  • 1. Data: 2004-06-23 09:57:05
    Temat: Co robić?
    Od: "ABAKUS" <a...@k...onet.pl>

    Adwokat z urzędu zawalił termin złożenia kasacji.
    Na sprawie o wznowienie terminu sąd stwierdził że to moja wina bo o adwokata
    zwróciłem się 10 kwietna termin kasacji mijał 19 kwietnia. Adwokat
    kontaktował się ze mną 15 kwietnia. ( sprawa dotyczy rodziny innego
    adwokata i sędziego)
    Pozdrawiam Jacek Chyła

  • 2. Data: 2004-06-23 10:35:54
    Temat: Re: Co robić?
    Od: "M" <t...@p...onet.pl>

> [...]
    > zwróciłem się  10 kwietna termin kasacji mijał 19 kwietnia. Adwokat
    > kontaktował się ze mną 15 kwietnia. ( sprawa dotyczy  rodziny innego

    Obawiam sie ze juz nic nie zrobisz... Jedyne co - to o ile sie chcesz szarpac -
    mozesz zlozyc wniosek o wszczecie post. dyscyplinarnego do Okregowej Izby
    Adwokackiej. I tyle. Nawet jezeli zostanie wszczete i nawet jezeli zakonczy
    sie ukaraniem adwokata to:
    1. w Twojej sprawie to juz nic nie zmieni - termin przepadl a wraz z nim
    mozliwosc wnoszenia kasacji - wyrok jest prawomocny i koniec kropka
    2. satysfakcja z ukarania adwokata - raczej niewielka bo wysokie kary to w
    wyniku takiego post. nie zapadaja (zob. np. sprawa pelnomocnika wdow po
    marynarzach z Heveliusza - bodajze 6 m0-cy zakazu wykonywania zawodu i pareset
    zl kary pienieznej). Jedyne co moze wyrzadzic jakas dotkliwsza krzywde temu
    adwokatowi w wyniku takiego post to ewentualnie nadszarpniece opinii. Ale do
    tego potrzeba jeszcze aby informacja ta dotarla do duzego grona ludzi, a na to
    bym tez nie liczyla.

  • 3. Data: 2004-06-23 11:59:23
    Od: "ABAKUS" <a...@k...onet.pl>

    Dzięki nie mogę powiedzieć że jestem pocieszony, co do karania adwokata to
    rzeczywiście jest to walenie głową w mur. Szlak mnie trafia, że podejrzewam
    zmowę środowiska w myśl kruk krukowi ... w tym momencie myślę o Rzeczniku
    Praw Obywatelskich. W uzasadnieniu postanowienia argumentem był fakt, ze
    nie stać mnie było na prawnika i dlatego nie wznowiono terminu.
    Pozdrowienia JC

  • 4. Data: 2004-06-23 12:44:56
    Od: Marcin Debowski <a...@I...notrix.net>

    In article <4...@n...onet.pl>, M wrote:
> [...]
    > Adwokackiej. I tyle. Nawet jezeli zostanie wszczete i nawet jezeli zakonczy

    Odpowiedzialności cywilnej nie podlega?

    --
    Marcin

  • 5. Data: 2004-06-23 12:57:58
    Od: "M" <t...@p...onet.pl>

    > Odpowiedzialności cywilnej nie podlega?

    Podlega - pominelam ja w swojej odpowiedzi bo zdawalo mi sie ze autorowi watku
    chodzi raczej o informacje dot. ewentualnej mozliwosci wybrniecie z jego
    sytuacji, tj. zaradzenia czegos na utracony termin.

    Natomiast - odpowiedzialnosc cywilna jak najbardziej - za nienalezyte
    wykonanie zobowiazania, a dokladnie - za niezachowanie nalezytej starannosci
    (art. 471 i n. kc). To oczywiscie oznacza koniecznosc wytoczenia powodztwa o
    zasadzenie odszkodowania. Przy czym autor wspominal ze przeczuwa jakas zmowe
    swiatka prawniczego, w zwiazku z czym moze to byc (bycmoze) jakas tam
    przeszkoda.

  • 6. Data: 2004-06-23 14:03:48
    Od: "ABAKUS" <a...@k...onet.pl>

    No fajnie a gdzie tu jest miejsce na sprawiedliwość,
    Jakiś czas temu zastanawiałem się dlaczego na banknotach są znaki dla
    niewidomych. Czyżby dlatego że Temida jest ślepa.
    Uzyskania odszkodowanie od adwokata to następny mit a zwłaszcza gdy nie ma
    się na to pieniędzy, a wyegzekwowanie ich w przypadku wygranej to mrzonki.
    Pozdrawiam

  • 7. Data: 2004-06-23 15:02:51
    Od: "M" <t...@p...onet.pl>

> [...]
    > się na to pieniędzy, a  wyegzekwowanie ich w przypadku wygranej to mrzonki.

    no bez przesady - jest przeciez jeszcze cos takieo jak egzekucja sądowa. A nie
    wierze zeby taki adwokat nie mial ABSOLUTNIE NIC co daloby sie zająć. A co do
    kosztow post. - fakt ze trzeba je poniesc, ale w razie wygranej - dostajesz
    zwrot.

  • 8. Data: 2004-06-23 22:28:14
    Od: "Johnson" <j...@g...pl.nospam>

> [...]
    zmowe
    > swiatka prawniczego, w zwiazku z czym moze to byc (bycmoze) jakas tam

    Hmmm. Stosunek prawny między pełnomocnikiem z urzędu a stroną nie jest
    stosunkiem umownym (??? - chyba) więc odpowizialnośc cywilna nie będzie się
    opierała na art. 471 kpc (??? - chyba). Chyba raczej na czynie niedozowlonym
    (??? - chyba). Warto byłoby sie nad tym zastanowić.

    Ale genarelnie to i tak kiepskie szanse, bo trzeba by najpierw udowodnić że
    na skutek kasacji zapadłby korzystny dla strony wyrok. A to wydaje mi się
    trudne.

    --
    JOHNSON :)

  • 9. Data: 2004-06-24 05:39:17
    Od: "ABAKUS" <a...@k...onet.pl>

    Mogę tylko dodać , że sprawa zajmuje się również prokuratura,
    prowadzący policjant widział naruszenie prawa karnego, cywilnego,
    skarbowego, i co mówił o notariacie.

  • 10. Data: 2004-06-25 10:45:34
    Od: "M" <t...@p...onet.pl>

> [...]
    > opierała na art. 471 kpc (??? - chyba). Chyba raczej na czynie niedozowlonym
    > (??? - chyba). Warto byłoby sie nad tym zastanowić.

    Zdaje sie ze jednak jest stos. umownym bo wyznaczenie pelnomocnika z urzedu
    zastepuje udzielenie pelnomocnictwa w zwykly sposob. A skoro zastepuje - nie
    jest innym, odrebnym zrodlem powstania takiego stosunku.

    > Ale genarelnie to i tak kiepskie szanse, bo trzeba by najpierw udowodnić że
    > na skutek kasacji zapadłby korzystny dla strony wyrok. A to wydaje mi się
    > trudne.

    Chyba jednak nie, bo przeciez zobowiazanie plynace z pelnomocnictwa jest
    zobowiazaniem starannego dzialania a nie rezultatu.