  • 1. Data: 2005-01-24 09:36:02
    Temat: Można sie domagac NIP na f-rze dla osoby prywatnej?
    Od: Vectra <a...@b...vectranet.pl>

    Dzien dobry!

    Dumnego dostawce internetu prosze o fakture.
    Wreszcie zaczeli przysylac faktury, ale bez NIP. Odmawiaja dopisania
    NIP, twierdzac, ze faktura na osobe moze byc bez NIP.

    NIP potrzebny do odliczenia VAT - mam firme o danych identycznych jak
    dane "osoby prywatnej", wiec na rachunku brakuje tylko NIPu ...

    Dlaczego nie powiem, ze mam firme? Bo okazuje sie, ze musze stawic sie u
    nich z dokumentami regon, nip, wpisem do ewidencji. A cholernie nie chce
    tego robic. Chce tylko NIP.

    Stawka dla firm i osób pryw. jest taka sama. Jest to sprawa honorowa,
    nie próba minimalizcji kosztów z mojej strony.

    Chce fakture z NIP na osobe prywatna. Czy moge sie tego ostro domagac?
    Czy potulnie jechac z dokumentami firmy i poklonic sie przed panienka,
    która i tak daje az nadto powodów do wybatozenia za ten internet?

    pozdro
    --
    V.

  • 2. Data: 2005-01-24 10:48:18
    Od: "Andrzej_K" <n...@n...spam.pl>

    User "Vectra" <a...@b...vectranet.pl> napisał(a)
    w news'ie: news:ct2fie$jae$1@bialystok.bsk.vectranet.pl

> [...]
    > Czy potulnie jechac z dokumentami firmy i poklonic sie przed panienka,
    > która i tak daje az nadto powodów do wybatozenia za ten internet?

    Od 01.05.2004 r sprzedający poza siedzibą firmy ma
    obowiązek wystawiania_wysyłania wyłącznie faktur
    VAT, a nie paragonów. Dane jakie mają być w fakturze
    podaje kupujący więc jakie problemy widzi sprzedawca?.

    --
    Pozdrawiam - Andrzej_K.
    Róg obfitości od czasu do czasu zatyka jakaś szmata.

  • 3. Data: 2005-01-24 13:02:35
    Od: Vectra <a...@b...vectranet.pl>

    Użytkownik Andrzej_K napisał:

    > Od 01.05.2004 r sprzedający poza siedzibą firmy ma
    > obowiązek wystawiania_wysyłania wyłącznie faktur
    > VAT, a nie paragonów. Dane jakie mają być w fakturze
    > podaje kupujący więc jakie problemy widzi sprzedawca?.

    Sorki, chyba wyjasnilem to zawile.

    Jesli chce NIP, to pada pytanie o firme. A jesli firma
    (znaczy osoba fiz., prowadzaca DG), to zadaja NIP, Regon,
    Wpis. A mi sie po prostu nie chce tam jezdzic, bo jestem leniem.

    A jesli nie firma - to NIPu nie bedzie. Koniec dyskusji.

    Czyli albo jade z dokumentami i mam f-re z NIPem, albo
    mam f-re bez NIPu.

    A co gdybym wciagnal w koszta i odliczyl VAT z takiej blednej
    faktury?

    pozdro
    --
    V.

  • 4. Data: 2005-01-24 14:54:22
    Od: "Aga" <j...@o...pl>

    mimo że stawki sa takie same to i tak do końca lutego Firmy mają 22 % Vat
    a osoby fizyczne są zwolnione

    więc róznica w fakturze jest !

    zmieni się to dopiero od marca kiedy ma wejsc 22 % dla wszystkich

    pozdr.
    aga

  • 5. Data: 2005-01-24 15:24:18
    Od: Maciej Bebenek <m...@t...waw.pl>

    Użytkownik Vectra napisał:

    > Jesli chce NIP, to pada pytanie o firme. A jesli firma
    > (znaczy osoba fiz., prowadzaca DG), to zadaja NIP, Regon,
    > Wpis. A mi sie po prostu nie chce tam jezdzic, bo jestem leniem.

    W ostatnim rozporzadzeni MF dot. faktur, jakie znam (czyli poprzednie
    przed obowiazujacym obecnie) był dokladny wykaz danych, jakie faktura
    MUSI zawierac oraz jakich moze nie zawierać w przypadku osoby prywatnej.
    M.in. NIP był w pozycji "nie musi" co nie oznacza "nie może"

    Wykop aktualne rozporzadzenie i sprawdz. Ot i wszystko

    M.

  • 6. Data: 2005-01-25 09:16:40
    Od: "remeeq" <r...@o...pl>

    Prawdopodobnie celowo nie wpisują NIPu, bo i nie muszą na fakturach dla os.
    fizycznaj, a bronią sie przed wpisaniem NIPu, bo podejrzewam, że mają inne
    stawki za usługi dla firm. Zwykle tak jest.