  • 1. Data: 2002-04-18 08:21:48
    Temat: Mieszkanie - spadek czy sprzedaż+ książeczka mieszkaniowa
    Od: dariusz <d...@k...tpsa.pl>

    Witam
    wiem , że jest to dyżurny temat na liście, ale mam prośbę czy ktoś może
    zweryfikować to co napiszę.
    Mieszkanie wartość 46000
    Opłaty notarialne i wpis do ksiąg wieczystych takie same w obydwóch
    przypadkach

    Rozważam dwa warianty
    1. spadek
    I grupa (dziadek-wnuczka)
    kwota wolna do podatku 9057
    nadwyżka 19320 + 17623 czyli podatek 772,8 + 7% czyli 1233,61

    podatek w sumie (zwol+772,8+1233,61=2006,41)
    w przypadku zaspokojenia potrzeb mieszkaniowych (czyli gdy nie ma innego
    mieszkania i do 110 m2) jest sie z niego zwolniony.

    2.Sprzedaż
    2% czyli 920 zł

    przy sprzedaży (chyba jest to traktowane jako rynek wtórny)jest
    możliwośc realizacji książeczki mieszkaniowej wartość ok.5400
    czyli 5400-920=4480
    czli o 4480 korzystniej

    Pytanie dodatkowe ? Czy książeczka może być realizowana gdy mieszkanie
    będzie wykupione jako współwłasność tzn książeczka jest na nazwisko
    panieńskie żony,a od 8 miesięcy jesteśmy małżeństwem.
    CZy w moim rozumowaniu jest jakiś błąd lub jakieś złe założenia.
    Z góry dziękuje za odpowiedzi
    Dariusz Grodzki