  • 1. Data: 2002-04-18 07:34:10
    Temat: Orzeczenie o niezdolnośći do pracy!
    Od: "cris" <c...@w...pl>

    Witam grupowiczow.
    Jestem rencista, posiadam "Orzeczenie lekarza orzecznika ZUS" o
    "czesciowej niezdolnosci do pracy (okresowo)".
    Czy tresc tego orzeczenia ma jakies znaczenie dla mojego przyszlego
    pracodawcy? Czy np. z tego orzeczenie wynika, ze moj przyszly pracodawca
    musi mi stworzyc specjalne warunki w pracy?
    Wolalbym aby to orzeczenie nie mialo znaczenia dla mojego przyszlego
    pracodawcy bo jesli musialby mnie traktowac na specjalnych warunkach to
    pewnie wolalby zatrudnic osoba bez takiego orzeczenia a nie brac na glowe
    renciste. Jeszcze dojdzie do tego, ze bede musial zrezygnowac z renty aby
    podjac jakakolwiek prace :(.
    Moze w sieci sa gdzies komentarze do orzeczen lekarza ZUS - prosze o
    odnosniki.

    Pozdrawiam i dziekuje za pomoc
    Tomasz T.

  • 2. Data: 2002-04-18 15:15:54
    Temat: Re: Orzeczenie o niezdolnośći do pracy!
    Od: "Gwidon S. Naskrent" <n...@a...pl>

    On Thu, 18 Apr 2002, cris wrote:

    > Jestem rencista, posiadam "Orzeczenie lekarza orzecznika ZUS" o
    > "czesciowej niezdolnosci do pracy (okresowo)".

    Umiarkowany stopień niepełnosprawności?

    > Czy tresc tego orzeczenia ma jakies znaczenie dla mojego przyszlego
    > pracodawcy? Czy np. z tego orzeczenie wynika, ze moj przyszly pracodawca
    > musi mi stworzyc specjalne warunki w pracy?

    Masz trochę przywilejów z tego powodu (m.in. krótszy czas pracy -
    nieistotne, bo jako rencista i tak nie będziesz pracował więcej niż 3/4
    etatu). Szczegóły w ustawie o rehabilitacji niepełnosprawnych.

    > pewnie wolalby zatrudnic osoba bez takiego orzeczenia a nie brac na glowe
    > renciste. Jeszcze dojdzie do tego, ze bede musial zrezygnowac z renty aby
    > podjac jakakolwiek prace :(.

    Przecież właśnie po to dostałeś rentę żeby nie siedzieć w pracy na etacie?
    Zaręczam ci że pracodawca bardzo chętnie weźmie cię na "zlecenie" - sam
    oceń czy ci się opłaca.

    --
    Gwidon S. Naskrent (n...@s...pl)

  • 3. Data: 2002-04-24 17:40:46
    Od: "Danuta" <m...@p...onet.pl>

    Użytkownik Gwidon S. Naskrent <n...@a...pl> w wiadomości do grup
    dyskusyjnych napisał:Pine.LNX.4.44.0204181713230.1282-100000@loca
    lhost...

    > Masz trochę przywilejów z tego powodu (m.in. krótszy czas pracy -
    > nieistotne, bo jako rencista i tak nie będziesz pracował więcej niż 3/4
    > etatu). Szczegóły w ustawie o rehabilitacji niepełnosprawnych.

    W ustawie nie ma nic o czesci np 3/4 etatu dla rencistów. Rencista moze
    pracowac na cały etat, tyle ze nie dłuzej niz 35 godz tygodniowo.I ma
    wszystkie soboty wolne. Całkowita niezdolnosc do pracy powoduje dłuzszy
    urlop dodatkowo 10 dni.

    danka

  • 4. Data: 2002-04-24 19:54:44
    Od: "Gwidon S. Naskrent" <n...@a...pl>

    On Wed, 24 Apr 2002, Danuta wrote:

    > W ustawie nie ma nic o czesci np 3/4 etatu dla rencistów.

    Bo ona jest o niepełnosprawnych, a nie o rencistach. Nie każdy
    niepełnosprawny jest na rencie i na odwrót.

    > Rencista moze pracowac na cały etat, tyle ze nie dłuzej niz 35 godz
    > tygodniowo.

    Zgadza się, jeśli ma znaczny lub umiarkowany stopień niepełnosprawności.
    Przy lekkim pracuje 40 godzin (możliwe że od 2003 ulegnie to zmianie, gdy
    40 godzin pracować będą wszyscy).

    > I ma wszystkie soboty wolne.

    Podstawa? Można mu dać inny wolny dzień (oprócz niedzieli).

    > Całkowita niezdolnosc do pracy powoduje dłuzszy urlop dodatkowo 10 dni.

    Jednak nie więcej niż 26 dni w roku.

    --
    Gwidon S. Naskrent (n...@s...pl)