  • 11. Data: 2007-08-28 12:43:12
    Temat: Re: Monitoring poza budynkiem
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    n...@g...com wrote:

    > Nie przeszkadza mi to, dopóki nie utrwala mojego wizerunku na kliszy,
    > karcie pamięci lub kasecie.
    > I nie robi tego ostentacyjnie w stosunku do wszystkich przechodniów.

    Straszne. Czy skarżyłeś się już swojej mamusi?

    [ciach]

    > Zarejestrowany obraz z kamer monitoringu to nie jest sterta prywatnych
    > kaset. W przypadku monitoringu na zewnątrz rejestruje się wszystko i
    > wszystkich. Wizerunek, numery rejestracyjne. Bo przecież kamera jest
    > wycelowana tak, żeby widać było twarz. Jakim prawem ktoś rejestruje

    No i prawidłowo. Jak napadniesz na bank - będzie można cię rozpoznać :)

    > to, że po drugiej stronie ulicy całuję się w klatce schodowej albo że
    > codziennie o 6.50 idę na przystanek autobusowy? Dlaczego idąc miejską
    > ulicą, która w zupełności nie jest własnością banku, muszę się godzić
    > na każdorazowe utrwalenie mojego wizerunku? Skąd ja mogę wiedzieć, co

    Nie musisz. Możesz np. założyć papierową torbę na głowę.

    > bank z tymi taśmami robi? Może jakiś ochroniarz podnieca się na mój
    > widok?

    Strach pomyśleć jak ci skacze ciśnienie, jak zobaczysz, że ktoś PATRZY
    na ciebie ;->

    > Albo jak widzi, że się całuję, to wrzuci ten kawałek na
    > YouTube?

    Albo jak ktoś wjedzie w ciebie specjalnie samochodem?

    > Oczywiście, z całowaniem założyłem hipotetyczną sytuację. Jakim prawem
    > bank wkracza w sferę, do której, moim zdaniem, nie powinien mieć
    > prawa? Nie jestem klientem banku, nie chcę mieć z nim nic wspólnego,
    > ani być na jego taśmach. Proste chyba?

    A teraz uświadom sobie, że ktoś - czy chcesz czy nie - teraz przeczyta
    te twoje żałosne lamenty w internecie...

    > Tak też myślałem. Dlatego mam pewien pomysł.

    Najpierw zapoznaj się z Art.51 KW :)

  • 12. Data: 2007-08-28 13:33:51
    Od: "Jasko Bartnik" <a...@s...nadole>

    Dnia 28-08-2007 o 10:50:40 <n...@g...com> napisał(a):

    > Tak czy inaczej, trochę dziwne, że można sobie rejestrować ot tak
    > sobie ulicę, chodnik. Z racji tylko tego, że kamera umieszczona jest
    > na czyjejś własności.

    Powiem wiecej - nie musi byc umieszczona na czyjejs wlasnosci. Mozesz
    chodzic po ulicy z wlaczona kamera. Ba, nawet zdjecia robic.

    --
    Pozdrawiam, Jasko Bartnik.

  • 13. Data: 2007-08-28 14:12:31
    Od: Wrak Tristana <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z wtorek, 28 sierpnia 2007 10:42
    (autor n...@g...com
    publikowane na pl.soc.prawo,
    wasz znak: <1...@r...googlegroups.co
    m>):

    > Jakim prawem ktoś rejestruje
    > to, że po drugiej stronie ulicy całuję się w klatce schodowej albo że
    > codziennie o 6.50 idę na przystanek autobusowy?

    Takim prawem, że nie ma zakazu. Używanie urządzeń rejestrujących jest w
    Polsce na szczęście jeszcze dozwolone...

    --
    Wrak Tristana
    a...@e...com.pl w...@l...pl

  • 14. Data: 2007-08-28 15:38:14
    Od: Wrak Tristana <n...@s...pl>

> [...]
    wasz znak: <1...@r...googlegroups.co
    m>):

    > Albo jak widzi, że się całuję, to wrzuci ten kawałek na

    A to już jakby niekoniecznie, bo tu mamy do czynienia z ochroną wizerunku i
    PA.

    --
    Wrak Tristana
    a...@e...com.pl w...@l...pl

  • 15. Data: 2007-08-28 17:14:21
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Jasko Bartnik wrote:

    > Powiem wiecej - nie musi byc umieszczona na czyjejs wlasnosci. Mozesz
    > chodzic po ulicy z wlaczona kamera. Ba, nawet zdjecia robic.

    Zgroza. I jeszcze satelity nad głową latają i fotografują.

    ;->

  • 16. Data: 2007-08-29 10:08:41
    Od: "Jasko Bartnik" <a...@s...nadole>

    Dnia 28-08-2007 o 19:14:21 Andrzej Lawa
    <a...@l...SPAM_PRECZ.com> napisał(a):

    > Zgroza. I jeszcze satelity nad głową latają i fotografują.
    > ;->

    Google maps musialoby sie przygotowac na gigantyczne wydatki ;)

    --
    Pozdrawiam, Jasko Bartnik.