  • 1. Data: 2002-04-18 08:02:50
    Temat: Przywlaszczenie samochodu a ubezp.OC
    Od: <r...@p...onet.pl>

    Witam

    Pan A przekazal Panu S samochod o wartosci około 9000 zl z zamiarem sprzedania
    go (strona kupujaca mial byc Pan S). Dzialajac bez pelnomocnictwa
    Pan S sprzedal samochod Panu X (Pan S byl w posiadaniu dowodu rejestracyjnego i
    kluczykow &#8211; bo przez pewien czas uzytkowal ten samochod ), podpisujac sie pod
    umowa kupna-sprzedazy jako Pan A (czyli wlasciciel). Pan A nie mogl
    wyegzekwować pieniedzy za samochod, a majac w planach podroz i dlugi pobyt
    w USA zglosil fakt przywlaszczenia na policje. Na policji spisano stosowny
    protokol i wszczeto dochodzenie z art. 284§1 kodeksu karnego. W czasie
    czynnosci policja ustalila ze samochod rzeczywiscie zostal sprzedany i
    przerejestrowany.

    Pan A - to moj brat :((((

    jak uwazacie - czy ubezpieczenie OC ktore zwarl obecny wlasciciel samochodu
    bedzie nalezycie go chronic - tzn czy jezeli sad orzeknie ze samochod Pan X
    nabyl na drodze przestepstwa i wlascielem byl moj brat to czy firma
    ubezpieczeniowa nie wycofa sie z umowy , a fundusz gwarancyjny zazada 3300 PLN :
    ((( Ubezpieczenie mojego brata wygasa 26.04.2002 i Pan w PZU stwierdzil ze
    mozna umowe kontynuowac lub ja rozwiazac a takiej sprawy on nigdy nie mial i
    jest mu trudno powiedziec :((((((
    moze ktos z Was mial podobny problem

    Pozdrawiam Jurek