  • 1. Data: 2005-01-24 10:14:47
    Temat: Zwrot towaru (pełnowartościowego) do hurtowni - czy mozna?
    Od: czarny <m...@f...art.pl>

    Witam grupe.

    Szukam podstawy prawnej ktora wyjasni mi ponizsza sytuacje:
    Sklep wzial z hurtowni towar (ubrania). Towar jest pelnowartowciowy.
    Wystawiono fakture z terminem platnosci.

    Towar nie sprzedaje sie w sklepie, termin platnosci mija, hurtownia
    monituje o zaplate.
    W koncu sklep sie poddaje, nie ma czym zaplacic faktury bo towar sie nie
    sprzedal, wiec
    czy sklep moze oddac towar do hurtowni w ramach rozliczenia i poprosic o
    korekte wystawionej faktury?

    Czy jest jakas podstawa prawna zezwalajaca na taki manewr lub
    zabraniajaca go?
    Bardzo prosze o jakies sugestie.

    --
    Marek Stelmaszek
    [:::: usun xxx z adresu :: mystique at free.art.pl ::::]

  • 2. Data: 2005-01-24 10:56:53
    Od: "Liwiusz" <l...@p...onet.pl>

    > Czy jest jakas podstawa prawna zezwalajaca na taki manewr lub
    > zabraniajaca go?
    > Bardzo prosze o jakies sugestie.

    Jak najbardziej można coś takiego wykonać. Oczywiście wymagana jest do tego
    zgoda hurtowni.

    Pozdrawiam!
    L.

  • 3. Data: 2005-01-24 11:19:46
    Od: AdamS <a...@b...webpark.pl>

    > Witam grupe.

    Witam, choć tylko za siebie

> [...]
    > sprzedal, wiec
    > czy sklep moze oddac towar do hurtowni w ramach rozliczenia i poprosic o

    Przecież to paranoja, a niby dlaczego hurtownia ma sponsorować sklep i
    zwolnić właściciela sklepu z jakiegokolwiek ryzyka.
    Jeśli już to trzeba było przed zakupem uzgodnić z hurtownią możliwość
    ewentualnego zwrotu towaru.

    > Czy jest jakas podstawa prawna zezwalajaca na taki manewr lub
    > zabraniajaca go?

    Gdyby była "zezwalająca" to pewnie nie mielibyśmy dzisiaj hurtowni, a
    ja sam otworzyłbym sklep z czymkolwiek, bo jeśli sprzedam to zarobię,
    a jeśli nie to nie stracę, ufff ... i dziwić się że w naszym pięknym
    kraju jest tak "pięknie" ...

    --
    Pozdrawiam AdamS

  • 4. Data: 2005-01-24 11:22:31
    Od: czarny <m...@f...art.pl>

    Użytkownik Liwiusz napisał :

    > Jak najbardziej można coś takiego wykonać. Oczywiście wymagana jest do tego
    > zgoda hurtowni.

    No wlasnie hurtownia nie chce przyjac towaru, żąda gotówki, a gotówki
    sklep nie ma, bo towar sie nie sprzedaje,
    zainteresowanie klientow nikłe...
    Czy mozliwosc oddania towaru ma podstawe prawna, czy wynika to *tylko*
    z umowy ktora sklep mogl zawrzec z hurtownia?

  • 5. Data: 2005-01-24 12:35:19
    Od: czarny <m...@f...art.pl>

    Użytkownik AdamS napisał :

> [...]
    > zwolnić właściciela sklepu z jakiegokolwiek ryzyka.
    > Jeśli już to trzeba było przed zakupem uzgodnić z hurtownią możliwość

    Dokladnie tak samo twierdze, ale pytam, bo musze miec pewnosc.
    Jak to szło: Kto pyta nie błądzi?

    Dzięki.

    --
    czarny