  • 11. Data: 2004-01-04 11:51:22
    Temat: Re: Mieszkanie wlasnosciowe i testament - HELP
    Od: "Mecenas" <m...@n...pl>

    Użytkownik "Andre NH" <N...@p...NO-SPAM.onet.pl> napisał w wiadomości
    news:bt8sek$fbo$1@news.onet.pl...

    > Jednak chyba "Zachówek" :)
    > patrz: http://firma.onet.pl/bap/teksty/230464d.htm

    Proszę poczytać kodeks cywilny np. art. 991 "zachowek".

    Pozdrawiam
    Michał

    ----------------------------
    mec. Michał
    www.prawo.hg.pl

    ----------------------------

  • 12. Data: 2004-01-05 17:49:05
    Od: "Andre NH" <N...@p...NO-SPAM.onet.pl>

    > Proszę poczytać kodeks cywilny np. art. 991 "zachowek".

    Przeczytalem wszystko n/t zachowku, spadku, itd. Rozumiem powierzchownie
    całą tematykę z tym związaną. Proszę jednak o info, czy po smierci
    spadkodawcy automatycznie zostaną wyslane wezwania do sądu, do wszystkich
    spadkobierców ustawowych, czy też oni muszą sie sami ubiegać o
    rozstrzygnięcie sporu?
    Jak wygląda sytuacja ze spadkobiercą testamentowym, czy do niego równiez
    bedzie wyslane wezwanie, czy lezy to jednak w jego gestii aby sie ubiegac o
    nalezna mu czesc spadku?

    --

    Andrzej Turek (Andre NH)
    a...@p...onet.pl

  • 13. Data: 2004-01-06 01:22:05
    Od: MariuszR <m...@n...post.pl>

    Andre NH napisał(a) Mon, 5 Jan 2004 18:49:05 +0100 na pl.soc.prawo:

> [...]
    > spadkodawcy automatycznie zostaną wyslane wezwania do sądu, do wszystkich
    > spadkobierców ustawowych, czy też oni muszą sie sami ubiegać o

    Ktoś musi wystapić do sądu z wnioskiem o otwarcie testamentu a następnie
    dział spadku.
    Nie wiem jak to jest w przypadku testamentu ale w zwykłym dziedziczeniu
    ustawowym osoba składająca wniosek o dział spadku musi w tym wniosku
    wymienić wszystkich spadkobierców i sąd wysyła do nich wezwania na
    rozprawę.

    | Mariusz Rzepkowski e-mail: m...@u...post.pl |
    | GG: 966498 www.mariuszr.prv.pl |
    | Sztuka życia - to umieć cieszyć się małym szczęściem.|
    | [Phil Bosmans]|

  • 14. Data: 2004-01-07 18:42:00
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sun, 4 Jan 2004, Andre NH wrote:
    [...]
    >+ Czy jest jakas sila, ktora moglaby zmienic sytuacje dokładnie
    >+ okreslajacą, ze mieszkanie po smierci "dziadkow" nalezy do ich wnuka?

    Zachowek ?
    [...]
    >+ Czekam na wypowiedź fachowcow...

    ...a, to skreśl to co powyżej napisałem.

    pozdrowienia, Gotfryd