  • 11. Data: 2005-01-25 00:05:14
    Temat: Re: Molestowanie seksualne a pozew z powodztwa cywilnego
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Lens" <nie_mam@skrzynki_mailowej.pl> napisał w wiadomości
    news:ct2vh6$lav$1@atlantis.news.tpi.pl...

    > Ja tam sie na prawie i procedurach nie znam -ale kiedys slyszalem ze
    proces
    > cywilny mozna wytoczyc po wyroku w procesie karnym -a tu sie okazuje ze
    jest
    > zupelnie odwrotnie.

    Dobrze słyszałeś. Co więcej sąd cywilny jest związany wyrokiem sądu karnego
    w kwestii stwierdzenia winy. pozostaje wysokość odszkodowania.

  • 12. Data: 2005-01-25 00:59:55
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Lens wrote:

    > Ja tam sie na prawie i procedurach nie znam -ale kiedys slyszalem ze proces
    > cywilny mozna wytoczyc po wyroku w procesie karnym -a tu sie okazuje ze jest
    > zupelnie odwrotnie.

    Jak słusznie, choć chamsko, zauważył js, nie do końca tak.

    Wytoczenie _osobnego_ procesu cywilnego jest jak najbardziej możliwe.

    Ale postępowanie adhezyjne - tylko wcześniej. A adjezyjne ma m.in. taki
    plusik, że nie musisz najpierw wyłożyć iluś tam procent żądanej kwoty.
    Prościej, łatwiej i przyjemniej ;)

    A tak musisz się właściwie od nowa użerać - i jeszcze na początku się z
    reguły dość znacząco (jeśli i suma żądanego odszkodowania jest znaczca)
    się uiścić. Oczywiście sprawca jest już 'na tacy', ale i tak to
    dodatkowa komplikacja.

    Szkoda, że prokurator Ci takie możliwości nie wspomniał...

  • 13. Data: 2005-01-25 06:32:45
    Od: "Lens" <nie_mam@skrzynki_mailowej.pl>

    Czyli rozumiem ze proces cywilny jak najbardziej mozna wytoczyc? Jak teraz
    ta cala procedure trzeba rozpoczac?
    Najwazniejsza kwestia :
    Czy w wypadku gdy proces karny juz sie zakonczyl skazujacym wyrokiem i w
    procesie odwolawczym (nie wiem czy tak to sie nazywa) sad podtrzymal wyrok
    to w procesie cywilnym pokrzywdzony musi zeznawac ponownie?

  • 14. Data: 2005-01-25 11:25:15
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Lens wrote:

> [...]
    > procesie odwolawczym (nie wiem czy tak to sie nazywa) sad podtrzymal wyrok
    > to w procesie cywilnym pokrzywdzony musi zeznawac ponownie?

    To w końcu masz ten prawomocny wyrok, czy nie? Zdecyduj się...

    Bo jeśli nie, to przed rozpoczęciem przewodu sądowego możesz taki
    wniosek złożyć.

    Patrz: kodeks postępowania karnego, artykuły od 62 do 70 (KPK znajdziesz
    na stronie sejmu).

    Natomiast jeśli będzie już prawomocny wyrok uniewinniający oskarżonego
    (albo nawet będzie umorzenie z braku dowodów), to jak sobie wyobrażasz
    żądanie od niego odszkodowania na drodze cywilnej?

    Na sprawie cywilnej musisz udowodnić, że roszczenie jest należne. A
    skoro nie udało Ci się udowodnić na sprawie karnej, że oskarżony zrobił
    to, co twierdzisz, że zrobił, to jak Ci się ma to udać na sprawie
    cywilnej? A bez tego to jak ma cywilnie odpowiadać za szkody, których
    spowodowania nie jesteś w stanie mu udowodnić, hmm?

  • 15. Data: 2005-01-25 11:36:32
    Od: kam <X#k...@w...pl#X>

    Andrzej Lawa napisał(a):
    > To w końcu masz ten prawomocny wyrok, czy nie? Zdecyduj się...

    chyba wyraźnie napisał...
    kilka linijek wyżej

    KG

  • 16. Data: 2005-01-25 11:37:07
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    kam wrote:

    > chyba wyraźnie napisał...
    > kilka linijek wyżej

    Ooops... Nie wiem, dlaczego, przywidziało mi się słowo 'nie' przez
    'zakończył' ;)

    Chyba się jeszcze nie dobudziłem :-P

  • 17. Data: 2005-01-25 11:44:12
    Od: kam <X#k...@w...pl#X>

    Andrzej Lawa napisał(a):
    > Chyba się jeszcze nie dobudziłem :-P

    o tej porze? tez bym tak chciał :)

    KG

  • 18. Data: 2005-01-25 11:50:12
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    kam wrote:

    > o tej porze? tez bym tak chciał :)

    Jakbyś się męczył z przekonywanem tego szajsowatego tradosa do odpalenia
    pod WinE do 5 rano, też byś przez 12-tą nie był jeszcze całkiem przytomny ;)

    (wygląda na to, że będę jednak musiał powrócić do wingrozy :-( - trados
    odporny na argumenty... )

  • 19. Data: 2005-01-25 14:28:26
    Od: "Lens" <nie_mam@skrzynki_mailowej.pl>

    > To w końcu masz ten prawomocny wyrok, czy nie? Zdecyduj się...

    Jest wyrok skazujacy.
    Teraz kwestia jaka jest procedura przy procesie cywilnym i czy pokrzywdzony
    (w tym wypadku dziecko) bedzie musial jeszcze raz zeznawac?

  • 20. Data: 2005-01-25 19:39:49
    Od: "js" <j...@i...pl>

    wiadomości news:ct3vmp$28a$1@opal.futuro.pl...
    > Umiesz czytać? To sobie poczytaj, co napisałem.

    Bardzo prosze :

    Wybor z kilku ostatnich dni.

    Magister elegantum psia mac. Lubisz ludzi z gory traktowac?

    --
    Haha! Mam gmail!
    Oto podymne :