  • 1. Data: 2005-07-09 20:16:53
    Temat: Monitoring pracownika (GSM) legalny czy tez nie??
    Od: "Tomek S." <t...@p...onet.pl>

    Witam , ostatnio mialem niemila rozmowe w pracy odnosnie wykazywanego przeze
    mnie czasu przebywania u klientow jako handlowiec, a czasu i miejscowosci
    wykazanych na wydrukach z sieci GSM. Skonczylo sie to prawie zwolnieniem.
    Pracodawca stosowal system namierzania poprzez lokalizacje telefonu w zasiegu
    nadajnikow w jakich dany telefon sie znajduje , lacznie z moim zyciem po
    godzinach pracy. Czy takie cos bez poinformowania mnie o monitoringu jest
    legalne? I czy istnieje jakis przepis ktory to reguluje? Dodam ze telefon jest
    oczywiscie sluzbowy. Pozdrawiam grupe i z gory dziekuje za odpowiedz.

  • 2. Data: 2005-07-09 20:41:09
    Temat: Re: Monitoring pracownika (GSM) legalny czy tez nie??
    Od: Marcin Żyła <m...@m...com>

    Tomek S. wrote:
> [...]
    > godzinach pracy. Czy takie cos bez poinformowania mnie o monitoringu jest

    Tak. Oczywiscie do czynnosci prywatnych nie mial obiekcji?
    I czy istnieje jakis przepis ktory to reguluje? Dodam ze telefon jest
    > oczywiscie sluzbowy.

    Po godzinach możesz wyłączyć.
    MZ

  • 3. Data: 2005-07-09 20:45:06
    Od: "Tomek S." <t...@p...onet.pl>

    > Tak. Oczywiscie do czynnosci prywatnych nie mial obiekcji?

    Nie mial , ale jest to troche irytujace
    > I czy istnieje jakis przepis ktory to reguluje? Dodam ze telefon jest
    >
    > Po godzinach możesz wyłączyć.
    Niestety nie pozwalaja, a proba przeciwstawienia moze sie skonczyc zle, bo taki
    mamy kraj i rynek pracy niestety
    Pozdrawiam, Tomek

  • 4. Data: 2005-07-09 20:45:19
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Tomek S." <t...@p...onet.pl> napisał w
    wiadomości news:33a6.00000b2d.42d030b5@newsgate.onet.pl...

    Wyłączaj telefon służbowy po godzinach i będzie po sprawie. W godzinach
    pracy pracodawca może monitorować miejsce Twojego pobytu, bo przecież
    płaci za to.

  • 5. Data: 2005-07-09 20:52:22
    Od: Olgierd <n...@n...spam.no.problem>

    W odpowiedzi na wypowiedź <news:33a6.00000b2d.42d030b5@newsgate.onet.pl>
    autorstwa niejakiego Tomek S. wyjaśniam co następuje:

    > Czy takie cos bez poinformowania mnie o monitoringu jest
    > legalne? I czy istnieje jakis przepis ktory to reguluje?

    Pracodawca może rozliczać pracownika ze sposobu wykorzystania czasu
    przeznaczonego na pracę i nie musi go o tym informować.
    Natomiast w odniesieniu do czasu po pracy jest to niedopuszczalna
    ingerencja w prywatność.
    Znam ludzi, którzy po pracy służbowe komórki wkładają do szuflady -
    właśnie ze względu na monitoring gsm.

    --
    Olgierd
    gsm: 502DEFUNK ||| JID: o...@j...org ||| gg: 3657597

  • 6. Data: 2005-07-09 21:00:36
    Od: "Tomek S." <t...@p...onet.pl>

> [...]
    > ingerencja w prywatność.
    > Znam ludzi, którzy po pracy służbowe komórki wkładają do szuflady -

    Dziekuje bardzo , o to mi wlasnie chodzilo, z tym ze poza czasem pracy tez musze
    byc pod telefonem dla dobra moich niektorych upierdliwych nieco klientow;)
    Pozdrawiam, Tomek

  • 7. Data: 2005-07-09 21:16:29
    Od: "Jotte" <t...@W...pl>

    W wiadomości news:33a6.00000b2d.42d030b5@newsgate.onet.pl Tomek S.
    <t...@p...onet.pl> pisze:

> [...]
    > lokalizacje telefonu w zasiegu nadajnikow w jakich dany telefon sie
    > znajduje , lacznie z moim zyciem po godzinach pracy.
    IMO ogólnie to bardziej kwestia przyzwoitości, uczciwości postępowania (czy
    ja wiem jak to nazwać) niż prawa stanowionego.
    Poza czasem pracy sprawa jest banalna - wyłączasz telefon i już. Tu nie ma o
    czym dyskutować.
    W trakcie pracy też można sobie poradzić (zostawienie włączonej komórki
    gdzieś tam - np. w samochodzie itp.).
    Co do tego, że nie zostałeś poinformowany, iż nosisz przy sobie pluskwę - wg
    mnie to nie jest nielegalne. Daje Ci czytelną informację, że masz do
    czynienia z prostakami więc jakaś szczególna elegancja w postępowaniu Cibie
    także nie obowiązuje.

  • 8. Data: 2005-07-09 21:20:51
    Od: "Jotte" <t...@W...pl>

    W wiadomości news:33a6.00000b40.42d03af4@newsgate.onet.pl Tomek S.
    <t...@p...onet.pl> pisze:

    > z tym ze poza czasem pracy
    > tez musze byc pod telefonem dla dobra moich niektorych upierdliwych
    > nieco klientow
    Nie. Jeśli masz być osiągalny dla klientów to znaczy, że jesteś w pracy.

    Jotte

  • 9. Data: 2005-07-09 21:28:50
    Od: "Tomek S. " <t...@p...onet.pl>

  • 10. Data: 2005-07-09 21:50:21
    Od: "Jotte" <t...@W...pl>

    W wiadomości news:33a6.00000b4d.42d04192@newsgate.onet.pl Tomek S.
    <t...@p...onet.pl> pisze:

    > Dobry plan napisze wniosek o nadgodziny :)
    Nie znam czegoś takiego, jak "wniosek o nadgodziny". Nadgodziny się po
    prostu rozlicza zgodnie z zapisami w KP, albo przyjętymi w zbiorowym
    układzie pracy.
    W Twoim wypadku uważam, że umowa z pracodawcą powinna określać zasady
    pozostawania i wynagradzania za dyspozycyjność w stosunku do klientów.
    Ale to tylko moja opinia. Naturalnie jest każdego prawem zgadzać się na to,
    że za zwykłą pensję klient jego pracodawcy będzie go mógł o 23:15 z kobiety
    zerwać.

    Jotte