- to pewnie jako linkownia do opracowań
    Federacji Konsumentów
    - "Jak się dowiem, czy w instytucji X zdarzyło się Y i czy w sposób Z?"
    "A próbowałeś zadzwonić do X i zapytać?"

    -------------------+
    -------------------+

  • 6. Data: 2006-06-28 21:43:14
    Od: witek <w...@s...gazeta.pl.invalid>

    Paweł Sakowski wrote:

    > Ale te niewiele generuje sporą część ruchu. Spokojnie możnaby zaFAQować
    > przynajmniej:
    >
    > - obowiązek meldunkowy a prawo do lokalu, i dlaczego nie mają ze sobą
    > nic wspólnego

    To to jest kilkustronnicowy elaborat.
    Ale fakt. Mało w nim niewiadomoych, od których zalezy odpowiedź i o
    które trzeba dopytać.
    Albo przynajmniej niewiele.

  • 7. Data: 2006-06-29 03:37:32
    Od: stern <s...@0...pl>

    witek napisał(a):

    > będzie tak trudny do
    > zrozumienia, że niefachowcy nic z tego nie zrozumieją.

    tzn. że fachowiec jest d**a.

    --
    http://bdp.e-wro.com GG: 4494911

  • 8. Data: 2006-06-29 03:53:11
    Od: witek <w...@s...poczta.gazeta.pl.invalid>

    stern wrote:

    > tzn. że fachowiec jest d**a.

    Nie.
    To oznacza, że nie da się odowiedzieć na dane pytanie na wszystkie
    kierunki, bo jest za dużo "jeżeli".
    Można odpowiedzięć krótko jest się za pomocą dodatkowych pytań zawęzi
    zakres odpowiedzi, która jest adekwatna do danej sytuacji.

    Jak ktoś twierdzi, że da się odpowiedzieć na dane pytanie bez tego, to
    znaczy, że sam jest d..a i nie ma zielonego pojęcia o niuansach odpowiedzi.

  • 9. Data: 2006-06-29 05:54:29
    Od: stern <s...@0...pl>

    witek napisał(a):

> [...]
    > znaczy, że sam jest d..a i nie ma zielonego pojęcia o niuansach odpowiedzi.

    sluchaj czlowieku,
    ja rozumiem ze jestes szkolony przez prawniow dumnych z tego, ze umieja
    tak odpowiedziec, ze klient nie rozumie ani slowa, ale to nie o to chyba
    chodzi, prawda?

    klient ma zrozumiec odpowiedź, a jeśli są niuanse to się je wyjaśnia.

    proste chyba, prawda?

    --
    http://bdp.e-wro.com GG: 4494911

  • 10. Data: 2006-06-29 11:22:39
    Od: "macso" <m...@p...onet.pl>

    Użytkownik <n...@o...eu> napisał w wiadomości

    > Zmartwiłeś mnie. A nie ma nawet jakiś kanonów, które są niezmienne?
    > http://www.nzp.pl

    dekalog

    macso