    From: "Adam" <b...@i...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Odp: Mondraliński ZUS
    Date: Fri, 14 Mar 2003 17:32:44 +0100

    Użytkownik blad <b...@W...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:b4srdt$i0$...@a...news.tpi.pl...

    > nie bylbym taki pewien wspanialomyslnosci bankow
    >
    > Przy okazji - ktoras gazeta ostatnio ogłaszała że poszukuje absurdów
    > prawnych czy innych bubli - wg mnie ten sie kwalifikuje.
    > Gdyby ZUS (ktory wie ze ktos sie raz spoznil ale spokojnie go nie
    > zawiadamia lecz birze forse dalej) chociaz raz musial splacic nienależną
    > forsę z ustawowymi odsetkami to by sie mu odechcialo takich numerow, albo
    by
    > platnika zawiadamiali o koniecznosci odnowienia umowy. Tego durnia ktory
    > wymyslil powinni pozbawic wszelkich swiadczen z ZUSu
> [...]

    Ale tutaj raczej caly dylemat polega na tym czy istnieje takie prawo czy tez
    ZUS postepuje calkowicie bezprawnie.
    Co kwartal prowadzacy DG z racji zmiany sredniej krajowej i tym samym
    wysokosci skladek musza skladac deklaracje.W deklaracji tej procz danych
    identyfikacyjnych sa wyszczegolnione zarowno procentowo jak i kwotowo
    skladki na poczegolne ubezpieczenia.Panienka z okienka przymuje te
    deklaracje kwitujac ich odbior,czyli tym samy zostaje potwiedzona umowa na
    zawarcie podanych w deklaracji ubezpieczen.Jesli umowa ktoregos z
    ubezpieczen na skutek parodniowego opoznienia w oplacie skladki zostala
    zerwana to Panienka ta nie powinna przymowac deklaracji na kontynuacje tego
    zerwanego ubezpieczenias,bowiem deklaracje skladane do ZUS mozna prawnie
    traktowac jako aneksy do umowy.A skoro przyjmuje to niestety jest to
    zwyczajna pospolita kradziez podlegajaca pod paragrafy kk.
    Pozdrawiam
    Adam