  • 1. Data: 2005-01-24 08:43:16
    Temat: Kupno mieszkania w kamienicy
    Od: "MIS" <a...@o...pl>

    Witam.
    Chciałbym kupić mieszkanie w kamienicy 6 mieszkaniowej.
    Jest 2 właścicieli, którzy mają tzw. udziały, po 1/3 i 2/3. Ja miałbym kupić
    1/6 udziałów mając 1 mieszkanie.
    Problem w tym, że kupując udziały nie ma dokładnego wskazania, że chodzi o
    konkretny lokal. Ma to dopiero stanowić umowa cywilno-prawna między
    właścicielami.
    Czy taki stan rzeczy jest poprawny?
    Na co zwrócić uwagę przy kupnie udziałów w kamienicy?
    Czy warto podczas zakupu od razu wystąpić o wydzielenie księgi wieczystej
    dla konkretnego mieszkania?
    Pozdrawiam
    MIS

  • 2. Data: 2005-01-24 08:48:30
    Temat: Re: Kupno mieszkania w kamienicy
    Od: "MałGosia" <g...@o...pl>

    MIS napisał
    > Czy warto podczas zakupu od razu wystąpić o wydzielenie księgi
    wieczystej
    > dla konkretnego mieszkania?

    Jesli sytuacja wyglada tak jak ja opisujesz to w tej chwili nie mozesz
    wyodrebnic lokalu. Mozna to zrobic dopiero wowczas, gdy wszyscy
    wspolwlasciciele ustanowia odrebna wlasnosc lokali w tej kamienicy
    poprzez zawarcie umowy notarialnej o ktorej piszesz.

    pozdrawiam
    Gosia

  • 3. Data: 2005-01-24 13:13:08
    Od: "MIS" <a...@o...pl>

> [...]
    > wspolwlasciciele ustanowia odrebna wlasnosc lokali w tej kamienicy
    > poprzez zawarcie umowy notarialnej o ktorej piszesz.

    Nie bardzo rozumiem. Czy mogłabyś temat lekko rozwinąć?
    Czy nie wystarczy, że wszyscy obecni właściciele wyrażą zgodę na założenie
    nowej księgi wieczystej dla kupowanego przeze mnie mieszkania, podczas
    podpisywania aktu notarialnego?
    MIS

  • 4. Data: 2005-01-24 13:39:20
    Od: "MałGosia" <g...@o...pl>

    MIS napisał
> [...]
    założenie
    > nowej księgi wieczystej dla kupowanego przeze mnie mieszkania,

    Jesli wszyscy wspolwlasciciele nieruchomosci udadza sie z Toba do
    notariusza, przedloza dokumenty geodezyjne i architektoniczne zwiazane
    z wyodrebnieniem lokali w kamienicy (w ktorych beda wyszczegolnione
    udzialy zwiazane z kazdym lokalem i wlasnoscia gruntu, na ktorym stoi
    kamienica) i zgodza sie na to, aby tylko Twoj lokal na razie
    wyodrebnic i wszyscy razem podpiszecie umowe zniesienia
    wspolwlasnosci, sprzedazy i ustanowienia odrebnej wlasnosci lokalu
    (tak mniej wiecej ta umowa powinna sie nazywac) - to wtedy mozliwe
    bedzie to o czym piszesz, czyli wyodrebnienie Twojego lokalu z ksiegi
    glownej i zalozenie dla niego nowej ksiegi wieczystej.

    pozdrawiam
    Gosia