  • 1. Data: 2007-01-04 19:52:46
    Temat: zakaz prowadzenia firmy
    Od: 1...@1...ws (X3)

    Jest sobie dluznik odporny na komornikow, firmy windykacyjne itd. Wiecej
    niz 1 wierzyciel. Nie posiada zadnego majatku. Nadal ma firme - zwykla
    dzialalnosc gosp. Slyszalem, ze mozna wystapic o sadowy zakaz
    prowadzenia dzialalnosci dla takiego delikwenta. Jak to zrobic -
    skutecznie?

    Marcin

  • 2. Data: 2007-01-05 06:54:07
    Temat: Re: zakaz prowadzenia firmy
    Od: Kira <c...@e...wytnij.pl>

    Re to: X3 [Thu, 4 Jan 2007 20:52:46 +0100]:

    > Slyszalem, ze mozna wystapic o sadowy zakaz prowadzenia
    > dzialalnosci dla takiego delikwenta. Jak to zrobic -
    > skutecznie?

    Skutecznie to się nie da - najwyżej otworzy następną DG na
    kogoś z rodziny i po ptokach...

    Kira

    --
    /(o\ ~ G-G: 574988 ~ http://cyber-girl.net/ ~
    \o)/ * mDziura * Vista-cel-pal * Poolicz mi *

  • 3. Data: 2007-01-05 15:39:17
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Kira" <c...@e...wytnij.pl> napisał w wiadomości

    > Skutecznie to się nie da - najwyżej otworzy następną DG na
    > kogoś z rodziny i po ptokach...

    Nie zawsze. Nawet członkowie rodziny mogą mieć opory przed firmowaniem bankruta.
    Może się okazać, że znowu doprowadzi do bankructwa firmę, ale teraz to rodzina
    będzie miała kłopot, a nie on.

  • 4. Data: 2007-01-05 18:12:17
    Od: 1...@1...ws (X3)

    Kira <c...@e...wytnij.pl> wrote:

    > Re to: X3 [Thu, 4 Jan 2007 20:52:46 +0100]:

    > Skutecznie to si? nie da - najwy?ej otworzy nast?pn? DG na
    > kogo? z rodziny i po ptokach...

    Marcin

  • 5. Data: 2007-01-05 18:13:38
    Od: 1...@1...ws (X3)

    > Nie zawsze. Nawet cz?onkowie rodziny mog? mie? opory
    przed firmowaniem bankruta.
    > Mo?e si? okaza?, ?e znowu doprowadzi do bankructwa firm?,
    ale teraz to rodzina
    > b?dzie mia?a k?opot, a nie on.

    I tu mamy do czynienia z taka sytacja - stad pytanie co z tym zakazem ?

    Marcin

  • 6. Data: 2007-01-05 18:20:49
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "X3" <1...@1...ws> napisał w wiadomości

    Zakaz prowadzenia działalności gospodarczej może zostać orzeczony przez sąd w
    postępowaniu karnym. Więc trzeba by było dowieść popełnienia przestępstwa. Nie
    znając meritum sprawy mogę jedynie wskazać, że najpewniej może to być
    przestępstwo przeciw wierzycielom (okolice 300 kk)

  • 7. Data: 2007-01-08 13:50:12
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    Dnia Fri, 05 Jan 2007 19:20:49 +0100, Robert Tomasik napisał(a):

> [...]
    > znając meritum sprawy mogę jedynie wskazać, że najpewniej może to być
    > przestępstwo przeciw wierzycielom (okolice 300 kk)

    Jest jeszcze zakaz na podstawie prawa upadłościowego. Z tego co pamiętam
    orzeka go sąd upadłościowy w postępowaniu nieprocesowym określonym w k.p.c.

  • 8. Data: 2007-01-08 14:29:27
    Od: 1...@1...ws (X3)

    > Jest jeszcze zakaz na podstawie prawa upad?o?ciowego. Z tego co pami?tam
    > orzeka go s?d upad?o?ciowy w post?powaniu nieprocesowym okre?lonym w k.p.c.

    Upadlosc w przypadku osob fizycznych prowadzacych dzialalnosc
    gospodarcza?

    Marcin

  • 9. Data: 2007-01-08 14:38:19
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    Dnia Mon, 08 Jan 2007 15:29:27 +0100, X3 napisał(a):

    > Upadlosc w przypadku osob fizycznych prowadzacych dzialalnosc
    > gospodarcza?

    Oczywiście, że jest możliwa. Od bardzo dawna. I jeśli dobrze pamiętam
    niedawne nowelizacje, to obecnie do orzeczenia zakazu DG na podstawie tych
    przepisów nie jest wymagane jednoczesne ogłoszenie upadłości.

  • 10. Data: 2007-01-08 15:21:42
    Od: 1...@1...ws (X3)

    jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl> wrote:

    > Dnia Mon, 08 Jan 2007 15:29:27 +0100, X3 napisa?(a):

    > Oczywi?cie, ?e jest mo?liwa. Od bardzo dawna. I je?li dobrze pami?tam
    > niedawne nowelizacje, to obecnie do orzeczenia zakazu DG na podstawie tych
    > przepisów nie jest wymagane jednoczesne og?oszenie upad?o?ci.

    Mozesz podac jakies konkretne paragrafy, ktore masz na mysli ?

    Marcin