  • 1. Data: 2021-08-17 13:13:55
    Temat: Holenderska koncesja
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Czy prawo holenderskie nie wymaga, aby co najwyżej 49% kapitału nadawcy mogło należeć
    do podmiotu spoza Unii?

  • 2. Data: 2021-08-17 13:25:00
    Temat: Re: Holenderska koncesja
    Od: "A. Filip" <a...@p...pl>

    ąćęłńóśźż <...@...pl> pisze:
    > Czy prawo holenderskie nie wymaga, aby co najwyżej 49% kapitału
    > nadawcy mogło należeć do podmiotu spoza Unii?

    Czy prawo Holandii ma na głównym celu ochronę zagranicy przed firmami
    Holenderskimi/"Holenderskimi"? :-)

    --
    A. Filip

  • 3. Data: 2021-08-17 13:35:31
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Tue, 17 Aug 2021 13:13:55 +0200, ąćęłńóśźż wrote:
    > Czy prawo holenderskie nie wymaga, aby co najwyżej 49% kapitału nadawcy mogło
    należeć do podmiotu spoza Unii?

    Ale mowa o lex-TVN, czy myslisz o jakim holenderskim nadawcy?

    A jak 100% udzialow w nadawcy bedzie miala spolka unijna, no z Malty?

    A Holendrzy mieli chyba dosc liberalne prawa - FilmNet byl chyba
    wlasnie holenderski.
    Tylko ze ... operator Astry i centrum nadawcze bylo w Luksemburgu :-)

    J.

  • 4. Data: 2021-08-18 22:31:18
    Od: Krzysztof kw1618 <k...@g...pl>

    W dniu 2021.08.17 o 13:13, ąćęłńóśźż pisze:
    > Czy prawo holenderskie nie wymaga, aby co najwyżej 49% kapitału nadawcy
    > mogło należeć do podmiotu spoza Unii?

    Polecam OnetRano, red. Węglarczyk ma swoje racje, v-ce minister Woś także.
    https://youtu.be/satcQ98ATcw?t=1041

    to w sprawie 49%

    Podstawowe pytanie, czemu przeszkadza im więcej jak 49% tylko w mediach,
    a już w McDonaldzie czy innych firmach już nie.

  • 5. Data: 2021-08-18 22:41:29
    Od: Astralny Rębajło <a...@g...com>

    Krzysztof kw1618 napisał(a):
    > Polecam OnetRano

    Onet niemiecka buda. Nie wiem co on tam gada, coś o małżeństwach sodomickich.

    > Podstawowe pytanie, czemu przeszkadza im więcej jak 49% tylko w mediach,
    > a już w McDonaldzie czy innych firmach już nie.

    https://www.antykorupcja.gov.pl/ak/czy-wiesz-ze/4689
    ,Gadzi-fundusz-Bismarcka.html

    Nie wiesz czemu niemce i francuzy w l. 90 zrobiły u siebie akcję decentralizacji
    mediów?
    Nie wiesz, czy nie chcesz wiedzieć? Nie wiesz czemu w l. 2008-2015
    niemiecka buda peło pilnie chroniła swój monopol na info wycinając
    zakusy ruskiej budy na usadowienie się w PL?
    Wisz czemu media sa nazywane piąta władzą?

    Chodzi o pieniążek&wpływy. Nie pal Pan głupa.

  • 6. Data: 2021-08-18 22:43:18
    Od: Henryk Hajdan <h...@g...com>

    W dniu 2021.08.18 o 22:31, Krzysztof kw1618 pisze:

> [...]
    >
    > Podstawowe pytanie, czemu przeszkadza im więcej jak 49% tylko w mediach,
    > a już w McDonaldzie czy innych firmach już nie.

    Dlaczego PiSowi nie przeszkadzają zagraniczne koncerny farmaceutyczne,
    które robią biznes w Polsce. Ile te koncerny mają % kapitału zagranicznego ?
    Zabronić !! Wycofać zagraniczne suplementy i leki z aptek, niech bedą
    tylko polskie.

  • 7. Data: 2021-08-18 22:47:31
    Od: "A. Filip" <a...@p...pl>

    Henryk Hajdan <h...@g...com> pisze:

> [...]
    > zagranicznego ?
    > Zabronić !! Wycofać zagraniczne suplementy i leki z aptek, niech bedą

    Czy twoje "standardy" co do ograniczania zagranicznej obecności w
    mediach odnoszą się do *każdego* kraju UE? Jak daleko PiS wybiegł poza
    standardy prawa innych krajów "starej UE"?

    --
    A. Filip

  • 8. Data: 2021-08-18 22:51:13
    Od: Krzysztof kw1618 <k...@g...pl>

    W dniu 2021.08.18 o 22:41, Astralny Rębajło pisze:

> [...]
    > zakusy ruskiej budy na usadowienie się w PL?
    > Wisz czemu media sa nazywane piąta władzą?
    >

    > Chodzi o pieniążek&wpływy. Nie pal Pan głupa.

    Wydawce interesuje tylko to, aby redaktor gadał tak, aby była
    oglądalność co przekłada się na kase z reklam.

  • 9. Data: 2021-08-19 07:46:11
    Od: Henryk Hajdan <h...@g...com>

    W dniu 2021.08.18 o 22:47, A. Filip pisze:

    > Czy twoje "standardy" co do ograniczania zagranicznej obecności w
    > mediach odnoszą się do *każdego* kraju UE? Jak daleko PiS wybiegł poza
    > standardy prawa innych krajów "starej UE"?

    Osobiście nie mam nic przeciwko obcym kapitałom w krajach UE. Niech będą
    firmy i media co mają 49% czy 100 % udziałów.
    Piszą, że w innych krajach w mediach jest niewiele zagranicznego
    kapitału, tylko nadal mam wątpliwości w jaki sposób ten kapitał
    zagraniczny lub raczej ludzie obsadzeni przez zagranicznego właściciela
    mają wpływ na prezentowane treści.
    Czy w innych mediach robią tak jak w TVPis, że wyczyścili wszystkich
    wydawców i obsadzili osobami które myślą tak jak PIS ? Nawet dochodzi do
    takiej paranoi, że dziennikarz prowadzący wbrew swoim przekonaniom i
    poglądom czyta jakąś bzdurę napisaną przez Wydawcę.

    Może nie do końca się znam, ale jak właściciel medium produkuje
    teleturniej, robi badania i pomiary ile widzów to ogląda przykładowo 3
    mln ludzi ogląda, to kalkuluje ceny reklam przerywających teleturniej
    tak, aby mieć zysk.
    Zainwestuje 2mln zł a z reklam wyciągnie 2,2 mln zł i ma zysk.

    Serwisów informacyjnych raczej nie przerywają, ale już reportaże śledcze
    są przerywane reklamami, więc jest to raczej jakiś dodatek do biznesu.