  • 1. Data: 2007-01-04 19:59:27
    Temat: Nadanie tytulu magistra
    Od: "Jasko Bartnik" <a...@s...nadole>

    Witam serdecznie.

    Streszcze sie: poszukuje ustaw/rozporzadzen, ktore:
    a) dopuszczaja pisanie pracy magisterskiej przez dwie osoby
    b) dopuszczaja, przy pracy magisterskiej, promotora ze stopniem magistra
    (uczelnia nie posiada nikogo ze stopniem doktora, kto moglby poprowadzic
    prace)

    Na chwile obecna - nie znalazlem zakazow; a co nie jest zakazane ...
    Meczone bylo prawo o szkolnictwie wyzszym, ustawa o tytule i stopniach
    naukowych, rozporządzenie w sprawie określenia standardów nauczania dla
    poszczególnych kierunków studiów i poziomów kształcenia oraz
    rozporzadzenie w sprawie rodzajów dyplomów i tytułów zawodowych oraz
    wzorów dyplomów wydawanych przez uczelnie.

    Z gory dziekuje za pomoc w odnaleznieniu artykulow, na ktore mam sie
    powolac.

    --
    Pozdrawiam, Jasko Bartnik.

  • 2. Data: 2007-01-04 20:53:38
    Temat: Re: Nadanie tytulu magistra
    Od: Goomich <g...@u...to.wp.pl>

    You have one message from: "Jasko Bartnik" <a...@s...nadole>

    > Z gory dziekuje za pomoc w odnaleznieniu artykulow, na ktore mam sie
    > powolac.

    Regulamin studiów.

    Krzysztof Ferenc
    g...@w...pl UIN: 6750153

  • 3. Data: 2007-01-04 22:35:48
    Od: "Jasko Bartnik" <a...@s...nadole>

    Dnia 04-01-2007 o 21:53:38 Goomich <g...@u...to.wp.pl> napisał(a):

    > Regulamin studiów.

    Na upartego 50% problemu z glowy. W tym szczegolnym przypadku prace
    magisterska moze prowadzic osoba ze stopniem lekarza albo magistra
    (brakuje w zakladzie osob z wyzszym tytulem). Pozostaje kwestia
    'wspolnego' pisania pracy. Tego nie reguluje regulamin ani znane mi ustawy
    i rozporzadzenia.

    Dziekuje za odpowiedz. Nie pomyslalem, zeby akurat tam poszukac :P

    --
    Pozdrawiam, Jasko Bartnik.

  • 4. Data: 2007-01-05 08:02:27
    Od: Grzesio <a...@d...com>

    Jasko Bartnik napisał(a):
    > Streszcze sie: poszukuje ustaw/rozporzadzen, ktore:
    > a) dopuszczaja pisanie pracy magisterskiej przez dwie osoby

    moi kumple pisali wspolnie prace, ale bronili sie oddzielnie. Takze
    zakazane to nie jest (w sumie to chyba promotor powinien sie
    wypowiedziec czy to przejdzie).

    Grzesiek

  • 5. Data: 2007-01-05 09:16:39
    Od: Goomich <g...@u...to.wp.pl>

    "Jasko Bartnik" <a...@s...nadole> naskrobał/a w

> [...]
    > (brakuje w zakladzie osob z wyzszym tytulem). Pozostaje kwestia
    > 'wspolnego' pisania pracy. Tego nie reguluje regulamin ani znane mi

    Właściwie, to chodziło mi właśnie o wspólne pisanie. :)
    Przed wysłaniem tamtego posta zajrzałem do regulaminu paru uczelni.
    Tylko na Warszawskim jest dokładnie określone m.in. że praca musi być wykonana
    samodzielnie, ale w następnym punkcie jest napisane, że dopuszcza się wspólne
    napisanie pod pewnymi warunkami. W pozostałych (UJ, UMCS, UAM, AGH) ograniczają
    się tylko do stwierdzeń "student wykonuje pracę dyplomową", "student oddaje" itp.

    Krzysztof Ferenc
    g...@u...to.wp.pl UIN: 6750153

  • 6. Data: 2007-01-05 09:27:44
    Od: Goomich <g...@u...to.wp.pl>

> [...]

    (UJ, UMCS, UAM, AGH) ograniczają się tylko do stwierdzeń "student
    wykonuje pracę dyplomową", "student oddaje" itp.

    No i w większości wypadków spotkałem się tekstem, że o sprawach nieuregulowanych
    regulaminem decyduje rada wydziału, więc tam sprawdził.

    Krzysztof Ferenc
    g...@u...to.wp.pl UIN: 6750153

  • 7. Data: 2007-01-05 15:06:47
    Od: "Ola" <d...@v...pl>

    Użytkownik "Jasko Bartnik" <a...@s...nadole> napisał w wiadomości
    > Witam serdecznie.
    >
    > Streszcze sie: poszukuje ustaw/rozporzadzen, ktore:
    > a) dopuszczaja pisanie pracy magisterskiej przez dwie osoby

    Na moim wydziale na Politechnice Warszawskiej wiekszosc osob pisze podwojne
    prace. Jest to dozwolone, a okresla to regulamin studiow. Te dwuosobowe
    prace wymagaja najczesciej przeprowadzenia badan, z ktorymi jedna osoba
    zwyczajnie nie poradzila by sobie. Praca dwuosobowa jest jednak z reguly
    bardziej obszerna niz praca jednoosobowa i pod poszczegolnymi rozdzialami
    musza byc podpisane pojedyncze osoby. Obrona jest wspolna, tzn wspolnie sie
    najpierw prezentuje przez okolo 15 minut swoje osiagniecia, a nastepnie
    pytania sa oczywiscie indywidualne.

    Co do wspolnego pisania radze sie jednak powaznie zastanowic. To bywa
    trudne, nawet jesli partnerem jest najblizszy przyjaciel. Ja na przyklad nie
    moglabym pisac z kims.

    > b) dopuszczaja, przy pracy magisterskiej, promotora ze stopniem magistra
    > (uczelnia nie posiada nikogo ze stopniem doktora, kto moglby poprowadzic
    > prace)

    to co to za uczelnia?

    Pozdrawiam
    Ola

  • 8. Data: 2007-01-05 21:54:51
    Od: "Jasko Bartnik" <a...@s...nadole>

    Dnia 05-01-2007 o 16:06:47 Ola <d...@v...pl> napisał(a):

    > Co do wspolnego pisania radze sie jednak powaznie zastanowic. To bywa
    > trudne, nawet jesli partnerem jest najblizszy przyjaciel. Ja na przyklad
    > nie moglabym pisac z kims.

    To akurat nie problem bo obie osoby nie wchodza sobie w parade. Jedna
    zajmie sie badanie socjologicznego aspektu sprawy a druga jakiegos innego.

    > to co to za uczelnia?

    Akademia Medyczna (chyba jeszcze nie przemiana na uniwersytet) na Wydziale
    Nauki o Zdrowi i kierunku Poloznictwo. Kierunek jest na tyle mlody, ze
    (chyba) doktorow sie nie dorobil.

    --
    Pozdrawiam, Jasko Bartnik.

  • 9. Data: 2007-01-05 21:56:20
    Od: "Jasko Bartnik" <a...@s...nadole>

    Dnia 05-01-2007 o 10:27:44 Goomich <g...@u...to.wp.pl> napisał(a):

    > No i w większości wypadków spotkałem się tekstem, że o sprawach
    > nieuregulowanych
    > regulaminem decyduje rada wydziału, więc tam sprawdził.

    Dziekuje za wypowiedzi. Na pewno sie przydadza.

    --
    Pozdrawiam, Jasko Bartnik.

  • 10. Data: 2007-01-06 00:17:44
    Od: "Wojciech \"Spook\" Sura" <spook.no@unwanted_mail.op.pl>

    Jasko Bartnik wrote:
    (...)

    U nas na Uniwerku (matematyka) wisiała sobie np. kartka jednego z doktorów
    na której było kilka tematów prac magisterskich a przy co trudniejszych
    notatka "Temat może być pisany przez dwóch studentów". Wygląda więc na to,
    że najprawdopodobniej kwestia ta pozostaje w gestii promotora.

    Pozdrawiam -- Spook.

    --
    ! ._______. Warning: Lucida Console sig! //) !
    ! || spk || www.spook.freshsite.pl / _ """*!