    From: "Jotte" <t...@W...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Monitoring pracownika (GSM) legalny czy tez nie??
    Date: Sat, 9 Jul 2005 23:16:29 +0200

    W wiadomości news:33a6.00000b2d.42d030b5@newsgate.onet.pl Tomek S.
    <t...@p...onet.pl> pisze:

    > Witam , ostatnio mialem niemila rozmowe w pracy odnosnie wykazywanego
    > przeze mnie czasu przebywania u klientow jako handlowiec, a czasu i
    > miejscowosci wykazanych na wydrukach z sieci GSM. Skonczylo sie to
    > prawie zwolnieniem. Pracodawca stosowal system namierzania poprzez
    > lokalizacje telefonu w zasiegu nadajnikow w jakich dany telefon sie
    > znajduje , lacznie z moim zyciem po godzinach pracy.
    IMO ogólnie to bardziej kwestia przyzwoitości, uczciwości postępowania (czy
    ja wiem jak to nazwać) niż prawa stanowionego.
    Poza czasem pracy sprawa jest banalna - wyłączasz telefon i już. Tu nie ma o
    czym dyskutować.
    W trakcie pracy też można sobie poradzić (zostawienie włączonej komórki
    gdzieś tam - np. w samochodzie itp.).
    Co do tego, że nie zostałeś poinformowany, iż nosisz przy sobie pluskwę - wg
    mnie to nie jest nielegalne. Daje Ci czytelną informację, że masz do
    czynienia z prostakami więc jakaś szczególna elegancja w postępowaniu Cibie
    także nie obowiązuje.