  • 1. Data: 2019-10-09 14:55:53
    Temat: czym zajmują sie kulsony w pracy
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    http://www.wysokieobcasy.pl/wysokie-obcasy/7,100865,
    25287400,agata-trzebuchowska-wezwana-na-komende-w-sp
    rawie-antysemickich.html

    Agata Trzebuchowska - odtwórczyni roli Idy - została wezwana na komendę w
    sprawie antysemickich wpisów.

    "Następnego dnia rano mam się stawić na przesłuchanie. Towarzyszy mi lekki
    stres, ale niegroźny, prawie do pomylenia z ekscytacją. Gdy tylko melduję
    się i przedstawiam "w okienku", wśród zebranych policjantów podnoszą się
    szepty, dochodzi do wymiany porozumiewawczych spojrzeń.

    Jeden z funkcjonariuszy pokazuje mi grubą teczkę, gdzie obok mojego
    nazwiska ktoś dopisał: "PILNE!!!!!". Przy okazji uprzejmie informuje, że
    sprawa jest na tyle poważna, że zajmuje się nią Komenda Stołeczna, dlatego
    czym prędzej się tam udamy.

    - Chwila, moment, czy ktoś może mi w końcu wyjaśnić, o co chodzi?

    - Ano o te antysemickie plakaty, co na przystankach rozwieszają, a pani na
    Facebooku udostępnia.

    Nie mam pojęcia o żadnych plakatach. Antysemickich treści nigdy w życiu nie
    publikowałam!

    Brwi policjanta unoszą się w niemym pytaniu: "Czyżby?". Uderza mnie fala
    ciepła i czuję się jak oszustka przyłapana na gorącym uczynku. Zaczynam
    przyglądać się sobie jego oczami, analizuję mowę ciała. Jak to było? Kłamcy
    nigdy nie mrugają czy właśnie na odwrót? Ale to jakieś nieporozumienie.

    "To już pani w Stołecznej wytłumaczy".

    Wsiadamy do samochodu. Zestresowana już nie na żarty rozpoczynam śledztwo
    internetowe. Natychmiast znajduję artykuł "Gazety Wyborczej", a w nim:

    "Uwaga, pasożydy. Stop mafii roszczeniowej, stop żydowskiej okupacji. Nigdy
    więcej przepraszania, nigdy więcej syjonizmu" - antysemickie plakaty o
    takiej treści zostały rozwieszone na warszawskich przystankach
    autobusowych.

    Jako pierwsi poinformowali o tym administratorzy facebookowej strony "Cały
    świat przeprasza polską prawicę za Oscara dla Idy".
    Czytam ponownie ostatnie zdanie. Nie, przecież to niemożliwe, żeby z tego
    powodu... Błagam, niech mnie ktoś uszczypnie!

    Kiedy docieramy do Pałacu Mostowskich, dreszczyk grozy zastępuje poczucie
    głębokiego absurdu.

    Kolejne dwie godziny spędzam, tłumacząc, swoją drogą bardzo uprzejmej i
    chyba równie co ja skonsternowanej całą sytuacją policjantce, następujące
    fakty:

    1. Umieszczenie kadru z filmu "Ida", w którym zagrałam tytułową rolę, w
    miejscu zdjęcia profilowego strony "Cały świat przeprasza polską prawicę za
    Oscara..." nie czyni ze mnie jej administratorki ani innej osoby mającej
    wpływ na publikowane treści.

    2. Celem umieszczenia plakatu przez wspomnianą stronę nie jest propagowanie
    zawartych na nim nienawistnych treści, tylko poinformowanie o haniebnym
    incydencie i nagłośnienie sprawy.

    Kiedy wychodzę z komendy, nie czuję ani początkowego stresu, ani nawet
    krztyny rozbawienia. To nie będzie śmieszna anegdota do opowiedzenia
    znajomym przy winie. Czuję przygnębienie i złość."

    Wszystko w zasadzie jest jasne za wyjątkiem cienia wątpliwości, czy do MO
    przyjmują teraz wyłącznie podobnych myślicieli, czy to służba takimi ich
    kształtuje.

    --
    uzdrawiam
    Grzesiek

    adres: grzegorz.tracz[NA]ifj.edu.pl

    Różańca"
    Matka Boża do s. Łucji

    http://grzegorz-tracz.ucoz.pl/

  • 2. Data: 2019-10-10 19:01:16
    Temat: Re: czym zajmują sie kulsony w pracy
    Od: b...@g...com

    Nu ale GWno też udostępnia taki plakat na swojej stronie:
    https://bi.im-g.pl/im/b4/10/18/z25232820V,Antysemick
    ie-plakaty-na-przystankach-autobusowych-.jpg

    O co więc chodzi? Co wolno GWnu, to nie tobie smrodzie?

  • 3. Data: 2019-10-11 12:06:44
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Thu, 10 Oct 2019 10:01:16 -0700 (PDT), b...@g...com
    napisał(a):

    > Nu ale GWno też udostępnia taki plakat na swojej stronie:
    > https://bi.im-g.pl/im/b4/10/18/z25232820V,Antysemick
    ie-plakaty-na-przystankach-autobusowych-.jpg

    Na ormowców dojnej zmiany zawsze można liczyć, bo nie mają oporów, żeby
    popisać się swą błyskotliwością.

    --
    uzdrawiam
    Grzesiek

    adres: grzegorz.tracz[NA]ifj.edu.pl

    Niestety, jest to rząd."
    Woody Allen

    http://grzegorz-tracz.ucoz.pl/

  • 4. Data: 2019-10-11 14:10:45
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    net...
> [...]
    rawie-antysemickich.html
    >Agata Trzebuchowska - odtwórczyni roli Idy - została wezwana na
    [...]
> [...]
    >do MO
    >przyjmują teraz wyłącznie podobnych myślicieli, czy to służba takimi

    Na pewno po czesci to sluzba ich tak ksztaltuje.
    Ale ... a jak mieliby sie zachowac ?

    Jest zgloszenie, byc moze od waznej osoby, to musza wyjasnic.
    No - moga jeszcze rzucic gdzies na stos i po miesiacu umorzyc z powodu
    niewykrycia sprawcow ... ale w tym konkretnym przypadku to troche
    glupio, bo podejrzanego wszyscy znaja.
    Wiec trzeba podpis pod zeznaniem, ze to nie on.

    I tylko mnie ciakawi, co by bylo, gdyby pani np w Szczecinie
    mieszkala.
    Tez by zawiezli "do stołecznej" ?

    Czy po prostu wcale nie sa glupi - stoleczna kazala, to niech sobie
    stoleczna sama przesluchuje :-)

    J.

  • 5. Data: 2019-10-11 16:12:39
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Fri, 11 Oct 2019 14:10:45 +0200, J.F. napisał(a):

    > Ale ... a jak mieliby sie zachowac ?
    > Jest zgloszenie, byc moze od waznej osoby, to musza wyjasnic.

    Zgłoszenie zapewne było od samego Płaszczaka, dlatego przesłuchali aktorkę,
    która grała w filmie i znalazła się na fotosie.
    Trzeba się pogodzić, że nie tylko kulsony niedomagają na umyśle.