  • 1. Data: 2005-01-24 10:39:30
    Temat: Apteka
    Od: KJ <k...@w...pl>

    Witam!
    Mam następujące pytanie. Mam możliwość odkupienia funkcjonującą aptekę ale
    nie posiadam wykształcenia farmaceutycznego. Czy z punktu widzenia prawa
    wystarczy, że zatrudnie kierownika farmaceutę czy sprawę trzeba załatwić
    inaczej? Wolałbym nie brać go na wspólnika. Czy w ogóle mogę prowadzić
    aptekę? Proszę o odpowiedz. Dziękuję i pozdrawiam,
    Krzysztof

  • 2. Data: 2005-01-24 10:48:23
    Temat: Re: Apteka
    Od: "ktr" <e...@n...dziala>

> [...]
    > inaczej? Wolałbym nie brać go na wspólnika. Czy w ogóle mogę prowadzić
    > aptekę? Proszę o odpowiedz. Dziękuję i pozdrawiam,

    Obejrzyj magazyn firma w TVN24. Wczoraj była o tym mowa :-)
    http://www.tvn24.pl/1151235,magazyny.html

    --
    Pozdrowienia

  • 3. Data: 2005-01-24 11:48:38
    Od: Nathan <W...@o...pl_WYWAL>

    http://www.gazetaprawna.pl/akcje/firma_w_tvn24.html

    --
    Pozdrawiam Nathan
    #Spadochroniarze to ludzie, którzy schodzą z drzew,

  • 4. Data: 2005-01-24 21:27:01
    Od: "Andrzej R." <a...@n...pl>

    Użytkownik "KJ" <k...@w...pl> napisał w wiadomości
    Mam możliwość odkupienia funkcjonującą aptekę ale nie posiadam wykształcenia
    farmaceutycznego.
    Re : I nie musisz mieć.

    Czy z punktu widzenia prawa wystarczy, że zatrudnie kierownika farmaceutę
    czy sprawę trzeba załatwić inaczej?
    Re : Jest to element konieczny, ale nie wystarczający. Nie każdy mgr
    farmacji może być kierownikiem apteki. Złóż wizytę w najbliższym Wojewódzkim
    Inspektoracie Farmaceutycznym i w Okręgowej Izbie Aptekarskiej. Tam uzyskasz
    pakiet informacji. Pamiętaj, że cały proces uzyskania zezwolenia (dawniej
    koncesji) zaczynasz od nowa. Uzyskanie zezwolenia - to długa i kosztowna
    droga przez mękę. Jeśli zachowasz dotychczasowego właściciela jako
    spólnika - tylko zmiana danych w zezwoleniu.

    Czy w ogóle mogę prowadzić aptekę?
    Re : A potrafisz ? To dosyć skomplikowana sprawa. Chyba, że ustanowisz
    kierownika z b.szerokimi pozafarmaceutycznymi kompetencjami (i odpowiednim
    wynagrodzeniem ) , sam będziesz przychodził tylko po pieniądze (albo z
    pieniędzmi na dołożenie do interesu - co bardziej prawdopodobne) , a prawnie
    i finansowo będziesz odpowiadał za wszystko nie mając pojęcia z której
    strony nadziejesz się na minę. Rozważ wejście w spółkę z dotychczasowym
    właścicielem na 2-3 lata . Może zgodzi się on (oczywiście na odpowiednich
    warunkach finansowych) przekazać Ci przez ten czas trochę swojej wiedzy
    podczas wspólnej pracy. Inaczej czarno to widzę.

    Sprawdź kompendium swojej wiedzy spisanej w :

    1. ustawie z dnia 6 września 2001 r. - Prawo farmaceutyczne (Dz.U. z 2004 r.
    Nr 53, poz. 533 ze zm.);

    2. ustawie z dnia 6 września 2001 r. - Przepisy wprowadzające ustawę - Prawo
    farmaceutyczne, ustawę o wyrobach medycznych oraz ustawę o Urzędzie
    Rejestracji Produktów Leczniczych, Wyrobów Medycznych i Produktów
    Biobójczych (Dz.U. z 2000 r. Nr 126, poz. 1382 z późn. zm);

    3. ustawie z dnia 2 lipca 2004 r. o swobodzie działalności gospodarczej
    (Dz.U. 173, poz. 1807;

    4. ustawie z dnia 2 lipca 2004 r. - Przepisy wprowadzające ustawę o
    swobodzie działalności gospodarczej (Dz. U. Nr 173, poz. 1808);

    4. ustawie z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane (Dz.U. z 2003 r. Nr 207,
    poz. 2016 ze . zm.);

    5. ustawie z dnia 14 czerwca 1960 roku Kodeks postępowania
    administracyjnego (Dz.U. z 2000 r. Nr 98, poz. 1071 z późn. zm.);

    6. rozporządzeniu Ministra Zdrowia z dnia 26 września 2002 roku w sprawie
    danych wymaganych w opisie technicznym lokalu przeznaczonego na aptekę
    ogólnodostępną (Dz.U. Nr 161, poz. 1337);

    7. rozporządzeniu Ministra Zdrowia z dnia 26 września 2002 r. w sprawie
    wykazu pomieszczeń wchodzących w skład powierzchni podstawowej i pomocniczej
    apteki (Dz.U. Nr 161, poz. 1338);

    8. rozporządzeniu Ministra Zdrowia z dnia 30 września 2002 r. w sprawie
    szczegółowych wymogów, jakim powinien odpowiadać lokal apteki (Dz.U. Nr 171,
    poz. 1395);

    9. rozporządzeniu Ministra Zdrowia z dnia 18 października 2002 w sprawie
    podstawowych warunków prowadzenia apteki (Dz.U. Nr 187, poz. 1565);

    10. rozporządzeniu Ministra Zdrowia z dnia 29 listopada 2002 r. w sprawie
    rzeczoznawców do spraw sanitarnohigienicznych (Dz.U. Nr 210, poz. 1792);

    To tylko niektóre akty prawne, których znajomość niezbędna jest do
    rozpoczęcia rozważań o aptece.

    AR