  • 1. Data: 2009-04-20 17:41:13
    Temat: Nagrywanie bez zgody nagrywanego
    Od: coder <j...@o...pl>

    Jak to jest z nagrywaniem dyktafonem czy kamerą osoby prywatnej? Czy
    można bez zgody taką osobę nagrywać a zgodę trzeba mieć tylko na
    emisje? Bo rozumie że jak zgody osoby nagranej nie ma to zasłaniamy
    twarz, zniekształcamy głos i możemy materiał emitować w tv?

    A chodzi mi o to czy jest możliwość obrony przed nagrywaniem przez np.
    prywatną telewizje mnie jako osoby?
    Nie żeby nie mogli tego emitować tylko w ogóle utrwalać na swoich
    nośnikach bez mojej zgody? Czy nie ma ratunku i nagrywać można co kto
    chce a swoich praw dochodzić ewentualnie po emisji bez zgody?

  • 2. Data: 2009-04-20 20:43:32
    Temat: Re: Nagrywanie bez zgody nagrywanego
    Od: Arek <a...@e...net>

    Użytkownik Piotr [trzykoty] napisał:
    > Nagrywać sobie może kto co chce, do czego ma dostęp. Bez zgody nie może
    > tylko publikować.

    Doprawdy? Na jakiej niby podstawie nie może publikować?

    Arek

  • 3. Data: 2009-04-20 20:43:35
    Od: "Piotr [trzykoty]" <t...@N...o2.pl>

    Nagrywać sobie może kto co chce, do czego ma dostęp. Bez zgody nie może
    tylko publikować.
    Nie może natomiast stosować podsłuchów itp. zabawek, bo to jest karalne.
    Jak Ci chcą zrobić zdjęcie, to praktycznie nie masz prawnych środków, aby
    ich zmusić do zaniechania. Co innego, gdyby to zdjęcie opublkikowali.

  • 4. Data: 2009-04-20 20:45:28
    Od: "Piotr [trzykoty]" <t...@N...o2.pl>

    "Arek" <a...@e...net> wrote
    > Doprawdy? Na jakiej niby podstawie nie może publikować?

    Ochrona wizerunku. Ustawa o prawie autorskim...
    Kodeks cywilny, ochrona dóbr osobistych.

  • 5. Data: 2009-04-20 21:01:35
    Od: Arek <a...@e...net>

    Użytkownik Piotr [trzykoty] napisał:
    > Ochrona wizerunku.

    Bzdura

    > Ustawa o prawie autorskim...

    Bzdura

    > Kodeks cywilny, ochrona dóbr osobistych.

    Bzdura, bzdura

    Paragrafy konkretne poproszę.

    Arek

  • 6. Data: 2009-04-20 21:21:06
    Od: Cyb <c...@n...poczta.nie.spamuj.onet.wypad.pl>

    On Mon, 20 Apr 2009 23:01:35 +0200, Arek <a...@e...net> wrote:

    >Bzdura

    >Bzdura

    >Bzdura, bzdura
    >

    >Paragrafy konkretne poproszę.

    KC
    Art. 23. Dobra osobiste człowieka, jak w szczególności zdrowie,
    wolność, cześć, swoboda sumienia, nazwisko lub pseudonim, wizerunek,
    tajemnica korespondencji, nietykalność mieszkania, twórczość naukowa,
    artystyczna, wynalazcza i racjonalizatorska, pozostają pod ochroną
    prawa cywilnego niezależnie od ochrony przewidzianej w innych
    przepisach.

    zwroc uwage na slowo "wizerunek"

    USTAWA O PRAWIE AUTORSKIM I PRAWACH POKREWNYCH. z dnia 4 lutego 1994
    r.
    Art. 81. 1. Rozpowszechnianie wizerunku wymaga zezwolenia osoby na nim
    przedstawionej. W braku wyraźnego zastrzeżenia zezwolenie nie jest
    wymagane, jeżeli osoba ta otrzymała umówioną zapłatę za pozowanie.
    2. Zezwolenia nie wymaga rozpowszechnianie wizerunku: 1) osoby
    powszechnie znanej, jeżeli wizerunek wykonano w związku z pełnieniem
    przez nią funkcji publicznych, w szczególności politycznych,
    społecznych, zawodowych, 2) osoby stanowiącej jedynie szczegół całości
    takiej jak zgromadzenie, krajobraz, publiczna impreza.
    Art. 82. Jeżeli osoba, do której korespondencja jest skierowana, nie
    wyraziła innej woli, rozpowszechnianie korespondencji, w okresie
    dwudziestu lat od jej śmierci, wymaga zezwolenia małżonka, a w jego
    braku kolejno zstępnych, rodziców lub rodzeństwa.
    Art. 83. Do roszczeń w przypadku rozpowszechniania wizerunku osoby na
    nim przedstawionej oraz rozpowszechniania korespondencji bez
    wymaganego zezwolenia osoby, do której została skierowana, stosuje się
    odpowiednio przepis art. 78 ust. 1; roszczeń tych nie można dochodzić
    po upływie dwudziestu lat od śmierci tych osób.

    pozdrawiam,
    Cyb

  • 7. Data: 2009-04-20 21:37:55
    Od: Arek <a...@e...net>

    Użytkownik Cyb napisał:
    >[..]
    > zwroc uwage na slowo "wizerunek"

    Od kiedy to nagrana rozmowa (dźwięk) jest WIZERUNKIEM ?

    Arek

    --

    www.arnoldbuzdygan.com

  • 8. Data: 2009-04-20 21:41:27
    Od: Cyb <c...@n...poczta.nie.spamuj.onet.wypad.pl>

    On Mon, 20 Apr 2009 23:37:55 +0200, Arek <a...@e...net> wrote:

    >Od kiedy to nagrana rozmowa (dźwięk) jest WIZERUNKIEM ?

    chodzilo mi ogolnie - o zdjecie i/lub nagranie

    to co mowie jest dzielem autorskim (podobnie jak moje gryzmoly w
    brudnopisie) i nie mozesz go publikowac ot tak, nie majac mojej zgody
    udowodnij ze jest inaczej, a chlopcy z pirate bay wezma cie do spolki
    :)

    pozdarwiam,
    Cyb

  • 9. Data: 2009-04-20 21:45:58
    Od: Arek <a...@e...net>

    Użytkownik Cyb napisał:
    > to co mowie jest dzielem autorskim
    > (podobnie jak moje gryzmoly w brudnopisie)

    Buacha cha cha cha !!!! Niezłym narcyzem trzeba być by tak myśleć! ;)

    > i nie mozesz go publikowac ot tak, nie majac mojej zgody
    > udowodnij ze jest inaczej, a chlopcy z pirate bay wezma cie do spolki

    Mogę. Zadzwoń do mnie i powiedz
    "to co mówię jest dziełem autorskim i nie możesz tego publikować.
    Nazywam się .......... "

    no i przyślij mi swoje gryzmoły z brudnopisu.

    A obie rzeczy opublikuję.
    Telefon i adres znajdziesz na mojej stronie :) Patrz stopka.

    --

    www.arnoldbuzdygan.com

  • 10. Data: 2009-04-20 21:54:26
    Od: Cyb <c...@n...poczta.nie.spamuj.onet.wypad.pl>

    On Mon, 20 Apr 2009 23:45:58 +0200, Arek <a...@e...net> wrote:

    >Buacha cha cha cha !!!! Niezłym narcyzem trzeba być by tak myśleć! ;)

    narcyz nie narcyz, ale ochrona prawna jest :)
    i nie wiem, nie wiem, ale posluchalem kilku nagran takiej np.
    mandaryny i zastanawiam sie jakiej ona ochronie prawnej podlega - to
    raczej odbiorcy powinni podelgac ochronie prawnej :)

    >Mogę. Zadzwoń do mnie i powiedz
    >"to co mówię jest dziełem autorskim i nie możesz tego publikować.
    >Nazywam się .......... "

    nawet nie muszę tego mówić - wynika to z ustawy...

    ale prosze, bardzo prosze, udowodnij ze jest inaczej - m.in. RIAA oraz
    pare innych organizacji zajmujacych sie prawami autorskimi bedzie
    mozna wyslac na bambus.
    tak wiec proooooooooooosze cie bardzo - udowodnij przed sadem ze takie
    rzeczy jak zdjecie czy glos nie podlega ochronie prawnej.
    (w koncu piosenka to tylko dzwieki, najczesciej jakis wokal + dzwieki
    jakis przedmiotow
    a film to duza ilosc zdjec wyswietlanych w miare szybko + sciezka
    dzwiekowa, czyli glos + dzwieki jakichs przedmiotow ).

    pozdarwiam,
    Cyb