  • 1. Data: 2006-06-28 17:09:11
    Temat: prawa autorskie - pytanko do znawcow
    Od: mosh <s...@o...pl>

    Witam
    wlasnie ukonczylem strone: http://www.jagoda.z.pl/ - foto portfolio
    (chyba mozna tak to nazwac ;) )

    male info odnosnie praw autorskich jest pod - foto info

    i moje pytanie jest takie.. czy jest poprwane ?
    wymog jest taki:
    zdjecia nie moga byc kopiowane, urzywane itp. bez zgody fotografa ktory
    je robil i modelki

    i przydalo by sie jakies info co do praw autorskich strony
    jako webmaster nie chialbym zeby ktos tam bez mojej wiedzy kopiowal jej
    elementy

    no wiec moge napisac cos takiego:

    (c) copyright 2006, all right reserved by mosh ???
    powiedzmy ze umieszcze to w stopce strony (zmias mosh design)
    moge tak zrobic?? jezeli zjecia nie sa mojego autorstwa tylko wylacznie
    strona???
    czy powinienem jeszcze cos dopisac ??

    mam nadzieje ze w miare jasno opisalem moj problem :))

    pozdrawiam i licze na pomoc
    mosh

  • 2. Data: 2006-06-28 18:19:25
    Temat: Re: prawa autorskie - pytanko do znawcow
    Od: witek <w...@s...gazeta.pl.invalid>

    mosh wrote:
> [...]
    > strona???
    > czy powinienem jeszcze cos dopisac ??
    >
    > mam nadzieje ze w miare jasno opisalem moj problem :))

    Z punktu widzenia właściciela strony to powinieneś mieć pisemne zgody
    osób na publikację ich wizerunku i pisemną zgodę autora zdjęcia.
    Z punktu widzenia ochrony praw autorskich, to osobie trzeciej po za
    oglądaniem zdjęć na stronie(ewetnualnie skopiowanie ich dla siebie) nie
    wolno nic z nimi zrobić i niczego nie musisz pisać, żeby to obowiązywało.

    Jeśli ktoś chce je gdzies użyć, to tak jak napisałeś, musi się zwrócić o
    zgodę na to. Ale nie trzeba tego pisać, żeby tak było.
    Napisanie tego może być dobre tylko ze względu na to, że ktoś kto nie ma
    pojęcia o prawie autorskim, pomyśli, że jak nie napisane, to znaczy, że
    wolno.
    A niestety jest dokładnie odwrotnie.

  • 3. Data: 2006-06-28 19:03:27
    Od: mosh <s...@o...pl>

    [ciach w piach]
> [...]
    > Napisanie tego może być dobre tylko ze względu na to, że ktoś kto nie ma
    > pojęcia o prawie autorskim, pomyśli, że jak nie napisane, to znaczy, że

    dziekuje bardzo za informacje.. to mi wystarczy
    pozdrawaim
    mosh

  • 4. Data: 2006-06-28 19:49:56
    Od: Piotr Kubiak <p...@m...liamg>

    witek napisał(a):

    > Z punktu widzenia właściciela strony to powinieneś mieć pisemne zgody

    Kto to jest właściciel strony?

    --
    Pozdrawiam,
    Piotr Kubiak