  • 1. Data: 2007-06-13 12:06:48
    Temat: Sąd nie ma dla mnie łaski
    Od: boukun <b...@n...pl>

    Sygn. akt II K 80/07
    POSTANOWIENIE
    Dnia 24 maja 2007r.
    Sąd Rejonowy w Świdnicy II Wydział Karny w składzie :
    Przewodniczący : SSR Iwona Kowalik
    po rozpoz'naniu w sprawie Jarosława Niedźwieckiego
    oskarżonego o przestępstwo z art.256kk i inne
    na skutek wniosku oskarżonego
    w przedmiocie uchylenia środka zapobiegawczego
    na podstawie art.254§1kpk
    postanawia
    nie uwzględnić wniosku oskarżonego Jarosława Niedźwieckiego z dnia
    23.05.2007r. o uchylenie środka zapobiegawczego w postaci zakazu
    opuszczania kraju.
    Uzasadnienie
    Postanowieniem Prokuratora Prokuratury Rejonowej w Świdnicy z dnia
    12.05.2006r. w sprawie sygn. akt 1 Ds. 1061/06 wobec oskarżonego
    Jarosława Niedźwieckiego został zastosowany środek zapobiegawczy w
    postaci zakazu opuszczania kraju.
    W dniu 23.05.2007r. oskarżony Jarosław Niedźwiecki złożył wniosek o
    uchylenie stosowanego wobec niego środka zapobiegawczego.
    W ocenie Sądu na obecnym etapie postępowania - kiedy to przewód sądowy
    nie został jeszcze de facto rozpoczęty i oskarżony nie złożył
    wyjaśnień w sprawie - nie ustały przyczyny stosowania wobec
    oskarżonego środka zapobiegawczego w postaci zakazu opuszczania kraju
    dla zabezpieczenia dalszego postępowania w sprawie, zwłaszcza, że
    oskarżony przez szereg lat zamieszkiwał poza granicami kraju. Wobec
    czego w pełni realna i nadal uzasadniona jest obawa ucieczki bądź
    ukrywania się oskarżonego i w ten sposób utrudniania bądź wręcz
    uniemożliwiania prowadzenia postępowania w sprawie.
    Wskazać też należy, iż okoliczności podnoszone we wniosku przez
    oskarżonego, a dotyczące w szczególności jego ,,szykanowania" czy też
    ,,represjonowania" są subiektywnym odczuciem oskarżonego nie popartym
    jakimikolwiek dowodami. Również twierdzenia dotyczące obecnej sytuacji
    materialnej jego rodziny nie zostały udokumentowane.
    W tej sytuacji zdaniem Sądu dla zabezpieczenia prawidłowego toku
    dalszego postępowania koniecznym jest utrzymanie stosowania środka
    zapobiegawczego o charakterze nie izolacyjnym i dlatego Sąd orzekł jak
    na wstępie.

    Na oryyginąle właściwe podpisy
    ------------------------------

    Sąd w Świdnicy odrzucił wcześniej na posiedzeniu mój wniosek o
    umorzenie postępowania przeciwko mnie, uzasadniając, że nie odbyło się
    jeszcze de facto rozpoczęcie przewodu sądowego (akt oskarżenia
    przeciwko mnie został na pierwszym posiedzeniu odczytany, ale nic z
    niego nie rozumiałem, bo nie został mi wcześniej dostarczony) i sąd
    nie miał tym samym okazji zapoznać się ze sprawą. Składając skargę
    przeciwną, złożyłem tym samym stosowne wyjaśnienia i umożliwiłem
    sądowi zapoznanie się ze sprawą. Jak widać z powyższego postanowienia,
    sąd wskazując, iż moje podnoszone we wniosku okoliczności, a dotyczące
    w szczególności ,,szykanowania" czy też ,,represjonowania" mnie są
    subiektywnym odczuciem oskarżonego nie popartym jakimikolwiek
    dowodami, stwierdza jednoznacznie, że zapoznał się wystarczająco ze
    sprawą. Jednakże sąd pominął fakt, że to prokuratura jak do tej pory
    nie poparła sporządzonego przez siebie aktu oskarżenia żadnymi
    dowodami i ja w tym przypadku nie mam obowiązku cokolwiek udowadniać.
    Stronniczość świdnickiego sądu rejonowego jest aż nadto widoczna,
    albowiem, tak lakonicznie sporządzony akt oskarżenia przeciwko mnie
    nie powinien wogóle znaleźć się na wokandzie. Sąd przyczynił się do
    ograniczenia moich swobód obywatelskich, nie podając jakiejkolwiek
    przyczyny.

    http://boukun-pl.blogspot.com/search?updated-min=200
    7-01-01T00%3A00%3A00-08%3A00&updated-max=2008-01-01T
    00%3A00%3A00-08%3A00&max-results=5

    boukun

  • 2. Data: 2007-06-13 15:30:34
    Temat: Re: Sąd nie ma dla mnie łaski
    Od: "Walhalla" <Indygo$2...@v...pl- skasuj $>

    Użytkownik "boukun" <b...@n...pl> napisał w wiadomości
    ps.com...

[...]

    a my w czym mamy Ci pomóc ???? czy tylko wyrazić "współczucie"....

  • 3. Data: 2007-06-13 15:46:21
    Od: "Henry (k)" <moj_adres_to_henrykg@na_serwerze_gazeta.pl>

    Dnia Wed, 13 Jun 2007 17:30:34 +0200, Walhalla napisał(a):

    > a my w czym mamy Ci pomóc ???? czy tylko wyrazić "współczucie"....

    Ignoruj. A jak już to nie cytuj - tylko go wyciągnąłeś z KF i musiałem
    się zastanawiać o co Tobie chodzi.

    Pozdrawiam,
    Henry

  • 4. Data: 2007-06-13 16:42:11
    Od: boukun <b...@n...pl>

    On 13 Cze, 16:30, "Walhalla" <I...@v...pl- skasuj $> wrote:
> [...]
    > przyczyny.
    >
    > a my w czym mamy Ci pomóc ???? czy tylko wyrazić "współczucie"....

    Chętnie wysłucham wszelkich opinii, na temat postępowania sądu. Czy na
    tym etapie, mógłbym złożyć wniosek o stronniczośc sędzi
    przewodniczącej?

    boukun

  • 5. Data: 2007-06-13 17:01:25
    Od: "Wojciech Kulesza" <w...@n...org>

    >Chętnie wysłucham wszelkich opinii, na temat postępowania sądu. Czy na
    tym etapie, mógłbym złożyć wniosek o stronniczośc sędzi
    przewodniczącej?

    No, mnie wzruszyła Twoja historia, powinieneś z pewnością złożyć wniosek,
    ale raczej o badania psychiatryczne, bo to co wypisywałeś na polityce do
    normalnych nie należy.

    Wojtek

  • 6. Data: 2007-06-13 17:12:36
    Od: Bungo <b...@g...pl>

    boukun napisał(a):
    wiadomościnews:1181736408.706730.304260@g37g2000prf.
    googlegroups.com...

    [....]

    > Chętnie wysłucham wszelkich opinii, na temat postępowania sądu. Czy na
    > tym etapie, mógłbym złożyć wniosek o stronniczośc sędzi
    > przewodniczącej?

    nie ma takiego wniosku. Mozesz zlozyc wniosek o wylaczenie sedziego,
    ale nie wroze mu realnych szans; skutek bedzie tylko taki, ze jesli
    sedzia jest faktycznie uprzedzona, to po takim wniosku bedzie jeszcze
    bardziej.

    Jesli akt oskarzenia nie zostal Ci doreczony przed rozprawa, pownienes
    zlozyc wniosek o odroczenie rozprawy, w celu przygotowania sie do
    obrony. Teraz juz za pozno, ale mozna to podniesc jako jeden z
    zarzutow apelacji.

    Nie znam tresci tego aktu oskarzenia, wiec nie mam jak go ocenic.
    Jesli zawiera istotne wady, zawsze mozna wnioskowac o zwrot
    prokuraturze, w celu ich usuniecia. Ale naprawde musza byc podstawy -
    sad przed wyznaczeniem rozprawy bada a/o z urzedu i jesli skierowal
    sprawe na rozprawe, to oznacza ze wad aktu oskarzenia nie dostrzegl.
    Nie zawsze musi to jednak oznaczac, ze ich nie ma...

    Skoro nie radzisz sobie samodzielnie w sadzie, to wez adwokata, bo
    zostaniesz ograny. Procesy w Polsce to coraz bardziej gra
    zrecznosciowa, a nie rzetelne osadzanie spraw:-(

    ==>> pozdrawiam:-)
    ==>> Bungo

  • 7. Data: 2007-06-13 17:56:49
    Od: boukun <b...@n...pl>

    On 13 Cze, 18:12, Bungo <b...@g...pl> wrote:
> [...]
    > zlozyc wniosek o odroczenie rozprawy, w celu przygotowania sie do
    > obrony. Teraz juz za pozno, ale mozna to podniesc jako jeden z

    Sędzia przewodnicząca sama odroczyła rozprawę, wcześniej wręczając mi
    na posiedzeniu odpis aktu oskarżenia. Zgodnie z prawem, ustosunkowałem
    się do niego w terminie 7 dni, w formie skargi przeciwnej. W poda+nym
    linku można przeczytać m. in. akt oskarżenia [przeciwko mnie.

> [...]
    > sprawe na rozprawe, to oznacza ze wad aktu oskarzenia nie dostrzegl.
    > Nie zawsze musi to jednak oznaczac, ze ich nie ma...

    W swojej skardze przeciwnej (zob. link) oprócz wniosku o umorzenie
    postepowania złożyłem równierz wniosek o ew. zwrot prokuraturze
    (okręgowej). I jeden i drugi wniosek sędzia przewodnicząca odrzuciła
    na drugim posiedzeniu, dotyczącym tylko tych wniosków. Z tego też
    powodu, sprawa główna niby się de facto jeszcze nie rozpoczęła, ale
    jak widać z postępowania sędzi,
    jest ona doskonale zaznajomiona z aktami sprawy, czyli kręci.

    > Skoro nie radzisz sobie samodzielnie w sadzie, to wez adwokata, bo
    > zostaniesz ograny. Procesy w Polsce to coraz bardziej gra
    > zrecznosciowa, a nie rzetelne osadzanie spraw:-(

    Wolę sam, bo inaczej to by mnie dopiero ograli. Dobre rady jednak
    zawsze warto posłuchać.

    Pozdrawiam
    boukun

  • 8. Data: 2007-06-13 18:03:21
    Od: boukun <b...@n...pl>

    On 13 Cze, 18:01, "Wojciech Kulesza" <w...@n...org> wrote:

> [...]
    > ale raczej o badania psychiatryczne, bo to co wypisywałeś na polityce do

    Zbadali mnie z urzędu (zob. link). Nie wiem co czytałeś na polityce,
    ale moje teksty są zawsze wyważone. Grupy dyskusyjne to właściwe i
    szczególnie do tego przeznaczone miejsce do wyrażania swojej opinii.
    Sąd niestety ale nie. Jak widać z aktu oskarżenia przeciwko mnie,
    nawet prokuratura nie wie, czego konkretnie chce się przyczepić. Co
    byś w takim razie powiedział na tego rodzaju teksty
    http://groups.google.pl/group/pl.soc.polityka/browse
    _frm/thread/19deea61d2bced93/58d7534ff293fb77?hl=pl#
    58d7534ff293fb77

    boukun

  • 9. Data: 2007-06-14 01:55:04
    Od: "witek" <w...@g...pl.invalid>

    "boukun" <b...@n...pl> wrote in message
    ps.com...

    > Sąd przyczynił się do
    >ograniczenia moich swobód obywatelskich, nie podając jakiejkolwiek
    >przyczyny.

    Nareszcie.