  • 1. Data: 2004-01-04 01:00:04
    Temat: prawa budowlane
    Od: "Tofifik" <r...@p...pl>

    gdzie mozna znaleźć prawa budowlane dotyczące domków jednorodzinnych?
    Jeśli ktoś zna link to wdzieczny był bym za podanie takowego.

  • 2. Data: 2004-01-04 01:33:46
    Temat: Re: prawa budowlane
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Tofifik" <r...@p...pl> napisał w wiadomości

    > gdzie mozna znaleźć prawa budowlane dotyczące domków jednorodzinnych?
    > Jeśli ktoś zna link to wdzieczny był bym za podanie takowego.

    Ale czego to ma dotyczyć. Bo Ustawę Prawo Budowlane mamy jedną. Ale jest
    jeszcze kilka innych przepisów związanych.

  • 3. Data: 2004-01-04 16:11:55
    Od: "Tofifik" <r...@p...pl>

    > Użytkownik "Tofifik" <r...@p...pl> napisał w wiadomości

    > Ale czego to ma dotyczyć. Bo Ustawę Prawo Budowlane mamy jedną. Ale jest
    > jeszcze kilka innych przepisów związanych.

    wiem. chodzi mi wogóle o prawa dotyczące budownictwa. a w moim porzednim
    poscie mialem na mysli "warunki techniczne jakimi muszą odpowiadać domki
    jednorodzinne".
    a tak wogóle to szukam prawa dotyczącego dachów domków jednorodzinnych.

  • 4. Data: 2004-01-04 17:31:03
    Od: "Kical" <w...@w...pl>

> [...]
    domki
    > jednorodzinne".
    > a tak wogóle to szukam prawa dotyczącego dachów domków

    http://pomorska.iarp.pl/kom_nauki/wyklad-budynki%20i
    %20ich%20usytuowanie.doc
    Jest porownanie starego i nowego rozporzadzenia.
    Podaj szczegoly, bo byc moze bardziej trzeba ciazyc ku PN.
    Pozdrawiam

  • 5. Data: 2004-01-04 23:08:26
    Od: "Tofifik" <r...@p...pl>

    > Podaj szczegoly, bo byc moze bardziej trzeba ciazyc ku PN.
    > Pozdrawiam

    Chodzi mi o to czy można zabezpieczać dach przed upadkiem i jak ma sie to do
    przepisów przeciwpożarowych oraz czy dach mozna zalewać betonem. Głównie
    interesuje mnie sprawa dotycząca płaskich dachów.

  • 6. Data: 2004-01-06 19:33:47
    Od: "Kical" <w...@w...pl>

    > Chodzi mi o to czy można zabezpieczać dach przed upadkiem

    Mozna, zarowno przed upadkiem kogos z dachu, jak i samego dachu

    >i jak ma sie to do przepisów przeciwpożarowych

    Do upadku kogos z dachu - w zaden sposob
    Do upadku samego dachu - tylko jego wytrzymalosc ogniowa

    >oraz czy dach mozna zalewać betonem.
    W ogole - to tak./W zaleznosci od masy tego betonu./ Najlepiej po
    opinii projektanta /architekta/ popartej wyliczeniami
    wytrzymałościowymi konstrukcji .

  • 7. Data: 2004-01-07 18:00:21
    Od: "Bobek" <r...@p...pl>

    Użytkownik "Kical" <w...@w...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > W ogole - to tak./W zaleznosci od masy tego betonu./ Najlepiej po
    > opinii projektanta /architekta/ popartej wyliczeniami

    Jeśli mozna to zna pan jakies artykuly lub paragrafy (czy coś takiego)
    dotyczące tych zabezpieczen. czy jak zbuduje na dachu zabezpieczenie w
    formie balustrady to bedzie zgodne z przepisami przeciwpozarowym?

    Wiem ze kiedyś w starym budownictwie stosowano niskie barierki tak ok do 30
    cm wys. Czy teraz tez jest jakies prawo regulujące te wymiary?

  • 8. Data: 2004-01-07 22:10:39
    Od: "Kical" <w...@w...pl>

    Użytkownik "Bobek" <r...@p...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > dotyczące tych zabezpieczen. czy jak zbuduje na dachu zabezpieczenie
    > formie balustrady to bedzie zgodne z przepisami przeciwpozarowym?

    W dalszym ciagu nie widze zwiazku balustrady ochronnej z przepisami
    p-poz, ale skoro twierdzi Pan, ze takowe istnieja /pewnie nie
    doczytalem/, to sluze przepisami ktore obowiazuja w dziedzinie ochrony
    przeciwpozarowej:

    Ustawa z dnia 07.07.1994r - Prawo Budowlane

    Ustawa z dnia 24.08.1991r. O ochronie przeciwpożarowej
    (Dz. U. 81, poz. 351 1997 roku, Nr 111, poz. 725, oraz z 1998 roku
    Nr 106, poz. 668)

    Rozporządzenie Ministra Spraw Wewnętrznych z dnia 3.11.1992 r. W
    sprawie ochrony przeciwpożarowej budynków, innych obiektów budowlanych
    i terenów (Dz. U. Nr 92, poz. 460 i z 1995 r. Nr 102, poz. 507)

    Rozporządzenie Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia
    01.03.1999r. w sprawie zakresu , trybu i zasad uzgadniania projektu
    budowlanego pod względem ochrony przeciwpożarowej (Dz. U. Nr 22, poz.
    206)

    Rozporządzenie Ministra Infrastruktury z dnia 12.04.2002 r.
    W sprawie warunków technicznych jakim powinny odpowiadać budynki i ich
    usytuowanie (Dz.U. Nr 75, poz. 690)

    Rozporządzenie Ministra Gospodarki Przestrzennej i Budownictwa z dnia
    14.12.1994
    W sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać budynki i ich
    usytuowanie (Dz. U. z 1999 r. Nr 15 poz. 140)
    W sprawie ochrony przeciwpożarowej budynków, innych obiektów
    budowlanych i terenów (Dz.U. Nr 92, poz. 460 i z 1995 roku Nr 102
    poz.507 )

    Rozporządzenie Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia
    22.04.1998 r. w sprawie wyrobów służących do ochrony przeciwpożarowej
    które mogą być wprowadzone do obrotu i stosowane wyłącznie na podstawie
    certyfikatu zgodności (Dz. U. Nr 55, poz. 362)

    PN-92/E-05009/54 - Instalacje elektryczne w obiektach budowlanych.
    Dobór i montaż wyposażenia elektrycznego. Uziemienie i przewody
    ochronne.

    PN-92/E-5009/41 - Instalacje elektryczne w obiektach budowlanych.
    Ochrona zapewniająca bezpieczeństwo. Ochrona przeciwpożarowa

    Ufffffff............
    Milej lektury

  • 9. Data: 2004-01-08 00:47:28
    Od: "TOFIFIK" <r...@p...pl>

    > Ufffffff............
    > Milej lektury

    wow, super sprawa. ale nie twierdze ze ma to jakis zwiazek, tylko chodzi mi
    o to ze niewiem czy jak sobie zbuduje balustrade to doczepią mi sie ze ją
    zbudowalem. dlatego zastanawiając sie doszedłem do wniosku ze moze miec to
    jakis zwiazek z ochroną p.p. ale moze Pan znajdzie jeszcze jakieś inne formy
    prawne mowiace o takich elementach budowli jak balustrady na dachu. głownie
    wlasnie o to mi chodzi. ale dziekuje za te art. p.p.

  • 10. Data: 2004-01-08 08:21:54
    Od: "Kical" <w...@w...pl>

    > o to ze niewiem czy jak sobie zbuduje balustrade to doczepią mi sie
    ze ją
    > zbudowalem.

    Nie jestem prawnikiem, ani zawodowym budowlancem. Jesli jednak moglbym
    cos zasugerowac to osobiscie postapilbym mniej wiecej tak:
    1 Jesli to nowobudowany obiekt to do momentu jego odbioru samej
    balustrady bym nie budowal. Moga sie doczepic do kubatury obiektu.
    Zgodnie z zapisami Rozporządzenia Ministra Spraw Wewnętrznych i
    Administracji z dnia 3 listopada 1998 r w sprawie szczegółowego zakresu
    i formy projektu budowlanego, Projekt Zagospodarowania Terenu, jak i
    projekt architektoniczno-budowlany obiektu powinien zawierać jego
    charakterystyczne parametry techniczne, w tym jego wymiary. Wiec z
    projektu wynnika bezposrednio kubatura obiektu /moze byc nawet
    ujawniona w pozwoleniu na budowe/. Natomiast z ROZPORZĄDZENIA MINISTRA
    INFRASTRUKTURY z dnia 12 kwietnia 2002 r.
    w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać budynki i ich
    usytuowanie.(Dz. U. Nr 75, poz. 690) wynika, iż do kubatury brutto
    budynku wlicza sie kubaturę balkonów i tarasów, mierzoną do wysokości
    balustrady. Jesli nadzor budowlany bedzie upierdliwy to podczepic to
    moze pod art. 48 /o ile pamietam - w kazdym razie chodzi o samowole
    budowlana/ Prawa Budowlanego i opieajac sie na wyroku NSA z dnia 13
    maja 1999 r. akta sygn. IV SA 664/97 moga tak to potraktowac.
    2. Jesli to istniejacy budynek /i nie jest to obiekt uzytecznosci
    publicznej, ogolnodostepny/ to stawialbym balustrade bez zadych
    ceregieli. Jesli chcialby byc Pan bardziej swietym od Jana Pawla Bis to
    powiadomilbym ich o tym i w razie braku sprzeciwu, chyba po 14 dniach -
    do roboty!!!
    Prosze o zweryfikowanie tych informacji