  • 41. Data: 2015-04-11 20:18:33
    Temat: Re: Murzynek Bambo w Afryce mieszka jaki ma adres ten nasz kolezka ?
    Od: " ąćęłńóśźż" <ąćę@łńó.śżź>

    Nie jestem akurat w tym zarządzie, a sytuacja jest autentyczna.

    Jak sprawdzić, czy osoba, do której wysyłamy korespondencję nie jest akurat
    "pensjonariuszem" na państwowym wikcie? Poczta wysyłana pod znany adres
    zamieszkania wraca nieodebrana. Czy w takiej sytuacji jest domniemanie
    doręczenia? Co i tak niewiele zmienia, gdyż chodzi nie o doręczenie samo w
    sobie, lecz o obecność udziałowca (wspólnika) na ZW, bez czego nie ma za
    statutem (umową spółki) kworum dla podjęcia uchwał, w tym o odwołaniu /
    powołaniu członków zarządu.

    -----

  • 42. Data: 2015-04-11 20:28:46
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2015-04-11 o 20:18, pisze:
> [...]
    > sobie, lecz o obecność udziałowca (wspólnika) na ZW, bez czego nie ma za
    > statutem (umową spółki) kworum dla podjęcia uchwał, w tym o odwołaniu /

    Jaki KRS?

    --
    Liwiusz

  • 43. Data: 2015-04-11 20:36:47
    Od: " ąćęłńóśźż" <ąćę@łńó.śżź>

    Co chcesz wiedzieć?
    Przecież tu (psp) się nie wymienia nazw ani nazwisk.
    On-line i tak się niczego nie dowiesz (co najwyżej o brak adresu) - to jest
    niestety słabość KRS-u w porównaniu z KW, gdzie widać choćby adnotacje
    (wzmianki) o złożonych wnioskach.

    -----

  • 44. Data: 2015-04-11 20:38:04
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2015-04-11 o 20:36, pisze:
> [...]
    > niestety słabość KRS-u w porównaniu z KW, gdzie widać choćby adnotacje

    Zobaczyć tego wspólnika-murzyna i przejrzeć akta krs.

    --
    Liwiusz

  • 45. Data: 2015-04-11 20:46:39
    Od: " ąćęłńóśźż" <ąćę@łńó.śżź>

    Wspólnika-murzyna jeszcze "zapomniało się" zgłosić (formalnie nie ma nawet
    kto).
    Stawiasz mi krzynkę łyski, jeśli łgam.
    Chce Ci się przeglądać 6 tomów?

    -----

  • 46. Data: 2015-04-20 23:54:52
    Od: " ąćęłńóśźż" <ąćę@łńó.śżź>

    IMHO pełnomocnika należałby powołać uchwałą zgromadzenia wspólników ( art.
    210 §1 ksh?).
    Pętla.

    -----

  • 47. Data: 2015-04-21 09:33:18
    Od: " ąćęłńóśźż" <ąćę@łńó.śżź>

    V CK 600/03 Oświadczenie o rezygnacji z funkcji członka zarządu
    V CSK 129/10 Reprezentacja spółki do przyjęcia oświadczenia członka zarządu
    o rezygnacji z pełnionej przez niego funkcji
    III CZP 36/14 Odmowa podjęcia uchwały w sprawie wygaśnięcia mandatu członka
    zarządu

    III AUa 1478/12 Skuteczność złożenia rezygnacji przez członka zarządu spółki
    prawa handlowego

    Wyrok Sądu Apelacyjnego w Łodzi - III Wydział Pracy i Ubezpieczeń
    Społecznych z 2013-09-10,

    "Dopuszczając rezygnację, jako jeden ze sposobów wygaśnięcia mandatu członka
    zarządu spółki ustawodawca wskazał, że rezygnacja musi zostać skierowana do
    właściwego podmiotu. W przypadku, gdy organem powołującym zarząd jest rada
    nadzorcza, to jej należy zakomunikować treść rezygnacji, jeżeli natomiast w
    spółce nie działa rada nadzorcza, a członków zarządu wybiera zgromadzenie
    wspólników należy przyjąć, że skuteczne złożenie rezygnacji wymaga dotarcia
    oświadczenia do tego ostatniego organu spółki, czyli organem właściwym jest
    zgromadzenie wspólników. Należy przy tym zauważyć, że powzięcie wiadomości o
    rezygnacji przez wszystkich wspólników nie jest tożsame z powzięciem o tym
    wiadomości przez spółkę. Prawidłowe złożenie oświadczenia o rezygnacji na
    zgromadzeniu wspólników daje temu organowi możliwość natychmiastowego
    powołania nowego członka zarządu. Takiej możliwości nie daje powiadomienie
    wspólników."

    -----