  • Subject: NIezgodnośc towaru z umową... proszę o ocene
    From: m...@b...pl (MarekG)
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Date: 13 Jun 2007 17:26:12 +0200

    w dniu 28,05.2006 zlozylem reklamacje nastepujacej tresci

    R E K L A M A C J A

    W dniu 13.12.2006 roku, nabyłem w Państwa sklepie aparat telefoniczny
    marki Sony Ericsson K750i, NR IMEI 353785010469723, w ramach oferty
    promocyjnej RHR1U3_3K . Dowód zakupu : Karta gwarancyjna NR
    PL/LZT1088501R2A z dnia 13.12.2006 roku.
    W ciągu ostatniego tygodnia ujawniły się w nim wady polegające na:
    &#8226; Wadliwe działanie aparatu fotograficznego
    &#8226; Nagrzewanie akumulatora
    &#8226; A w dniu 24.05.2007 roku całkowite zaprzestanie pracy przez w/w
    aparat telefoniczny
    Mając na uwadze przepisy art. 8 ust. 4 ustawy z dnia 27 lipca 2002 r. o
    szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej oraz o zmianie kodeksu
    cywilnego (Dz.U. Nr 141, poz. 1176), wnoszę o wymianę aparatu
    telefonicznego na nowy, wolny od wad.
    Pragnę nadmienić, że w świetle w/w ustawy towar ma wadę fizyczną, która
    przesądza o jego całkowitej nieprzydatności do celu, do jakiego tego
    rodzaju towar jest zwykle używany (art. 4 ust.3) Jeżeli niezgodność z
    umową zostanie stwierdzona przed upływem 6-ciu miesięcy od dnia wydania
    towaru (a tak jest w tym przypadku), domniemywa się, że istniała już w
    chwili wydania /zakupu/ co ma miejsce w moim przypadku (art. 4 ust. 1).
    Sprzedawca, czyli Państwo nie mogą się od tej odpowiedzialności uchylić
    lub zwolnić. Nie mniej istotnym faktem jest, że to od nabywcy zależy, czy
    reklamując zakupiony towar skorzysta z karty gwarancyjnej, czy też będzie
    go reklamował tak jak ja na podstawie przepisów przytoczonej wyżej ustawy.
    Mając powyższe na uwadze, proszę o wymianę towaru zgodnie z powyższą
    reklamacją oraz wydanie aparatu zastępczego na czas rozpatrywania
    reklamacji

    Poniewaz nie dostalem odpowiedzi w ciagu ustawowych 14 dni, dzis
    pokwitowano mi odbior pisma ktore zlozylem o tresci:

    W dniu 28.05.2007 roku, złożyłam w Państwa Firmie reklamacje zakupionego
    aparatu telefonicznego marki Sony Ericsson K750i, NR IMEI 353785010469723
    /kopia w załączeniu/. Podstawą złożenia reklamacji były przepisy ustawy z
    dnia 27 lipca 2002 r. o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej
    oraz o zmianie kodeksu cywilnego (Dz.U. Nr 141, poz. 1176).
    Do dnia 13.06.2007 roku nie uzyskałam Państwa odpowiedzi na moją
    reklamację, co w świetle przytoczonej ustawy, tj., art.8 ust.3 oznacza, że
    firma ABC Agent SOLEX wspomnianą na wstępie reklamacje uznała za zasadną.
    Cyt.:, &#8222; 3. Jeżeli sprzedawca, który otrzymał od kupującego żądanie
    określone w ust. 1, nie ustosunkował się do tego żądania w terminie 14
    dni, uważa się, że uznał je za uzasadnione&#8221;

    W związku z powyższym wzywam do spełnienia żądanego świadczenia, tj
    wymiany zakupionego telefonu Sony Ericsson K750i, na nowy, wolny od wad w
    terminie 7 dni od dnia otrzymania niniejszego pisma. Nie spełnienie
    świadczenia będzie skutkowało moim wystąpieniem ze skargą do Urzędu
    Ochrony Konkurencji i Konsumentów oraz na drogę sądową w postępowaniu
    uproszczonym wraz z żądaniem dodatkowych roszczeń odszkodowawczych
    wynikającymi z przepisów Kodeksu Cywilnego, co narazi Państwa na dodatkowe
    koszty.

    Powyzsze pisma pokwitowano podpisem z pieczecia firmowa i podpisem. Pan
    ktory pzryjmowal, powiedzial ze nie dsotalem odpowiedzi poniewaz telefon
    jest u rzeczoznawcy, podejrzewam ze w naprawie gwarancyjnej po ktorej beda
    chcieli mi go wcisnac jako naprawiony. W zwiazku z powyzszym mam pytanie.

    1/ Uplynal termin 14 dni na jakakolwiek odpowiedz ze sklepu. Czy
    ewentualna , niekozrytstna dla mnie ocena rzeczoznawcy bedzie miala
    znaczenie? Moja interpretacja jest taka. Jesli odpisali by mi na
    reklamacje w ciagu 14 dni i napisali ze z koncowym rozpatrzeniem
    reklamacji poczekaja na wynik ekspertyzy OK. Ale teraz, skoro minelo 14
    dnio bez odpowiedzi w swietle ustawy o spzredazy konsumenckiej, nawet
    niepomyslny wynik espertyzy nie powinien miec znaczenia. Co wyna to?

    --
    Wyslano z serwisu -> http://sms.rzeszow.pl - dokumenty dla kazdego