    From: Otto Falkenstein <f...@g...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Moja sprawa [dość długie]
    Date: Tue, 30 Aug 2005 08:38:15 +0200

    Kris napisał(a):
    > Z autopsji:
    > 1. komornik
    > 2. komornik
    > 3. komornik
    > 4. po 2-latach propozycja odpracowania (olałem)
    > 5. po kolejnych miesiącach - dwóch niebieskich panów w drzwiach i "proszę z
    > nami" i mało pasjonująca podróż do aresztu, gdzie przedstawiono mi przeli-
    > -cznik kasa/dzień. Wyszło ok 80 zł (podobno rewelacyjnie, średnio liczą
    > kilkanaście złociszy za dzień).
    >
    > aha, w gratisie robią fotki. Ja już się nie załapałem - wyszedłem uboższy
    > o 1,5 kzł.

    Mniej wiecej tak, ale nie zawsze. CZasami pomija sie etap komornika, jak
    z akt wynika ze podsądny jest goły i wesoły i komornik moze egzekucje co
    najwyżej umorzyć.

    Potem pyta się, czy skazany nie zechciały ewentualnie tej grzywny
    odpracować. Zwykle jest to tak, że wysyła sie pismo, w którym napisano,
    że brak odpowiedziw jakims czasie bedzie raktowany jak odmowa. I lepiej
    to pismo odebrać, bo nie odebrane jest uważane za doreczone

    W miezyczasie mozna jeszcze na wniosek skazanego rozłożyuć mu grzywne i
    koszty na raty, maksymalnie 36 rat. A jak nadal nie spłaca to odwołać
    raty i wezwac do spłaty całości.

    Można też umorzyć nie zapłacona grzywnę - ale to w wyjątkowych
    przypadkach. Można tez odroczyc termin jej spłaty.

    A jak już nic nie pomoże, średnio po 2-3 latach wydawane jest
    postanowienie o zarządzeniu wykonania zastepczej kary pozbawienia
    wolności. Przelicznik jest ustalony i wynosi 2 stawki dzienne grzywny =
    1 dzień pozbawienia wolności. Jak zostaja jakies ułamki to zaokragla się
    w dół.

    I generalna reguła. Na posiedzenia wykonawcze na których zapadają te
    decyzje mało kto przychodzi. Dlategio ci co przychodzą są traktowani
    promocyjnie - i np sad odstępuje od zarządzenia zastepczej kary PW i
    zamiast tego daje znowu raty. Albo nawet umarza grzywnę.

    --
    Falkenstein
    Ordo Lumine