  • 1. Data: 2009-04-20 17:56:03
    Temat: Rekojmia i gwarancja developera
    Od: "Pa pa para tudu" <p...@p...onet.pl>

    Witam,
    w mieszkaniu odebranym juz od developera stwierdzam rozmaite wady. Mieszkanie
    jest objete gwarancja oraz rekojmia; wiem, ze inni mieszkancy zwracali sie do
    developera z pisemnymi prosbami o naprawe stwierdzonych u nich wad, ale ich
    prosby byly ignorowane. Jakie sa prawne mozliwosci scigania developera i
    zmuszenia go do naprawy wad?

    Dziekuje i pozdrawiam,
    Pa pa para tudu

  • 2. Data: 2009-04-20 21:14:49
    Temat: Re: Rekojmia i gwarancja developera
    Od: ".B:artek." <m...@n...ma.i.nie.bylo.pl>

    Pa pa para tudu wyskrobał(a):
> [...]
    > stwierdzonych u nich wad, ale ich prosby byly ignorowane. Jakie sa
    > prawne mozliwosci scigania developera i zmuszenia go do naprawy wad?

    Pytanie ogólne, to i odpowiedź będzie ogólna. Jak pisma nic nie dają, to
    ostatecznością jest wniesienie powództwa do sądu.

    --
    .B:artek.

  • 3. Data: 2009-04-21 16:36:06
    Od: "Pa pa para tudu" <p...@p...onet.pl>

    > Pytanie ogólne, to i odpowiedź będzie ogólna. Jak pisma nic nie dają, to
    > ostatecznością jest wniesienie powództwa do sądu.

    OK, dziekuje, tu jest bardziej szczegolowo: wady sa typu pekajace deski na
    podlodze balkonu, niesprawna wentylacja, nieszczelne okna.

    Czy w tym wypadku ma sens probowanie podobnej drogi do tego przypadku:
    http://niusy.onet.pl/niusy.html?t=watek&group=pl.soc
    .prawo&tid=10553252
    czyli naprawa na wlasny koszt, nastepnie wyslanie faktury do developera i jesli
    nie zaplaci, powodztwo do sadu?

  • 4. Data: 2009-04-21 21:29:53
    Od: ".B:artek." <m...@n...ma.i.nie.bylo.pl>

    Pa pa para tudu wyskrobał(a):
    > OK, dziekuje, tu jest bardziej szczegolowo: wady sa typu pekajace
    > deski na podlodze balkonu, niesprawna wentylacja, nieszczelne okna.

    Chodziło mi bardziej o to, byś sam sobie odpowiedział na takie pytania
    (zanim ewentualnie pójdziesz do sądu): czy te wady są objęte
    rękojmią/gwarancją dewelopera? Czy w umowie jest jakaś procedura ich
    zgłaszania, ewentualnie terminy? Bo może deweloper olewa mieszkańców
    "zgodnie z umową"?

> [...]
    > czyli naprawa na wlasny koszt, nastepnie wyslanie faktury do
    > developera i jesli nie zaplaci, powodztwo do sadu?

    Jest ryzyko, że nic nie dostaniesz. O ile przedsądowe środki perswazji okażą
    się nieskuteczne, wniósłbym powództwo o nakazanie naprawy + alternatywnie
    upoważnienie przez sąd do tzw. wykonania zastępczego czyli naprawa przez
    mieszkańca (albo innego wykonawcę) na koszt dewelopera. I okrasiłbym pozew
    wnioskiem o zabezpieczenie powództwa na majątku dewelopera do spodziewanych
    kosztów naprawy.

    --
    .B:artek.