  • 1. Data: 2004-05-21 11:58:52
    Temat: Mundur wojskowy
    Od: "Zbirkos" <z...@m...com.pl>

    Witam

    Nie wiem czy temat byl juz poruszany na tej grupie czy tez nie, pytalem na
    pl.misc.militaria, ale tam nikt nie udzielil mi odpowiedzi na nurtujace mnie
    pytanie:

    Czy cywil moze nosic niekompletny mundur - dokladniej mowiac mam na mysli
    kurtke z letniego polskiego munduru cwiczebnego z zle naszytmi (specjalne
    zle naszyte! - w innym miejscu niz na mundurze, ktory nosi armia) flagami
    polskimi.

    Czy jest jakis artykul, przepis, ustawa, ktore o tym mowia?

    pozdrawiam
    M.

  • 2. Data: 2004-05-21 16:17:26
    Temat: Re: Mundur wojskowy
    Od: "Andrzej" <i...@p...onet.pl>

    Była kiedyś o tym mowa w audycji "Dzwonię do Pani/Pana... " w radiu Zet - i
    wnioski tam były takie, że wolno Ci nosić nawet cały mundur, ale po
    założeniu dystynkcji już podlegasz karze do 3 lat.
    Więc oderwij pagony, ewentualne oznaczenia jednostki i (chyba) barwy
    narodowe - wtedy możesz czuć się bezpiecznie.

    Pozdrawiam.

    --

    Andrzej
    GG: 5293541 i...@o...pl

  • 3. Data: 2004-05-24 08:45:37
    Od: "Garfield" <g...@f...onet.pl>

    Użytkownik "Andrzej" <i...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > Więc oderwij pagony, ewentualne oznaczenia jednostki i (chyba) barwy
    > narodowe - wtedy możesz czuć się bezpiecznie.

    Nie wiem, jak teraz, ale za "dawnych dobrych" czasow z moro
    odrywalo sie jeszcze guziki z orzelkiem. Jak sie nie oderwalo -
    MO potrafila zrobic to za ciebie na ulicy :-)
    No, ale to byly inne czasy...

    --
    garf -- Piotr Zielinski pozdrawia -- Warszawa
    g...@f...onet.pl, GG 4628417, tlen: d...@t...pl ,

  • 4. Data: 2004-05-24 16:46:18
    Od: "Zbirkos" <z...@m...com.pl>

    > Nie wiem, jak teraz, ale za "dawnych dobrych" czasow z moro
    > odrywalo sie jeszcze guziki z orzelkiem. Jak sie nie oderwalo -
    > MO potrafila zrobic to za ciebie na ulicy :-)
    > No, ale to byly inne czasy...

    OK dzieki za odpowiedz

    pozdrawiam

  • 5. Data: 2004-05-24 17:18:20
    Od: Arek <a...@e...net>

    Użytkownik Zbirkos napisał:
    [..]
    > Czy jest jakis artykul, przepis, ustawa, ktore o tym mowia?

    Często chodzę w kompletnym mundurze, wraz z plakietką flagi na ramieniu, ale bez
    dystyncji i nikt nigdy do mnie się nie doczepił.

    pozdrawiam
    Arek

    --
    http://www.elita.pl/arek

  • 6. Data: 2004-05-24 18:37:49
    Od: "Krzysztof 'kw1618\" z Warszawy" <kw1618@[SPAMWSTAWKA].interia.pl>

> [...]
    ale bez
    > dystyncji i nikt nigdy do mnie się nie doczepił.

    Kodeks wykroczeń:

    Art. 61.
    § 1. Kto przywłaszcza sobie stanowisko, tytuł lub stopień albo publicznie
    używa
    lub nosi odznaczenie, odznakę, strój lub mundur, do których nie ma prawa,
    podlega karze grzywny do 1.000 złotych albo karze nagany.

    A czy żandarmeria wojskowa mijała Ciebie ?

    Krzysztof 'kw1618' [Warszawa-Ursynów]
    http://kw1618.w.interia.pl/popr_form_pyt_i_odp.htm

  • 7. Data: 2004-05-24 20:10:47
    Od: "Zbirkos" <z...@m...com.pl>

> [...]
    > podlega karze grzywny do 1.000 złotych albo karze nagany.
    >

    > A czy żandarmeria wojskowa mijała Ciebie ?

    No wlasnie
    Mam kurtke ze zle naszytymi polskimi flagami (specjalnie zle naszyte) i z
    naszywkami desantu i SFOR i sie do mnie doczepil ostatnio jakis porucznik,
    pokazal jakas legitymacje i mi grzecznie powiedzial bym sciagnal flagi
    polskie i naszywki desantu i SFOR. I nie wiem ale wtedy to juz chyba nie
    mundur tylko zwykla kurtka moro. A w moro mozna przeciez chodzic. Zreszta
    mundur to nie wiem ale w moim rozumieniu to kompletny ubior (kurtka,
    spodnie), a sama kurteczka moro to chyba nie problem?

    pozdrawiam

  • 8. Data: 2004-05-24 20:14:09
    Od: Arek <a...@e...net>

    Użytkownik Krzysztof 'kw1618" z Warszawy napisał:
    [..]
    > A czy żandarmeria wojskowa mijała Ciebie ?

    I to nie jeden raz. Szczególnie jak bywałem na Dworcu Głównym.
    Paragraf, który podałeś nijak się ma do takiego noszenia moro.

    pozdrawiam
    Arek

    --
    http://www.hipnoza.info

  • 9. Data: 2004-05-24 20:19:25
    Od: Arek <a...@e...net>

    Użytkownik Zbirkos napisał:
    > Zreszta mundur to nie wiem ale w moim rozumieniu to
    > kompletny ubior (kurtka, spodnie), a sama kurteczka
    > moro to chyba nie problem?

    Ja bym pogonił skejtów - czy oni mają prawo do noszenia takiego stroju
    jaki noszą? :)

    A tak na poważnie - Twoje stowarzyszenie/organizacja nosi taki mundur i basta
    gościowi do Ciebie - masz prawo nosić mundur ustalony przez Twoje
    stowarzyszenie/organizację.
    Dopóki nie nosisz pasa z napisem Wojsko Polskie to Ci mogą skoczyć i obtoczyć.
    A jak nawet nosisz to właśnie idziesz na przedstawienie. :)

    pozdrawiam
    Arek

    --
    http://www.losowania.net

  • 10. Data: 2004-05-24 20:30:36
    Od: Arek <a...@e...net>

    Użytkownik Krzysztof 'kw1618" z Warszawy napisał:
    > A czy żandarmeria wojskowa mijała Ciebie ?

    A żebym nie był gołosłowny to zobacz sobie:
    http://www.elita.pl/wojo/protest2.mpg

    dodam, że w takim rynsztunku przechodziliśmy metr od Millera i paru innych
    polityków i nikt się nami nie zaintersował :)

    pozdrawiam
    Arek

    --
    http://www.elita.pl/arek