  • 1. Data: 2020-05-24 22:02:43
    Temat: prawo pocztowe
    Od: pueblo <n...@n...pl>

    Odbierałem przesyłkę na Poste Restante na nie moje nazwisko. Przesyłka
    nierejestrowana - list zwykły. Oczywiście pani chciała dowód. Ja na to,
    że nie i że nawet nie muszę pokazywać w przypadku przesyłki
    nierejstrowanej.
    Trochę podyskutowaliśmy i ustąpiła. Chyba, jak powiedziałem, że jeśli mi
    pokaże jakikolwiek zapis w prawie pocztowym, ustawie, czy gdzie tam
    jeszcze wg którego pracownik PP ma potwierdzić tożsamość odbiorcy
    przesyłki nierejstrowanej, to ja idę z tym prosto do prawnika i piszemy
    pozew do PP z odszkodowaniem za to, że przez całe życie listonosze
    wrzucają mi do skrzynki takie przesyłki, a PP nie weryfikuje tożsamości
    odbiorcy. Bo to by było całkiem logiczne? Co za róznica, czy skrzynka na
    listy, czy Poste Restante? W jednym miejscu cały czas dostawałem do
    skrzynki listy do osób które dawno tam nie mieszkały i nawet ich nie
    znałem.
    Powiedziałem też pani w okienku, że mogę podać komuś dane do
    zaadresowania listu do mnie np. Adolf Hitler, adres/PR i jeśli to będzie
    nierejstrowane, to bez gadania mają mi to dać, jeśli się zgłoszę, tudzież
    wrzucić do skrzynki? Czy tutaj mam rację?

  • 2. Data: 2020-05-25 00:40:39
    Od: m...@g...com

[...]
    ---
    W sumie trafiles chyba na KOlejnom luke w RODO. Wg logiki nie POwinni wydawac
    KoresPOndencji opiewajoncej na inne dane osobowe KOmus nie[z]godnemu, wienc POwinni
    sprawdzac dane nawet dla przesylek nierejestrowanych. Tak samo list w skrzynce
    -otwieranie KOresPOndencji na nie swoje dane osobowe (chocby adres sie zgadzal) to
    naruszenie tajemnicy KOresPOndencji a to juz grubsze paragrafa. Otrzymanie takiej
    koresPOndencji POwinno chyba KOnczyc siem na POlicji o ile taka osoba nie przebywa na
    tym adresie. (A dlaczego by nie na POlicje? Oddanie na poczte nie rozwionzuje
    problemu bo to rowniez zdradzenie faktu POdlegajoncego RODO ze taka osoba nie mieszka
    na takowym adresie ;)
    Tu cos w temacie:
    https://prawo.gazetaprawna.pl/artykuly/1420032,niere
    jestrowane-listy-problematyczne-w-swietle-rodo.html

  • 3. Data: 2020-05-26 10:33:02
    Temat: Re: prawo pocztowe
    Od: pueblo <n...@n...pl>

    Witaj , 25 maj 2020 w
    ps.com
    napisałeś/aś:

> [...]
    > ---
    > W sumie trafiles chyba na KOlejnom luke w RODO. Wg logiki nie

    Taki stan miał miejsce zanim pojawiło się rodo, więc to nie jest
    najistotniejsze.
    W każdym razie chciałem tylko dopisać, że próbowałem sie coś dowiedzieć
    pisząc emaile do PP. Odpisywał mi ktoś podpisujący się Zespół Doradców
    Klienta. Mogę tylko powiedzieć, że z całą pewnością zespół - ale Downa.

  • 4. Data: 2020-05-26 11:16:07
    Od: Tomasz Rut <m...@g...com>

    W dniu niedziela, 24 maja 2020 22:02:45 UTC+2 użytkownik pueblo napisał:
> [...]
    > nierejstrowane, to bez gadania mają mi to dać, jeśli się zgłoszę, tudzież
    > wrzucić do skrzynki? Czy tutaj mam rację?

    Chyba w regulaminie usług pocztowych jest, że przesyłki poste restante wydaje się
    tylko adresatowi, a jesli zaadresowana jest na hasło, to temu kto poda hasło. Może
    ktoś to sprawdzi

  • 5. Data: 2020-05-26 11:54:31
    Od: Tomasz Rut <m...@g...com>

  • 6. Data: 2020-05-26 12:34:57
    Od: pueblo <n...@n...pl>

    Witaj Tomasz Rut, 26 maj 2020 w
    ps.com
    napisałeś/aś:

    > Chyba w regulaminie usług pocztowych jest, że przesyłki poste
    > restante wydaje się tylko adresatowi, a jesli zaadresowana jest na
    > hasło, to temu kto poda hasło. Może ktoś to sprawdzi

    Nie znalazłem tam nic, z czego można chociażby wysunąć takie
    przypuszczenia.
    O haśle też pierwsze słyszę. Jak to ma niby wyglądać - taka przesyłka z
    hasłem?

  • 7. Data: 2020-05-26 15:30:11
    Od: Tomasz Rut <m...@g...com>

    W dniu wtorek, 26 maja 2020 12:34:58 UTC+2 użytkownik pueblo napisał:
> [...]
    > przypuszczenia.
    > O haśle też pierwsze słyszę. Jak to ma niby wyglądać - taka przesyłka z

    a to może pomyliło mi się ze skrytką pocztową, albo było hasło na poste restante i
    może zrezygnowali

  • 8. Data: 2020-05-26 18:06:20
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Coś mi chodzi po głowie że kiedyś kiedyś rezygnowano.
    Ale dziwię się wydaniu przesyłki bez potwierdzenia tożsamości.

    -----

  • 9. Data: 2020-05-27 18:41:41
    Od: g...@g...com

    użytkownik pueblo napisał:
    > Odbierałem przesyłkę na Poste Restante na nie moje nazwisko.

    cyt.
    Ważne!
    Jeśli spodziewasz się takiej przesyłki, odwiedź pocztę, na którą miała zostać
    dostarczona. Pamiętaj jednak, by zabrać ze sobą dokument tożsamości.
    https://www.poczta-polska.pl/paczki-i-listy/odbior/p
    oste-restante/

    Regulaminu nie czytałem, sam możesz sobie zerknąć co tam naskrobali.

  • 10. Data: 2020-05-27 21:32:31
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Blisko art. 267 K.K.

    -----