  • 21. Data: 2020-08-14 10:18:06
    Temat: Re: Możliwość przepadku mieszkania
    Od: universis <u...@w...pl>

    W dniu czwartek, 13 sierpnia 2020 12:28:42 UTC+1 użytkownik J.F.napisał:
    [..]
    > Oprocz grzebania w starych papierach moze by jeszcze spytac
    > spoldzielnie ile ten wklad wymagany wynosi, moze kwota o ktorej nie
    > warto myslec.
    [..]
    Chcielismy się dowiedzieć jeszcze zanim brat podpisał zrzeczenie się w swojej części
    wkładu. Na nasze pytanie ile ten wkład wynosi nie chcieli odpowiedzieć, i nie
    odpowiedzieli nawet na to czy ten wkład istnieje. Tak jest do dziś.

    > No i ... dowiedziec sie kiedy prezes na urlopie, pojsc do ksiegowej,
    > moze ona cos tam w teczce ma.

    Ja myślę że tą informację to ja powinnem dostać w trybie normalnym, bez żadnej
    partyzantki, ale to chyba nie w tej Spółdzielni. Trzeba więc jakimś sposobem i w tym
    celu piszę o jakąś pomoc na newsy. Ostatnio przyszedł mi do głowy pomysł żeby napisać
    jakiegoś banku - za
    tamtych czasów nie było ich za wiele - i dowiedzieć się najpierw czy w danym banku
    Spółdzielnia miała konto, a w następnym etapie czy rodzice wpłacili wkład.

  • 22. Data: 2020-08-14 16:50:31
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "universis" napisał w wiadomości grup
    ooglegroups.com...
    J.F.napisał:
> [...]
    [..]
> [...]

    >Ja myślę że tą informację to ja powinnem dostać w trybie normalnym,
    >bez żadnej partyzantki, ale to chyba nie w tej Spółdzielni.

    Otoz to - jak widac.

> [...]
    >za tamtych czasów nie było ich za wiele - i dowiedzieć się najpierw
    >czy w danym banku Spółdzielnia miała konto, a w następnym etapie czy

    IMO - zapomnij.
    Bank powie, ze tak starych danych nie ma, a raczej powie, ze konto
    spoldzielni jest tajemnicą spoldzielni.
    Moze by Ci udostepnili dane konta rodzicow ... ale patrz pkt 1,
    tudziez to, ze dawno zamkniete.

    No i rodzice mogli gotowka wplacic prosto do kasy spoldzielni.

    J.

  • 23. Data: 2020-08-14 20:42:02
    Od: universis <u...@w...pl>

    W dniu piątek, 14 sierpnia 2020 15:50:34 UTC+1 użytkownik J.F. napisał:
    [..]
> [...]
    > tudziez to, ze dawno zamkniete.
    >
    > No i rodzice mogli gotowka wplacic prosto do kasy spoldzielni.

    Tajemnica spółdzielni powiadasz... - a w razie ekstremalnej sytuacji jak bym sprawę
    do sądu podał - to też będzie tajemnica dla sądu? A z tą wpłatą do kasy spółdzielni
    to ja w piwnicy mam 200-250 kg różnych papierzysków i najpewniej taki dokument
    powinien się znaleźć... więc będzie heca w sądzie bo wtedy im tego nie popuszczę.

  • 24. Data: 2020-08-15 03:07:56
    Od: Animka <a...@t...ja.wp.pl>

    W dniu 2020-08-13 o 10:59, J.F. pisze:
    > Użytkownik "Robert Tomasik"  napisał w wiadomości grup
    pl...

    > Wpisowe brzmi jak oplata za wstapienie nowego czlonka,
    > i nie wiem czy czlonkowstwo powinno byc dziedziczone.

    Nie dziedziczone. Możca zrobię cesję.

  • 25. Data: 2020-08-15 03:10:51
    Od: Animka <a...@t...ja.wp.pl>

    W dniu 2020-08-13 o 12:11, universis pisze:

    > Członkostwo nie jest dziedziczone. Brat zrzekł się wkładu po to żebym ja został
    głównym lokatorem,
    > a w konsekwencji członkiem Spółdzielni co prawdopodobnie umożliwi przekształcenie
    tego mieszkania
    > w własnościowe i sprzedaż. Obecnie chodzi o to że "Spółdzielnia" bazując się na
    trudności w zdobyciu
    > takiej informacji o wkładzie - dąży do tego żebyśmy udowodnili ten wkład, a wiedząc
    zę to conajmniej
    > trudne będzie - w dalszej perspektywie - zabrać nam to mieszkanie. Stąd moje
    zapytanie co dalej zrobić ?

    Przecież psim obowiązkiem to sp-nia powinna przedstawić Ci papiery. Czy
    to nie kanciarze przypadkiem?

  • 26. Data: 2020-08-15 03:15:02
    Od: Animka <a...@t...ja.wp.pl>

    W dniu 2020-08-14 o 10:18, universis pisze:
> [...]
    Spółdzielnia miała konto, a w następnym etapie czy rodzice wpłacili wkład.

    O matko! Gdyby nie wpłacili wkładu to by nie mogli mieszkać. Przecież na
    dziko nie mieszkali. Domagaj się od sp-ni dokumentów, a jak nie będą
    chcieli to do jakiejś wyższej instancji się zwróć.

  • 27. Data: 2020-08-15 10:19:51
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 15.08.2020 o 03:15, Animka pisze:

    > O matko! Gdyby nie wpłacili wkładu to by nie mogli mieszkać. Przecież na
    > dziko nie mieszkali. Domagaj się od sp-ni dokumentów, a jak nie będą
    > chcieli to do jakiejś wyższej instancji się zwróć.

    W spółdzielni tej wyższej instancji jakby nie ma.

    --
    Robert Tomasik

  • 28. Data: 2020-08-15 10:22:42
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 15.08.2020 o 03:10, Animka pisze:

    > Przecież psim obowiązkiem to  sp-nia powinna przedstawić Ci papiery. Czy
    > to nie kanciarze przypadkiem?

    Mieszasz. Ciężar udowodnienia faktu spoczywa na osobie, która z
    faktu tego wywodzi skutki prawne. Więc, jeśli spółdzielnia ich chce
    wywalić, to musi dowieźć, że nie zapłacili. Jeśli oni sprzedać
    mieszkanie, to oni, że zapłacili.

    --
    Robert Tomasik

  • 29. Data: 2020-08-15 10:26:31
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Jest.
    Związek Rewizyjny Spółdzielni Mieszkaniowych czy jakoś podobnie.

    -----

  • 30. Data: 2020-08-15 11:23:53
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 15.08.2020 o 10:26, ąćęłńóśźż pisze:
    > Jest.
    > Związek Rewizyjny Spółdzielni Mieszkaniowych czy jakoś podobnie.

    Oni sprawdzają sprawozdania finansowe.

    --
    Robert Tomasik