  • 1. Data: 2010-08-26 18:11:59
    Temat: Praca a bezrobocie ile dni urlopu?
    Od: "Kakalak" <K...@o...pl>

    Ukończyłem 5 letnie technikum elektryczne, później byłem bezrobotny bez
    prawa do zasiłku zarejestrowany w UP przez 3 lata, następnie podjąłem pracę
    3 lata, czy teraz należy mi się tylko 20 dni urlopu ?

    pozdrawiam

  • 2. Data: 2010-08-26 19:01:23
    Temat: Re: Praca a bezrobocie ile dni urlopu?
    Od: "SDD" <s...@t...pl>

    Użytkownik "Kakalak" <K...@o...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > pracę
    > 3 lata, czy teraz należy mi się tylko 20 dni urlopu ?

    Wedlug Ciebie byczenie sie na bezrobociu uprawnia do dluzszego urlopu?
    Masz 8 lat stazu urlopowego, wiec jeszcze przez 2 lata musisz przecierpiec z
    20 tylko dniami.

    Pozdrawiam
    SDD

  • 3. Data: 2010-08-26 20:50:22
    Od: "Krzysztof" <k...@a...pl>

> [...]

    > pracę
    > 3 lata, czy teraz należy mi się tylko 20 dni urlopu ?

    Tak.
    5-letnie technikum -> równoważne 5 latom zatrudnienia + 3 lata zatrudnienia
    (o ile dostałeś świadectwo/a pracy poświadczające ten okres) = 8 lat
    zatrudnienia, więc wymiar urlopu masz nadal 20 dni. Musiałbyś przepracować
    jeszcze 2 lata (niekoniecznie łącznie, ale poświadczone świadectwem pracy),
    by zyskać 26 dni.
    Oczywiście mowa tylko o zatrudnieniu na umowę o pracę. Umowa zlecenie czy o
    dzieło, prowadzenie DG nie ma tutaj zastosowania i nie ma wpływu na wymiar
    urlopu.

    K.

  • 4. Data: 2010-08-27 05:42:24
    Od: Michał Gut <m...@w...pl>

    > Oczywiście mowa tylko o zatrudnieniu na umowę o pracę. Umowa zlecenie czy
    > o dzieło, prowadzenie DG nie ma tutaj zastosowania i nie ma wpływu na
    > wymiar urlopu.

    eee? prowadzenie DG nie ma tylko zastosowania w tym przykladzie czy lata
    prowadzenia dg nie wliczaja sie do ewentualnego urlopu na etacie po dg?
    to to samo zatrudnienie przeciez co szkola czy etat:)

  • 5. Data: 2010-08-27 07:36:35
    Od: "Krzysztof" <k...@a...pl>

    Użytkownik "Michał Gut" <m...@w...pl> napisał

    > eee? prowadzenie DG nie ma tylko zastosowania w tym przykladzie czy lata
    > prowadzenia dg nie wliczaja sie do ewentualnego urlopu na etacie po dg?

    Prowadzenie DG nie ma w ogóle znaczenia w wyliczaniu wymiaru urlopu,
    ponieważ urlop wypoczynkowy przysługuje jedynie pracownikom i skojarzony
    jest tylko i wyłącznie z zatrudnieniem na umowę o pracę. DG to wprawdzie
    jakaś tam forma "samozatrudnienia", ale na zupełnie innych zasadach.

    > to to samo zatrudnienie przeciez co szkola czy etat:)

    No ale niestety, KP uważa inaczej ;-)

    K.

  • 6. Data: 2010-08-27 08:15:22
    Od: "SDD" <s...@t...pl>

    Użytkownik "Michał Gut" <m...@w...pl> napisał w
    wiadomości news:i57j80$1o0$1@portraits.wsisiz.edu.pl...

    > eee? prowadzenie DG nie ma tylko zastosowania w tym przykladzie czy lata
    > prowadzenia dg nie wliczaja sie do ewentualnego urlopu na etacie po dg?
    > to to samo zatrudnienie przeciez co szkola czy etat:)

    No niezupelnie, bo do szkoly czy pracy trzeba zasuwac, a do wlasnej DG mozna
    sobie "nie przyjsc" kiedy tylko sie chce :)

    Pozdrawiam
    SDD

  • 7. Data: 2010-08-27 08:17:20
    Od: "SDD" <s...@t...pl>

    Użytkownik "Krzysztof" <k...@a...pl> napisał w wiadomości

    > zatrudnienia, więc wymiar urlopu masz nadal 20 dni. Musiałbyś przepracować
    > jeszcze 2 lata (niekoniecznie łącznie, ale poświadczone świadectwem
    > pracy), by zyskać 26 dni.

    Ewentualnie w ciagu tych 2 lat moze pobyczyc sie troszke, ale na zasilku -
    tylko wtedy lezenie do gory dupa wlicza sie do stazu urlopowego :)

    Pozdrawiam
    SDD

  • 8. Data: 2010-08-28 07:44:03
    Od: MadMan <m...@n...wp.pl>

    Dnia Thu, 26 Aug 2010 22:50:22 +0200, Krzysztof napisał(a):

    > 5-letnie technikum -> równoważne 5 latom zatrudnienia + 3 lata zatrudnienia
    > (o ile dostałeś świadectwo/a pracy poświadczające ten okres) = 8 lat

    Widzę że się orientujesz, a jak jest ze studiami?
    W moim przypadku 5 lat liceum (ekonomiczne, stopień technika) + 5 lat
    studiów.

    --
    Pozdrawiam,
    Tlen: madman1985, GG: 2283138

  • 9. Data: 2010-08-28 09:59:19
    Od: "SDD" <s...@t...pl>

    Użytkownik "MadMan" <m...@n...wp.pl> napisał w wiadomości

    > Widzę że się orientujesz, a jak jest ze studiami?
    > W moim przypadku 5 lat liceum (ekonomiczne, stopień technika) + 5 lat
    > studiów.

    Studia daja 8 lat

    Pozdrawiam
    SDD

  • 10. Data: 2010-08-28 10:00:44
    Od: "Krzysztof" <k...@a...pl>

    Użytkownik "MadMan" <m...@n...wp.pl> napisał

    > Widzę że się orientujesz, a jak jest ze studiami?
    > W moim przypadku 5 lat liceum (ekonomiczne, stopień technika) + 5 lat
    > studiów.

    Za szkołę średnią masz 5 lat, za studia masz 8 lat.
    Ale uwaga! Lata nauki niestety się nie łączą, więc zawsze wybierasz
    najkorzystniejszą dla siebie wersję, a tutaj to będzie 8 lat.

    K.