    From: Marcin Debowski <a...@I...ml1.net>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: NIezgodnośc towaru z umową... proszę o ocene
    Date: Fri, 15 Jun 2007 06:00:34 +0800
    Sender: a...@n...agh.edu.pl

    Dnia 14.06.2007 sotb <s...@n...netu> napisał/a:
    > Tak. Miałem właśnie taką sytuację w salonie ORANGE. Uszkodzony, wielokrotnie
    > naprawiany na gwarancji modem GSM. Kupiony na działalność gospodarczą pod
    > koniec września 2006. W maju czwarty raz oddałem do salonu żądając wymiany

    Czyli nie miałeś takiej sytuacji bo rękojmia to nie "niezgodność z umową"
    i przepisy się tu różnią. W ramach rękojmi nie możesz żądać nowego towaru.
    Możesz co najwyżej odstąpić od umowy:

    Art. 560. § 1. Jeżeli rzecz sprzedana ma wady, kupujący może od umowy
    odstąpić albo żądać obniżenia ceny. Jednakże kupujący nie może od umowy
    odstąpić, jeżeli sprzedawca niezwłocznie wymieni rzecz wadliwą na rzecz
    wolną od wad albo niezwłocznie wady usunie. Ograniczenie to nie ma
    zastosowania, jeżeli rzecz była już wymieniona przez sprzedawcę lub
    naprawiana, chyba że wady są nieistotne.

    > Mam ochotę ich "pojechać", ale jak się za to prawidłowo zabrać?

    Próbować odstąpić od umowy.

    --
    Marcin