  • 11. Data: 2021-08-22 20:37:44
    Temat: Re: Na granicy
    Od: "A. Filip" <a...@p...pl>

    Robert Tomasik <r...@g...pl> pisze:

    > Przede wszystkim skąd pewność, ze osoby podające się za przedstawicieli
    > KGB mają coś z tym formalnie wspólnego?

    To pokrywa wersja "fałszywa flaga" we fragmencie którego nie zacytowałeś.

    --
    A. Filip

  • 12. Data: 2021-08-22 21:06:37
    Od: "A. Filip" <a...@p...pl>

    Robert Tomasik <r...@g...pl> pisze:

    > No i właśnie to jest dobre rozwiązanie jak widać. Jak zablokujemy mu
    > granice, to nie będzie nowych ściągał. Po pewnym czasie będzie na swoim
    > terenie musiał coś z nimi zrobić, bo my jesteśmy w stanie granicę
    > blokować długotrwale (będziemy zmieniać żołnierzy i strażników), a on
    > tych samych uchodźców już nie będzie w stanie trzymać.
    >
    > Generalnie - moim zdaniem - problem UE sama sobie stworzyła robiąc
    > system pomocy socjalnej dla imigrantów. Gdyby nie to, to by z bronią w
    > ręku walczyli o swoje kraje. A tak, to oni walczą o nasze pieniądze.

    418 km na trzy zmiany i siedem dni w tygodniu wymaga ilu ludzi bez
    użyciu zabójczych środków przy kilkudziesięcio osobowych grupach
    przekraczających?

    https://pl.wikipedia.org/wiki/Granica_polsko-bia%C5%
    82oruska

    --
    A. Filip

  • 13. Data: 2021-08-22 21:28:27
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 22.08.2021 o 21:06, A. Filip pisze:
    > 418 km na trzy zmiany i siedem dni w tygodniu wymaga ilu ludzi bez
    > użyciu zabójczych środków przy kilkudziesięcio osobowych grupach
    > przekraczających?

    To nie I WS, że okopujemy się i chronimy całą długość. Mamy środki
    obserwacji pozwalające na zaobserwowanie podchodzących z kilkunastu
    kilometrów. Zasieki na granicy nie maja zatrzymać wchodzących, a
    spowolnić na tyle, byśmy byli w stanie przerzucić odwód w odpowiednie
    miejsce.

    --
    Robert Tomasik

  • 14. Data: 2021-08-22 22:55:33
    Od: "A. Filip" <a...@p...pl>

    Robert Tomasik <r...@g...pl> pisze:

> [...]
    > kilometrów. Zasieki na granicy nie maja zatrzymać wchodzących, a
    > spowolnić na tyle, byśmy byli w stanie przerzucić odwód w odpowiednie

    To po co te głupie szwaby tyle inwestowały w Mur Berliński?

    Na 418 km musi być sporo miejsc w których twoim założeniem można sobie
    dupę podetrzeć.

    --
    A. Filip

  • 15. Data: 2021-08-23 00:35:45
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 22.08.2021 o 22:55, A. Filip pisze:
    > To po co te głupie szwaby tyle inwestowały w Mur Berliński?

    Żeby odstraszał i nikt nie próbował. Nie po to, by zabijać uciekających.

    > Na 418 km musi być sporo miejsc w których twoim założeniem można sobie
    > dupę podetrzeć.

    Na sporym odcinku tam jest rzeka Bug. Problemem jest odcinek od
    Niemirowa do rzeki Świczłacz (110 km) oraz później odcinek od tej rzeki
    do trójstyku z Litwą (jakieś 70 km). Przy czym popatrz na mapę. W
    Puszczy nie chodzi się łatwo. Jakoś ta Straż Graniczna to o wielu lat
    ogarnia.

    --
    Robert Tomasik

  • 16. Data: 2021-08-23 00:46:17
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2021-08-22, A. Filip <a...@p...pl> wrote:

    > 418 km na trzy zmiany i siedem dni w tygodniu wymaga ilu ludzi bez
    > użyciu zabójczych środków przy kilkudziesięcio osobowych grupach
> [...]

    Tam zdaje się jest dość ograniczona długość gdzie się da łatwo
    przekroczyć. Bug, bagna, inne atrakcje.

    --
    Marcin

  • 17. Data: 2021-08-23 10:05:09
    Od: Jacek <k...@a...com>

    W dniu 22.08.2021 o 14:23, ąćęłńóśźż pisze:
    > Dotyczy granicy białorusko-litewskiej, więc nieco bardziej obiektywny
    > artykuł CNN:
    > "What's causing the crisis on the Belarus-Lithuania border?
    > Opinion by Linas Kojala":
    > https://edition.cnn.com/2021/08/21/opinions/linas-ko
    jala-belarus-migration-op-ed/index.html
    Co się zmieniło w ostatnim czasie, że takie same grupy ludzi nazywane
    uchodźcami stały się teraz migrantami i do tego NIELEGALNYMI?
    Jacek

  • 18. Data: 2021-08-23 10:41:43
    Od: "A. Filip" <a...@p...pl>

    Jacek <k...@a...com> pisze:
    jala-belarus-migration-op-ed/index.html
    > Co się zmieniło w ostatnim czasie, że takie same grupy ludzi nazywane
    > uchodźcami stały się teraz migrantami i do tego NIELEGALNYMI?
    > Jacek

    Do Niemców dotarło że przyjęli o wiele za dużo "gości (dobrej babci) Merkel"?

    Co się zmieniło że ni z tego ni z owego SCOTUS wyczytał w konstytucji
    USA prawo do aborcji (na życzenie), prawo do małżeństw jednopłciowych
    albo przestał wyczytywać "równi ale rozdzieleni"?
    <cynizm> Klimat się zmienił, klimat polityczny. </cynizm>

    --
    A. Filip

  • 19. Data: 2021-08-23 15:38:29
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Właściwie to nie różnią się od Erdogana i Turcji.
    Podobnie zresztą z Kurdystanem i Krymem (z tym że na Krymie nie bombardują wiosek i
    nie mordują mieszkańców).

    -----
    > Na Litwę już od kilku, kilkunastu miesięcy Łukaszenka podsyła uchodźców, tam już
    dawno granicy pilnuje Frontex.
    > A czy Białoruś to robi samolotami czy autobusami, pod oficjalną ochroną KGB czy
    przez podstawione organizacje przestępcze, jakie

  • 20. Data: 2021-08-24 10:27:15
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Sun, 22 Aug 2021 14:46:12 +0200 (CEST), A. Filip wrote:
    jala-belarus-migration-op-ed/index.html

    thuania-border-migrants-eu-cmd-intl/index.html

    > Jak to zrobili z głową to mają paręset euro *całkowicie legalnego* zysku
    > z każdego emigranta (np. opłaty za wizy, opłaty lotniskowe, bilety
    > lotnicze, itp/itd).
    > "Pieniądze nie śmierdzą" - starożytne motto kapitalistycznego myślenia.

    A przy jeszcze wiekszej glowie - dodatkowe pieniadze nieksiegowane,
    ale nawet lepsze - pogranicznik wezmie w lape na granicy za
    wpuszczenie, taksowkarz za podwiezienie dalej, kasjer na kolei za
    bilet, ktos za nocleg, a na koncu "a sa jakies dowody, ze byl na
    Bialorusi" ?

    J.