  • 1. Data: 2010-08-27 13:16:36
    Temat: Moze zona sprzedac moj program ?
    Od: "Fantom" <s...@s...poczta.onet.pl>

    Witam
    Mam dzialanosc gospodarcza informatyczna (vatowiec), w ramach ktorej
    stworzylem jakies tam oprogramowanie. Moja zona tez ma dzialalnosc
    gospodarcza (bez vatu) z tematyka zwiazana z tym programem.
    Czy moze ona w ramach dzialalnosci sprzedawac moje oprogramowanie ?
    Jak to zrobic aby sie US nie czepil czy cos. Jedyna idea jest taka, ze
    nabywcy nie sa platnikami VAT, i dzieki takiej sprzedazy, mogliby "taniej"
    kupic niz u mnie o te 22%

    Fantom

  • 2. Data: 2010-08-27 19:59:56
    Temat: Re: Moze zona sprzedac moj program ?
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 27 Aug 2010, Fantom wrote:

    > Witam
    > Mam dzialanosc gospodarcza informatyczna (vatowiec), w ramach ktorej
    > stworzylem jakies tam oprogramowanie.

    Ty stworzyłeś czy "twoi ludzie" (pracownicy, wykonawcy) zrobili?
    Jak Ty osobiście, to masz do przejrzenia archiwa .prawo.podatki:
    wytworzenie osobistych praw majątkowych nie zalicza się z p. podatku
    dochodowego do DG, a do przychodu z praw majątkowych właśnie.
    Oczywiście podatnikiem VAT jest się nadal (jako osoba), więc
    może pojawić się małe "rozdwojenie jaźni" w księgowaniu :)
    ale za to dla sprzedaży "autorskiej" jest stawka 7%:
    http://www.przepisy.gofin.pl/przepisy,3,10,32,670,22
    942,20100520,wykaz-towarow-i-uslug-opodatkowanych-st
    awka-podatku-w.html
    ...pozycja 162 tabelki.

    > Moja zona tez ma dzialalnosc
    > gospodarcza (bez vatu) z tematyka zwiazana z tym programem.
    > Czy moze ona w ramach dzialalnosci sprzedawac moje oprogramowanie ?

    A to dla odmiany polecam hasło "podmioty powiązane" :D

    pzdr, Gotfryd

  • 3. Data: 2010-08-27 21:00:49
    Od: "Fantom" <s...@s...poczta.onet.pl>

    > Ty stworzyłeś czy "twoi ludzie" (pracownicy, wykonawcy) zrobili?
    > Jak Ty osobiście, to masz do przejrzenia archiwa .prawo.podatki:

    osobiscie

> [...]
    > http://www.przepisy.gofin.pl/przepisy,3,10,32,670,22
    942,20100520,wykaz-towarow-i-uslug-opodatkowanych-st

    Nie czaje. To ja moge ten program sprzedawac z 7 % stawka vat ? Czyli 100 zl
    netto i 107 zl brutto ?

    Aha. No to zerkne o co w tym biega.

    Fantom

  • 4. Data: 2010-08-28 06:30:18
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    FUT warning (->psp)

    > osobiscie

    No to:

    ...wychodzi że mamy taki przypadek.

    942,20100520,wykaz-towarow-i-uslug-opodatkowanych-st
    awka-podatku-w.html

    > Nie czaje. To ja moge ten program sprzedawac z 7 % stawka vat ? Czyli 100 zl
    > netto i 107 zl brutto ?

    Jak widać zapis w tabelce nie jest oczywisty, bo wygląda na to iż
    intencją zapisu jest nieobejmowanie przypadku "przekazywania wszelkich
    praw" (z dokładnością do [nie]ścisłości tego określenia), ale mi
    wychodzi że tak.
    Nie usiłowałem nigdy dociec jakie są interpretacje (i nie zdziwię
    się, jak zadanie tego pytania w 3 informacjach US da 3 różne
    odpowiedzi :))

    > Aha. No to zerkne o co w tym biega.

    O możliwość wydania przez US decyzji z "wyceną".
    A decyzja nie jest ani fakturą korygującą ani innym dokumentem
    kosztowym dla drugiej strony.

    pzdr, Gotfryd