  • 1. Data: 2019-10-10 12:44:44
    Temat: 'Kiedy i jak zlozyc pozew do sadu gdy masz kredyt we frankach'
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    https://serwisy.gazetaprawna.pl/finanse-osobiste/art
    ykuly/1434194,kredyt-we-frankach-jak-zlozyc-pozew-do
    -sadu.html
    Jakieś komentarze?

  • 2. Data: 2019-10-10 12:50:44
    Temat: Wyrok TSUE w sprawie kredytów frankowych Umowy moga byc uniewazniane
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    https://serwisy.gazetaprawna.pl/finanse-osobiste/art
    ykuly/1433110,wyrok-tsue-kredyt-frankowy-korzystny-d
    la-konsumenta.html

  • 3. Data: 2019-10-10 12:53:02
    Temat: Czy frankowicze moga dochodzic roszczen jesli zawarli umowe ponad 10 lat temu lub splacili kredyt?
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    https://serwisy.gazetaprawna.pl/finanse-osobiste/art
    ykuly/1433587,frankowicze-roszczenia-przedawnienie-1
    0-lat-splata-kredytu-w-calosci.html

  • 4. Data: 2019-10-10 13:45:00
    Od: z <...@...pl>

    W dniu 2019-10-10 o 12:53, ąćęłńóśźż pisze:
    > https://serwisy.gazetaprawna.pl/finanse-osobiste/art
    ykuly/1433587,frankowicze-roszczenia-przedawnienie-1
    0-lat-splata-kredytu-w-calosci.html

    "Wystarczy sprawdzić zawierane umowy z bankami oraz niedozwolone
    klauzury które były powielane i nie potrzeba wielkich rozpraw sądowych
    aby to wykryć.Te artykuły chyba mają za zadanie odstraszenie
    kredytobiorców od dochodzenia swoich praw."

  • 5. Data: 2019-10-10 14:03:05
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    pl...
> [...]

    >sądowych aby to wykryć.Te artykuły chyba mają za zadanie odstraszenie
    >kredytobiorców od dochodzenia swoich praw."

    Tak jak frankowicze zyskali potezny argument, tak teraz banki beda
    poszukiwaly wszelakich kruczkow.
    I kto wie, jak to sie skonczy :-)

    W szczegolnosci ... na razie to zmierza za uznanie za abuzywne zapisu,
    ze kurs waluty przy splacaniu ustala bank.

    wiec:
    -czy ma to zastosowanie do kredytow splaconych, w ktorych bank nigdy
    nie wprowadzil kursu gorszego niz w swojej podstawowej tabeli ?
    (... ale ... czy sa takie banki ? Bo ta osobna tabela dla kredytow
    wydawala mi sie powszechna ... i raczej byl to co najmniej gorszy z
    kursow waluty/pieniadze).

    -od paru lat klient moze splacac w walucie, omijajac kursy banku ...
    czy wiec abuzywna formula nie zostala tak de facto uniewazniona
    wczesniej ?

    Na razie to odstraszaja glosząc wysokie koszty spraw ... ale czy sami
    ich w koncu nie zaplaca ?

    J.

  • 6. Data: 2019-10-10 18:20:25
    Od: z <...@...pl>

    W dniu 2019-10-10 o 14:03, J.F. pisze:
    > -czy ma to zastosowanie do kredytow splaconych, w ktorych bank nigdy nie
    > wprowadzil kursu gorszego niz w swojej podstawowej tabeli ?

    Ale w wyroku jest napisane że nie można zakazanych klauzul zastępować
    innymi.

    To skłaniałoby do wniosku że nie ważne jakie te kursy były. Może mogły
    być nawet i korzystne dla frankowiczów ale PRAWO ZOSTAŁO ZŁAMANE.
    A teraz to WOLA frankowicza jest NAJWAŻNIEJSZA czy chce "rewizji" umowy
    czy nie. KAŻDY jeden ma prawo do decyzji.

  • 7. Data: 2019-10-10 19:43:25
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    pl...

> [...]

    >A teraz to WOLA frankowicza jest NAJWAŻNIEJSZA czy chce "rewizji"
    >umowy czy nie. KAŻDY jeden ma prawo do decyzji.

    Ale mowa o zakonczonej umowie. Wole frankowicza ... moze sobie wyslac
    do TSUE :-)

    I nawet jesli mozna sie zgodzic, ze w umowie mial niekorzystne
    sformulowania,
    to pytam o przypadek, gdy bank z nich nie skorzystal :-)

    J.