  • 11. Data: 2019-10-11 11:36:25
    Temat: Re: Nagrania 999
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    dyskusyjnych:5d9f98f0$0$17345$6...@n...neostrad
    a.pl...
    W dniu 10.10.2019 o 19:58, J.F. pisze:

    >Wiem. BTW w oreo się nie da...

    Taki doswiadczony i nie umie ? To sie dyktafon przyklada :-)

    >Ale jest bezpośrednie zagrożenie zdrowia. Łażenie ze złamaną kością
    >jest głupim pomysłem. Od tego jest pogotowie, żeby połamańców zwozić.

    Ale moze Ci sie tak tylko wydaje ? :-)

    >A czemu mam kłamać, żeby dostać coś co należy się jak psu buda?
    >Dostałem

    Ale byla polamana ? Nie bylo dowodow :-P

    >i teraz zależy mi żeby babie smrodu narobić, tak żeby inni z nią
    >problemów nie mieli. Optymalnie dyscyplinarka, bo ona się do tego
    >wogóle nie nadaje.

    Niby tak, ale pod warunkiem, ze baba nie miala racji, bo "z braku
    pieniedzy połamańcow nie wozimy" :-)

    >Nie o to chodzi, żeby lekarzom kłamać.

    Oj tam - zbadaja i stwierdza ze niegroznie.
    Ale przyjada, bo jest zagrozenie :-)

    >Oj wydaje mi się, że te nagrania to w lata a nie tygodnie się trzyma.
    >No nic - spróbuję - zobaczymy czy magnetofon się nie popsuł kulsoniem
    >wzorcem.

    No wiesz, dawno temu bylo na tasmie, to trzeba bylo kasowac czesto.
    Teraz to pewnie jest na twardym dysku, a nawet najmniejszy twardy
    starczy na wiele miesiecy.
    Ale moze jest na SSD, a SSD mozna kupic male :-P

    No i RODO - ten osrodek nie powinien trzymac dluzej niz nalezy :-)

    >Pewnie tak samo.

    To moze miala racje, albo zle zrozumiala na szkoleniu :-)

    J.

  • 12. Data: 2019-10-11 16:05:31
    Od: WAM <n...@n...nopl.pl>

    On Thu, 10 Oct 2019 22:47:44 +0200, Shrek <...@w...pl> wrote:

    >Oj wydaje mi się, że te nagrania to w lata a nie tygodnie się trzyma. No
    >nic - spróbuję - zobaczymy czy magnetofon się nie popsuł kulsoniem wzorcem.
    "Porządne" rejestratory rozmów nie mają funkcji kasowania wybranych
    nagrań. Najstarsze nagrania są usuwane automatycznie po zapełnieniu
    dysku a dysk raczej starcza na lata niż dni.

    Od kilku lat producenci dają w konfiguracji możliwość ustawienia
    automatycznego kasowania po określonym czasie ale to dotyczy z
    automatu wszystkich nagrań a nie wybranych. Niektóre instytucje w
    ramach własnych wewnętrznych zarządzeń decydują się na przechowywanie
    tych nagrań przez 30 dni "bo rodo".

    WAM
    --
    www.nawakacje.pl ?
    pokoje w górach www.wpolskichgorach.pl

  • 13. Data: 2019-10-11 16:35:29
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 11.10.2019 o 11:24, J.F. pisze:

    > Niestety - spozniles sie - jeszcze wczoraj wieczorem mogla by to byc
    > sensacja godna dzisiejszej pierwszej strony,

    No co ty. Jakby sor wybuchł i wszyscy zginęli to byłaby sensacja. Nawet
    to że ludzie bez otrzymania pomocy na sorze umierają na nikim już
    wrażenia nie robi. Zresztą okazałoby się, ze teść był ubekiem i niech
    się cieszy że prezes nie kazał rozstrzelać a puścił wolno:P

    --
    Shrek

  • 14. Data: 2019-10-11 16:46:05
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 11.10.2019 o 11:36, J.F. pisze:

    > Taki doswiadczony i nie umie ?

    No na 9 bez roota nie umiem.

    > Ale moze Ci sie tak tylko wydaje ? :-)

    Mam pomysła:

    "Przez stan nagłego zagrożenia zdrowotnego należy rozumieć stan
    polegający na nagłym lub przewidywanym w krótkim czasie pojawieniu się
    objawów pogorszenia zdrowia, których bezpośrednim następstwem może być
    poważne uszkodzenie funkcji organizmu lub uszkodzenie ciała lub utrata
    życia, wymagające podjęcia natychmiastowych medycznych czynności
    ratunkowych i leczenia."

    Połamiemy babie kulasy i zapytamy czy w jej odczuciu jej stan zdrowa nie
    uległ nagłemu pogorszeniu i nie wystąpiło u niej poważnie uszkodzenie
    funkcji organizmu. Bo może rzeczywiście nie i nie ma o czym gadać;)

    > Ale byla polamana ? Nie bylo dowodow :-P

    Ale są. Wypis... Żeby było ciekawiej odwieźli ja z powrotem karetką, bo
    lekarz stwierdził, że nie ma mowy, żeby ją ktoś po prostu samochodem
    odebrał.

    > Niby tak, ale pod warunkiem, ze baba nie miala racji, bo "z braku
    > pieniedzy połamańcow nie wozimy" :-)

    Ale to nie ona decyduje czy wożą połamańców a ustawa. W razie
    wątpliwości należy babie kulasy poprzetrącać i sprawdzić czy podpada to
    pod definicję:P

    > Oj tam - zbadaja i stwierdza ze niegroznie.
    > Ale przyjada, bo jest zagrozenie :-)

    I tak przyjechali.

> [...]
    > Ale moze jest na SSD, a SSD mozna kupic male :-P
    >
    > No i RODO - ten osrodek nie powinien trzymac dluzej niz nalezy :-)

    Trzy lata.

    > To moze miala racje, albo zle zrozumiala na szkoleniu :-)

    nie ma tak prosto - raz odmówiła, raz przysłała. Albo za pierwszym razem
    odmówiła pomocy w stanie nagłego zagrożenia zdrowotnego, albo za drugim
    "przekroczyła uprawnienia":P

    --
    Shrek

  • 15. Data: 2019-10-11 16:46:21
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    pl...

    >No co ty. Jakby sor wybuchł i wszyscy zginęli to byłaby sensacja.
    >Nawet to że ludzie bez otrzymania pomocy na sorze umierają na nikim
    >już wrażenia nie robi.

    To nie robi. Ale to, ze karetka nie przyjedzie do połamańca, to zrobi.
    Jestes najlepszym przykladem, ze robi :-)

    A w tygodniu wyborczym wrazenie bardzo wazne ...

    > Zresztą okazałoby się, ze teść był ubekiem i niech się cieszy że
    > prezes nie kazał rozstrzelać a puścił wolno:P

    Jakąś niewlasciwa gazete wybrales :-)

    J.

  • 16. Data: 2019-10-11 21:53:12
    Od: PiotRek <b...@g...pl>

    W dniu 2019-10-10 o 22:47, Shrek pisze:
> [...]
    > i teraz zależy mi żeby babie smrodu narobić, tak żeby inni z nią
    > problemów nie mieli. Optymalnie dyscyplinarka, bo ona się do tego wogóle

    Sprawa większego kalibru (materiał sprzed prawie równo roku):

    https://www.rp.pl/Spoleczenstwo/181019936-Dyspozytor
    -Kazdy-kiedys-umrze-Sledztwo-umorzone.html

    Sprawa umorzona. :-/

    --

    P.

  • 17. Data: 2019-10-11 22:03:04
    Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl>

    W dniu 11.10.2019 o 21:53, PiotRek pisze:

    > Sprawa większego kalibru (materiał sprzed prawie równo roku):
    >
    > Sprawa umorzona. :-/

    Jak to właściwie jest - czy stwierdzenie przez biegłych "i tak by umarł"
    zwalnia z odpowiedzialności za nieudzielenie pomocy?

    MJ

  • 18. Data: 2019-10-11 22:10:33
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 11.10.2019 o 16:46, J.F. pisze:

    > To nie robi. Ale to, ze karetka nie przyjedzie do połamańca, to zrobi.
    > Jestes najlepszym przykladem, ze robi :-)

    Ja jestem statystycznie nieważny. A suwerenowi się generalnie podoba...

    > A w tygodniu wyborczym wrazenie bardzo wazne ...

    > Jakąś niewlasciwa gazete wybrales :-)

    Wybierz sobie dowolną z włączonymi komentarzami. Nawet tu musiałem swego
    czasu tłumaczyć czemu zwalnianie kobiet na macierzyńskich jest złe...

    --
    Shrek

  • 19. Data: 2019-10-11 22:12:56
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 11.10.2019 o 22:03, Michal Jankowski pisze:

    > Jak to właściwie jest - czy stwierdzenie przez biegłych "i tak by umarł"
    > zwalnia z odpowiedzialności za nieudzielenie pomocy?

    Wygląda na to, że zależy z którego paragrafu ściagasz. Jak spowodowanie
    śmierci, to zależy (nawet rażenie prądem i duszenie czasem nie
    wystarczą), jak z nieudzielenia pomocy, to też zależy (można wzorem
    starego wątku wysnuć teorię, że załoga nie może udzielać pomocy, bo
    wtedy jakby ktoś potrzebował pomocy to nie byłaby w stanie jej udzielić;)

    --
    Shrek

  • 20. Data: 2019-10-11 23:05:29
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    > Jak to właściwie jest - czy stwierdzenie przez biegłych "i tak by umarł"
    > zwalnia z odpowiedzialności za nieudzielenie pomocy?

    Zwalnia z odpowiedzialności za spowodowanie śmierci. Natomiast art. 162
    kk (bo zakładam, ze o tym piszesz) dotyczy osoby postronnej, która mogąc
    kogoś uratować tego nie robi. Jeśli mowa o dyspozytorze medycznym, to tu
    ewentualnie może wchodzić w rachubę niedopełnienie obowiązku (231 kk),
    ale tu mamy szerokie orzecznictwo i raczej odpowiedzialność
    dyscyplinarna wchodzi w rachubę, a nie karna.

    --
    Robert Tomasik