  • 1. Data: 2002-06-10 17:13:45
    Temat: NOM a dane osobowe
    Od: "Chudszy" <w...@c...pl>

    Witam

    Niedawno dostalem rachunek od NOM-u. Na jakiej podstawie oni moga wydawac te
    rachunki? Skad maja moje dane osobowe? Odpowiedz jest prosta -- od TPSA,
    tylko z jakiej racji TPSA udostepnila im _moje_dane? Czy nie powinienem
    podpisac oswiadczenia np. "Zezwalam na udostepnienie moich danych osobowych
    i na wystawianie faktur na moje nazwisko
    takiej-a-takiej-spolce-z-siedziba-tam-i-tam"? Czy nie jest to naruszeniem
    ustawy o ochronie danych osobowych?

    Chudszy

  • 2. Data: 2002-06-10 17:41:17
    Temat: Re: NOM a dane osobowe
    Od: Papik <p...@g...w.astercity.net>

    Dnia Mon, 10 Jun 2002 19:13:45 +0200, Chudszy napisał/napisała:
> [...]
    > i na wystawianie faktur na moje nazwisko
    > takiej-a-takiej-spolce-z-siedziba-tam-i-tam"? Czy nie jest to naruszeniem

    Oooo FAKT :)
    Tez sie przylaczam.. (zanim oplace NOMa ;)

    --
    Motto: * Byle do 21 października ! * Pawel -PAPIK- Pomorski
    GG: 70701

  • 3. Data: 2002-06-10 17:47:14
    Od: radnor <r...@g...pl>

    On Mon, 10 Jun 2002 17:41:17 +0000 (UTC), Papik

    >Oooo FAKT :)
    >Tez sie przylaczam.. (zanim oplace NOMa ;)
    kilkanaście wątków wyżej napisałem kilka słów na ten temat, proponuję
    przejrzeć :)

    --
    +-< r...@g...pl >-------------------------------------------------+
    pl.rec.gry.komputerowe.klasyka ICQ UIN #45007845

  • 4. Data: 2002-06-10 17:51:54
    Od: Papik <p...@g...w.astercity.net>

    Dnia Mon, 10 Jun 2002 19:47:14 +0200, radnor napisał/napisała:
    > kilkanaście wątków wyżej napisałem kilka słów na ten temat, proponuję
    > przejrzeć :)

    Blah, czyli 20min mam z glowki, bo kasuje przeczytane ;)
    ok.
    THX.

  • 5. Data: 2002-06-10 17:56:55
    Od: radnor <r...@g...pl>

    On Mon, 10 Jun 2002 17:51:54 +0000 (UTC), Papik

    >Blah, czyli 20min mam z glowki, bo kasuje przeczytane ;)
    >ok.
    >THX.

    rachunek NOMu przyszedł do mnie kilka dni temu,
    widnieje na nim data wystawienia z początku kwietnia. roznosił go
    jakiś chłoptaś, cobym nie mógł reklamować rachunku mając na kopercie
    datę przybitą przez urząd pocztowy. na zapłacenie rachunku zostało mi
    niecałe 10 dni, i nijak nie mogę uznać NOMu za firmę rzetelną i
    uczciwą. a faktem jest, że TPSA w żaden sposób nie jest upoważniona do
    ujawniania moich danych osobom trzecim i to, co NOM zawarł w swoim
    regulaminie niewiele mnie interesuje, ponieważ nie widnieje pod nim
    mój podpis. jest on jedynie na umowie z TPSA, która takich rozwiązań
    nie obejmuje...

  • 6. Data: 2002-06-10 18:11:41
    Od: Papik <p...@g...w.astercity.net>

    Dnia Mon, 10 Jun 2002 19:56:55 +0200, radnor napisał/napisała:
> [...]
    > regulaminie niewiele mnie interesuje, ponieważ nie widnieje pod nim
    > mój podpis. jest on jedynie na umowie z TPSA, która takich rozwiązań

    nieprawda, patrz co napisalem w jednym poscie :> (hehe duplikujemy posty ;)
    LOL)
    "Ja juz wszystko wiem 3min na infolinni i jestem w szoku :)
    (pomijam fakt, ze Pani z 913 nie miala pojecia,ze 0801 jest platne - .25gr i
    mozna gadac ile sie chce ::))))

    No wie tak:
    1) TPSA mogla udostepnic NOMowi dane osobowe swoich klientow na mocy
    porozumienia z dnia x x x costam.
    2) NOM mogl nam wystawic rachunek na mocy PRAWA telekomunikacyjnego,gdzie
    jest punkt, ze .. ehh wylecialo mi z glowy :) No ale chodzilo o to,ze jesli
    zazadamy uslug w formie nie pisemnej to tak jakbysmy podpisali umowe o te
    uslugi :) (lub cos w tym sensie :)
    "

  • 7. Data: 2002-06-10 18:42:39
    Od: "Chudszy" <w...@c...pl>

    <ciach>
    > No wie tak:
    > 1) TPSA mogla udostepnic NOMowi dane osobowe swoich klientow na mocy
    > porozumienia z dnia x x x costam.
    <ciach>

    Jakiego porozumienia, i dlaczego ja, jako abonent (czyli ten, ktorego danymi
    dysponuje tpsa) nie wiem nic o tym porozumieniu?
    czy jak firma x podpisze costam (nazwijmy to: "porozumienie" ;)) z firma y
    to moze udostepnic firmie y dane jej klientow, czy nie powinna przedtem
    poinformowac ich o tym fakcie i zapytac o zgode?

    Chudszy

  • 8. Data: 2002-06-10 18:59:34
    Od: Papik <p...@g...w.astercity.net>

    Dnia Mon, 10 Jun 2002 20:42:39 +0200, Chudszy napisał/napisała:
    > Jakiego porozumienia, i dlaczego ja, jako abonent (czyli ten, ktorego danymi
    > dysponuje tpsa) nie wiem nic o tym porozumieniu?

    Nalezaloby sie wgryzc w prawo telekomunikacyjne ;)
    Znajac zycie zjadziesz tam jakies punkty wypisane "drobnym drukiem"....

    > czy jak firma x podpisze costam (nazwijmy to: "porozumienie" ;)) z firma y
    > to moze udostepnic firmie y dane jej klientow, czy nie powinna przedtem
    > poinformowac ich o tym fakcie i zapytac o zgode?

    hieihe co kraj to zwyczaj ;) Zauwaz,ze obie firmy stosuja sie do jednej i
    tej samej ustawy/prawie telekomunikacyjnym
    TPSA nie sprzedaje truskawek do NOMU, ktory produkuje bron masowego razenia ;)

  • 9. Data: 2002-06-10 19:17:30
    Od: "Depilator" <m...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Chudszy" <w...@c...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    danymi
    > dysponuje tpsa) nie wiem nic o tym porozumieniu?

    Normalnego porozumienia. Nie musisz o nim wiedzieć.

    > czy jak firma x podpisze costam (nazwijmy to: "porozumienie" ;)) z firma y
    > to moze udostepnic firmie y dane jej klientow, czy nie powinna przedtem
    > poinformowac ich o tym fakcie i zapytac o zgode?

    Nie w tym wypadku. Zastanówcie się chwilę nad sobą. Skorzystaliście
    świadomie z usług firmy NOM, a teraz jak przychodzi do zapłaty, to
    zarzucacie jej że jest nieuczciwa? A Wy jacy jesteście? I czym różnicie sie
    ( jeśli nie zapłacicie oczywiście ) od zwykłych "pajęczarzy"? Jest
    faktycznie ( odsyłam do GW 07.06) taki punkt, którym konkludentnie nijako
    zawiera się umowę przez skorzystanie z prefiksu. Wszystko jest lego artis
    wystarczy chwile poczytać zamiast się głupio wydzierać i niszczyć i tak
    marną kulturę prawną tego kraju. Bosz...

    --
    Depi.

  • 10. Data: 2002-06-10 19:58:44
    Od: radnor <r...@g...pl>

    On Mon, 10 Jun 2002 21:17:30 +0200, "Depilator"
    <m...@p...onet.pl> wrote:

    <ciach>
    >wystarczy chwile poczytać zamiast się głupio wydzierać i niszczyć i tak
    >marną kulturę prawną tego kraju. Bosz...
    nie mówię, że nie chcę zapłacić za rozmowy, bo to akurat zrobię. mówię
    tylko, że ktoś wszedł (prawdopodobnie) bezprawnie w posiadanie moich
    danych osobowych, a to już nieco inna historia...