    From: "Krzychu" <k...@o...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Moja sprawa [dość długie]
    Date: Fri, 26 Aug 2005 12:16:45 +0200

    Miałem w sądzie sprawę jako oskarżony. Byłem na rozprawie, nie zakończyła
    się ona jednak wyrokiem z powodu "przedłużającej się rozprawy i dużego
    skomplikowania sprawy". Sędzia wyznaczyła datę ogłoszenia wyroku (za jakieś
    dwa tygodnie). Ponieważ mieszkam w miejscowości oddalonej od sądu jakieś 300
    km, nie pojechałem na ogłoszenie wyroku (nie musiałem). Jak się okazało,
    dobrze zrobiłem, bo okazało się, że wyrok jeszcze po tych dwóch tygodniach
    nie zapadł (dzwoniłem, by się dowiedzieć). Przyszło do mnie później pismo
    zawiadamiające, że odbędzie się posiedzenie celem uprzedzenia o możliwości
    zmiany kwalifikacji czynu (czy jakoś tak). Z oczywistych powodów nie
    pojechałem (znów nie musiałem). Zadzwoniłem jednak do sądu z pytaniem, czy
    gdy zapadnie decyzja przyślą mi postanowienie. Powiedzieli, że tak. Coś mnie
    jednak tknęło i wysłałem list z prośbą o przysłanie powiadomienia (nie
    wyroku, bo nie wiedziałem, czy wyrok zapadnie). List ten wysłałem w tydzień
    po dniu, w którym miała zapaść ta decyzja (czyli w ostatni możliwy dzień).
    Długo czekałem na jakikolwiek odzew i dziś otrzymałem wezwanie do zapłaty
    (koszty postępowania + grzywna). Jest napisane, że "rodzaj i wysokość
    powyższych opłat określa wyrok Sądu z dnia 29/07/2005", czyli wyrok zapadł.
    Nie wiem jednak jaki. Chyba powinni mi przysłać ten wyrok (pisałem do nich
    przecież, a wcześniej powiedzieli, że sami przyślą). Poza tym chciałem
    zrobić tak - przysłaliby wyrok, napisałbym prośbę o uzasadnienie i złożył
    odwołanie. Czy teraż jeszcze będzie to możliwe?