  • 21. Data: 2002-06-11 10:35:40
    Temat: Re: NOM a dane osobowe
    Od: "mic" <m...@i...pl>

    Użytkownik "Chudszy" <w...@c...pl> napisał w wiadomości

    > Niedawno dostalem rachunek od NOM-u. Na jakiej podstawie oni moga wydawac
    te
    > rachunki? Skad maja moje dane osobowe? Odpowiedz jest prosta -- od TPSA,
    > tylko z jakiej racji TPSA udostepnila im _moje_dane? Czy nie powinienem
    > podpisac oswiadczenia np. "Zezwalam na udostepnienie moich danych
    osobowych
    > i na wystawianie faktur na moje nazwisko
    > takiej-a-takiej-spolce-z-siedziba-tam-i-tam"? Czy nie jest to naruszeniem
    > ustawy o ochronie danych osobowych?

    Witam,

    Dane osobowe zostały przekazane jednorazowo przez Telekomunikacje Polską SA
    dla sieci NOM w celu wystawienia faktury za usługi telekomunikacyjne -
    zgodnie z Art. 23 ust. 1 pkt 3 i 5 z 29 sierpnia 1997 roku dotyczącego
    ochrony danych osobowych.

    Natomiast co do tego, na jakiej podstawie mogą wystawić fakture - polecam
    Dziennik Ustaw 73 pozycja 852 z 21 lipca 2001 dotycząca prawa
    telekomunikacyjnego. Jest tam zawarta definicja 'abonenta' i 'uzytkownika'.
    Każdy kto wybrał prefix 1044 został "użytkownikiem na żądanie".

    Pozdrawiam,
    mic

  • 22. Data: 2002-06-11 11:24:57
    Od: "Chudszy" <w...@c...pl>

> [...]
    'uzytkownika'.
    > Każdy kto wybrał prefix 1044 został "użytkownikiem na żądanie".

    Dzieki, tego sie wlasnie chcialem dowiedziec
    ps: odpowiadam na powyzsze posty: nie chce udupic nomu, jezeli juz to tpsa
    za udostepnienie danych nomowi ;p
    nie mam nic przeciwko dzialalnosci nomu a rachunek i tak zaplace ;)

  • 23. Data: 2002-06-11 12:49:53
    Od: Marian Guc <m...@p...wp.pl>

    ender wrote:

    > Prawdopodobnie NOM wzišł Twoje dane z ksišżki telefonicznej...
    > Chyba że masz numer zastrzeżony.

    Przeszujujšc całš ksišżkę? I skšd wiedzieli z jakiego miasta, że o numerze
    domu/mieszkania/lokalu nie wspomnę.
    Krótko mówišć: mogli dostać tylko od TP SA.
    --
    Z pozdrowieniami

    Marian Guc GG:812853

  • 24. Data: 2002-06-11 13:33:16
    Od: Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne <s...@s...com.pl>

    On Tue, 11 Jun 2002, ender wrote:

    >+ Chudszy wrote:
    [...]
    >+ > Skad maja moje dane osobowe?
    [...]
    >+ Prawdopodobnie NOM wziął Twoje dane z książki telefonicznej...

    Jasne.
    A NIP to szczególnie "z książki telefonicznej" ;>

    Pozdrowienia, Gotfryd

  • 25. Data: 2002-06-11 13:47:13
    Od: "Daniel /Dan/ Sniegon" <d...@p...pl>

    > Jasne.
    > A NIP to szczególnie "z książki telefonicznej" ;>

    "z ksiazki telefonicznej" pod haslem US :)

  • 26. Data: 2002-06-11 18:42:34
    Od: Stanisław Pikul <k...@w...pl>

    Użytkownik "Papik" <p...@g...w.astercity.net> napisał w
    wiadomości news:slrnaga1e0.8nd.papikUSUNmnie@cocoon.acn.waw.pl.
    ..

    > MON jeszcze mnie nie
    > zawiodl (na 4 telefony kazdy byl o dziwo fachowy i rzetelny, w pelni
    jestem
    > usatysfakcjonowany :)))

    Też się dziwię, MON postrzegany jest jako ostoja indolencji i
    ogólnowojskowej głupoty :-))))

    Kotewka
    k...@w...pl

  • 27. Data: 2002-06-11 19:10:37
    Od: "mic" <m...@i...pl>

    Użytkownik "Chudszy" <w...@c...pl> napisał w wiadomości

    > nie chce udupic nomu, jezeli juz to tpsa
    > za udostepnienie danych nomowi ;p

    Tylko szkoda, ze nie masz do tego podstaw :(

    Pozdrawiam,
    mic

  • 28. Data: 2002-06-11 20:55:18
    Od: Papik <p...@g...w.astercity.net>

    Dnia Tue, 11 Jun 2002 20:42:34 +0200, Stanisław Pikul napisał/napisała:
    > jestem
    >
    > Też się dziwię, MON postrzegany jest jako ostoja indolencji i
    > ogólnowojskowej głupoty :-))))

    No to teraz zdziwisz sie jeszcze bardziej :
    MON - Ministertwo Obrony narodowej
    a my tu rozpisujemy sie o NOM - Niezalezny Operator Miedzystrefowy :)

    LOL, drobna literowka :>>

    --
    Motto: * Byle do 21 października ! * Pawel -PAPIK- Pomorski
    GG: 70701

  • 29. Data: 2002-06-12 14:28:22
    Od: Stanisław Pikul <k...@w...pl>

    Użytkownik "Papik" <p...@g...w.astercity.net> napisał w
    wiadomości news:slrnagcovt.iih.papikUSUNmnie@cocoon.acn.waw.pl.
    ..

    > No to teraz zdziwisz sie jeszcze bardziej :

    > LOL, drobna literowka :>>

    Eeee tam, służyłem w wojsku, rachunek od NOM-u otrzymałem. Właśnie o
    literówkę mi chodziło :-))))))

    Kotewka
    k...@w...pl

  • 30. Data: 2002-06-20 13:34:52
    Od: radnor <r...@d...pl>

    znalazłem sposób na umorzenie rachunku wystawionego przez NOM.
    niestety nie wiem, jakie dodatkowe dokumenty są do tego wymagane -
    poświadczenie proboszcza parafii? list biskupa? a może wstawiennictwo
    Anioła Stróża (każdy załatwia we własnym zakresie)? swoją drogą, to
    śmieszne, jak bujna jest ludzka wyobraźnia...

    http://www.rotfl.prv.pl/list_1.jpg
    http://www.rotfl.prv.pl/list_2.jpg

    Ranger Radnor
    #klasyka Bomb Squad

    --
    pl.rec.gry.komputerowe.klasyka ICQ UIN #45007845