  • 31. Data: 2020-08-15 13:43:38
    Temat: Re: Możliwość przepadku mieszkania
    Od: Animka <a...@t...ja.wp.pl>

    > W spółdzielni tej wyższej instancji jakby nie ma.

    No tak. Państwo w państwie.

  • 32. Data: 2020-08-15 18:12:20
    Od: universis <u...@w...pl>

    W dniu sobota, 15 sierpnia 2020 02:29:43 UTC+1 użytkownik Animka

    > Przecież psim obowiązkiem to sp-nia powinna przedstawić Ci papiery.
    >Czy to nie kanciarze przypadkiem?

    O tym już pisałem - "Spółdzielnia" słynie w okolicy z licznych matactw
    i "dobrej" opinii.

  • 33. Data: 2020-08-17 08:10:27
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    a.pl...
    W dniu 15.08.2020 o 03:10, Animka pisze:

    >Mieszasz. Ciężar udowodnienia faktu spoczywa na osobie, która
    >faktu tego wywodzi skutki prawne. Więc, jeśli spółdzielnia ich chce
    >wywalić, to musi dowieźć, że nie zapłacili. Jeśli oni sprzedać
    >mieszkanie, to oni, że zapłacili.

    A nie mieszasz ?
    Jak udowodnic, ze nie zaplacili ? Spoldzielnia ma przedstawic wlasne
    oswiadczenie, ze nie ma sladu po wplacie ?

    Inna sprawa, ze po tylu latach mieszkania, to nalezy domniemywac, ze
    wplacili.
    Ale kto ma domniemywac ?

    J.

  • 34. Data: 2020-08-19 19:12:26
    Od: Animka <a...@t...ja.wp.pl>

    W dniu 2020-08-17 o 08:10, J.F. pisze:
> [...]
    > oswiadczenie, ze nie ma sladu po wplacie ?
    >
    > Inna sprawa, ze po tylu latach mieszkania, to nalezy domniemywac, ze

    Wychodzi na to, że sp-nia fałszuje dane. Każdy lokator ma swoje konto
    (kartotekę), na którym się wszystko księguje.Dawniej księgowali na
    maszynach Ascota, a jak przyszła era komputerów to przenosili dane
    każdego konta do komputera. Pewnie nie wszystkie dane przenieśli, ale
    chociaż saldo powinno być przeniesione. Po kwocie salda można poznać czy
    mieszkanie jest opłacone (wkład budowlany).
    Kartoteki pewnie przenieśli do archiwum i nie chce im się szukać. Chyba,
    że zniszczyli.
    Ja bym najpierw poprosiła na piśmie sp-nię o wydruk danych konta
    lokatora-mieszkańca.

  • 35. Data: 2020-08-19 19:14:08
    Od: Animka <a...@t...ja.wp.pl>

> [...]
    > oswiadczenie, ze nie ma sladu po wplacie ?
    >
    > Inna sprawa, ze po tylu latach mieszkania, to nalezy domniemywac, ze

    Bez wkładu mieszkaniowego nikt by nie dostał kluczy do mieszkania.

  • 36. Data: 2020-08-19 20:09:50
    Od: universis <u...@w...pl>

    W dniu środa, 19 sierpnia 2020 18:22:50 UTC+1 użytkownik Animka napisał:
    [..]
    > Ja bym najpierw poprosiła na piśmie sp-nię o wydruk danych
    > konta lokatora-mieszkańca.

    I tak też planujemy zrobić, dodatkowo ta najbardziej buńczuczna baba niech wystawi
    oświadczenie że wkładu mieszkaniowego nie ma i niech się pod tym podpisze ;-)

  • 37. Data: 2020-08-19 21:27:35
    Od: Animka <a...@t...ja.wp.pl>

    W dniu 2020-08-19 o 20:09, universis pisze:
> [...]
    oświadczenie że wkładu mieszkaniowego nie ma i niech się pod tym podpisze ;-)

    Prypomniało mi się coś, a mianowicie to, że mogą Ci odpowiedzieć czy
    odpisać , że wydruk moga zrobić tylko głównemu lokatorowi. Weż na
    wszelki wypadek ze sobą (albo dołącz do pisma) zaświadczenie o zameldowaniu.
    Załatwiaj sprawy raczej pisemnie i żądaj odpowiedzi na piśmie, a nie
    słuchaj tego co Ci jakaś baba powie.

  • 38. Data: 2020-08-20 01:25:57
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 19.08.2020 o 20:09, universis pisze:

    > I tak też planujemy zrobić, dodatkowo ta najbardziej buńczuczna baba
    > niech wystawi oświadczenie że wkładu mieszkaniowego nie ma i niech
    > się pod tym podpisze ;-)

    Wkład jest, ale podlega zwrotowi wg stawki wpłaconej. Jak to był odawno,
    to po denominacji może być kilka groszy.

    --
    Robert Tomasik

  • 39. Data: 2020-08-22 00:47:13
    Od: Animka <a...@t...ja.wp.pl>

    > Wkład jest, ale podlega zwrotowi wg stawki wpłaconej. Jak to był odawno,
    > to po denominacji może być kilka groszy.

    To nieważne. Zaplacono w tamtych latach ile trzeba.
    Co byś pomyślał jakby tak wszystkim lokatorom kazano płacić dodatkowo,
    bo była denoninacja?

  • 40. Data: 2020-08-22 08:48:43
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 22.08.2020 o 00:47, Animka pisze:

    > To nieważne. Zaplacono w tamtych latach ile trzeba.
    > Co byś pomyślał jakby tak wszystkim lokatorom kazano płacić dodatkowo,
    > bo była denoninacja?

    Myślał bym, że ta ustawa jest jest niezbyt mądra. Boi jest, ale taka
    jest i nic na to nie poradzisz.

    --
    Robert Tomasik