  • 1. Data: 2004-05-21 09:27:14
    Temat: Zgubiłem dokumenty :(((
    Od: "Wałgus" <w...@p...onet.pl>

    ...lub ktoś mi podprowadził :((( Byłem na policji z nadzieją że ktoś może
    odniósł. Przy okazji chciałem jakiś kwit na wypadek, jakby ktoś chciał
    wykorzystać je niezgodnie z prawem i wtedy miałbym przynajmniej coś, ale mi
    nie dali, bo się nie zajmują takimi sprawami, bo nie było przestępstwa.
    Co powinienem zrobić w takiej sytuacji. Kolega kolegi podobno spłaca raty
    nieswoje po takiej przygodzie.
    Prosze o poradę.
    W.

  • 2. Data: 2004-05-21 09:39:28
    Temat: Re: Zgubiłem dokumenty :(((
    Od: KrzysiekPP <k...@o...pl>

    > Co powinienem zrobić w takiej sytuacji. Kolega kolegi podobno spłaca raty
    > nieswoje po takiej przygodzie.

    Zglos jednak na policji zaginiecie dowodu. Daj tez ogloszenie do jakiejs
    ogolnopolskiej gazety typu "Wyborcza" do ogloszen ekspresowych, ze
    zgubiles dowod ... i egzemplarz tej gazety sobie zatrzymaj ;)

  • 3. Data: 2004-05-21 15:31:08
    Od: "bd" <b...@o...pl>

> [...]
    > nie dali, bo się nie zajmują takimi sprawami, bo nie było przestępstwa.

    a skad go dostales? hmmm? :P "w razie utraty dowodu osobistego nalezy
    zawiadomic o tym w ciagu 24 godzin najblizszy terenowy organ administracji
    panstwowej stopnia podstawowego,..."

    > Kolega kolegi podobno spłaca raty nieswoje po takiej przygodzie.

    a to troszke frajer ten kolega kolegi... :)

    pozdr.
    marcin

  • 4. Data: 2004-05-21 18:00:43
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "KrzysiekPP" <k...@o...pl> napisał w wiadomości

    > Zglos jednak na policji zaginiecie dowodu. Daj tez ogloszenie do jakiejs
    > ogolnopolskiej gazety typu "Wyborcza" do ogloszen ekspresowych, ze
    > zgubiles dowod ... i egzemplarz tej gazety sobie zatrzymaj ;)

    Policja nie przyjmuje takich zgłoszeń. Równie dobrze może to zgłosić
    straży pożarnej, pogotowiu ratunkowemu albo każdej innej instytucji.
    Natomiast fakt zagubienia dokumentów zgłasza się w organie, który go
    wydał. Czyli dla dowodu w Urzędzie Miasta (Gminy), dla prawa jazdy w
    Starostwie (Urzędzie Miasta), dla paszportu w Urzędzie Wojewódzkim itd.

    Natomiast policja ma poprzez łącza teleinformatyczne dostęp do tych
    zgłoszeń składanych w innych instytucjach i po jego dokonaniu "widzi", że
    dany dokument jest utracony. Przez jakiś czas z rozpędu przyjmowano
    zgłoszenia. Przyjmowano, bo kiedyś wystawcą dowodów osobistych była
    Milicja Obywatelska. Stąd w starych zielonych dowodach była informacja na
    okładce, że powiadamia się Milicję. Tyle, że Milicja (Policja) dowodów
    osobistych nie wystawia już od kilkudziesięciu lat, a blankiety zmieniono
    nie dawno i wiele osób ma stare. Pozostały również nawyki.

  • 5. Data: 2004-05-21 19:44:49
    Od: Tristan Alder <s...@p...onet.pl>

    W odpowiedzi na pismo z dnia pią 21. maja 2004 17:31 opublikowane na
    pl.soc.prawo podpisane bd:

    > a to troszke frajer ten kolega kolegi... :)

    Frajer, nie frajer, może koledzy bez szyj przyszli i wyjaśnili, że ma
    spłacać i już.

    --
    Jego Zupełna Bladoszarość Tristan Alder
    (ZTJ: Przemysław Adam Śmiejek)