  • 1. Data: 2007-01-04 19:36:22
    Temat: Czy jest spadkobiercą ? czy nie ? ---- dylemat !
    Od: bubu <bubupl^cyfrajeden^@wupe.pl>

    Witam !
    Jest dylemat!
    Przed wielu laty ojciec umierając zapisał wszystko kochanicy.
    Odbył się Sąd, który po kilku latach przyznał wszystko zgodnie z
    testamentem, a dwóch jego dorosłych synów pozostało z niczym, nie
    wystąpili nawet o zachowek (Matka zmarła wcześniej - postępowania
    spadkowego po niej nigdy nie było).

    Teraz ma się odbyć sprawa w Sądzie o odszkodowanie po dziadku za mienie
    pozostawione na wschodzie - sprawa założona przez bezdzietnego Stryja,
    który zgłosił obu synów swego brata jako uczestników postępowania.
    Czy obaj bracia mają prawa do dziedziczenia po Dziadku ? Ojcu?
    w świetle przegranej onegdaj sprawy - czy to jest nowa zupełnie odrębna
    sprawa.

    Sprawa spadkowa po dziadku odbyła odbyła się kilkadziesiąt lat temu i
    ustawowo dziedziczyło po nim trzech synów (dzisiaj żyje tylko jeden -
    właśnie ten Stryj)

    Czy dziedziczenie przez wnuka po dziadku jest dziedziczeniem ustawowym ?
    (niedawno była sprawa odwrotna - okazało się, że Babcia nie dziedziczy
    po wnuczce mieszkania - rodzice zginęli tragicznie w wypadku
    samochodowym, a wnuczka w szpitalu po kilku godzinach - wyrokiem SN
    mieszkanie przepadło na rzecz skarbu państwa).

    Pozdrawiam i będę wdzięczny za odpowiedź ! (zwłaszcza ci synkowie)
    Bubupl

  • 2. Data: 2007-01-05 09:48:49
    Temat: Re: Czy jest spadkobiercą ? czy nie ? ---- dylemat !
    Od: "szerszen" <s...@t...pl>

    Użytkownik "bubu" <bubupl^cyfrajeden^@wupe.pl> napisał w wiadomości

    moze sie myle, ale w testamencie zapisujesz jedynie majatek doczesny, a
    nie dziedziczenie
    wiec sprawa o odszkodowanie jest calkowicie nowa sprawa i kochanka nic do
    niej miec nie powinna, ale to takie moje czysto "chlopskie" rozumowania

  • 3. Data: 2007-01-05 11:13:18
    Od: bubu <bubupl^cyfrajeden^@wupe.pl>

    szerszen napisał(a):
> [...]
    > wiec sprawa o odszkodowanie jest calkowicie nowa sprawa i kochanka nic
    > do niej miec nie powinna, ale to takie moje czysto "chlopskie" rozumowania

    i tu właśnie tkwi ten dylemat !!! (Jak to potwierdzić ?)
    Pozdrawiam
    Bubupl

  • 4. Data: 2007-01-05 12:35:00
    Od: "szerszen" <s...@t...pl>

    > i tu właśnie tkwi ten dylemat !!! (Jak to potwierdzić ?)

    a czy sprawa spadkowa po waszym ojcu byla przerpowadzaona?
    bo z tego co piszesz to biliscie sie glownie o zapis testamentu

  • 5. Data: 2007-01-05 13:04:27
    Od: bubu <bubupl^cyfrajeden^@wupe.pl>

    szerszen napisał(a):

    > Użytkownik "bubu" <bubupl^cyfrajeden^@wupe.pl> napisał w wiadomości

    > a czy sprawa spadkowa po waszym ojcu byla przerpowadzaona?
    > bo z tego co piszesz to biliscie sie glownie o zapis testamentu

    to akurat nie dotyczy mnie, tylko kolegów
    a z tego co wiem, to tak odbyła się (kilka lat temu - trwała 4 lata)
    ale dotyczyła tego co ich ojciec wtedy posiadał, nie wszedł nigdy w
    posiadanie niczego pozostawionego na wschodzie, bo takie były
    uwarunkowania historyczne - teraz to się zmienia i jest to nowa sprawa.

    Sprawa spadkowa po dziadku kolegów odbyła odbyła się ok 30 lat temu i
    ustawowo dziedziczyło po nim trzech synów (dzisiaj żyje tylko jeden -
    właśnie ten Stryj który założył sprawę o odszkodowanie za mienie
    pozostawione na wschodzie i zgłosił obu synów nieżyjącego brata jako
    spadkobierców)
    Problem jest czy utracili prawa spadkowe na zawsze ? czy w świetle nowej
    sprawy mają je nadal? (ich ojciec nie wszedł nigdy w posiadanie
    niczego pozostawionego na wschodzie bo takie były uwarunkowania
    historyczne, a więc spadkowi podlegało to co wtedy miał)
    Pozdrawiam
    Bubupl